Direktkval till SHL 2015/2016
Rögle har även öst in och sa väl i någon intervju någonstans som jag inte minns just nu att går dom inte upp skulle dom behöva sänka budgeten med runt 40% dom 2 närmsta säsongerna.
Och tro det eller ej men även AIK har satsat mer än dom hade råd med och har ju redan slagit fel för dom.
Det oroar mig faktiskt. Skellefteå orkar matcha in Aho, men vi utbildar/tränar intinte våra juniortoppar bra nog.
ULTIMAVICI:
Tar hellre att vi släpper in ett sådant där mål jämfört med det veka försvarsspelet framför eget mål mot vf som ledde till att vi släppte in flera mål.
Jamenfan! Där lyckades han ju referera till Frölunda liks förbannat.
J F K:
Men detta är inte ens nära bottennappet senast. Vi är iaf tuffare framför mål och hjälper varndra bättre i egenzon idg, även fast det ser ängsligt ut som det brukar göra för ett lag utan självförtroende. Har ju faktiskt skapat några fina lägen nu.
J F K:
Hari blir fri, (om det nu var han?) men väljer att inte avsluta. Den killen kan få svårt att bli pappa så svårt han har att få in den. Måste i alla fall stöta och böka lite.
Redigerad kommentar
Hur kan Torp tro att han ska kunna dribbla flera spelare framför eget mål? Killen spelar som om han vore dum i huvudet på riktigt och tränarna verkar acceptera det. Undrar egentligen vem som är mest korkad?
J F K:
Modo har gjort en tvärtomresa. I stället för att jobba in grundspelet ju längre säsongen gått så har man i stället tappat det ju längre säsongen gått.
Tränarbytet innebar ju en uppriktning, men ännu sämre poängutfall. På slutet så verkar förvirringen vara enorm.
J F K:
Håller med. Nu gjorde ju Kempe mål härom matchen. Han har en enorm fysisk potential och rundar ju ofta sista back för att kunna utmana mot mål och det var ju så han gjorde mål.
Men om sanningen skall fram så blev det ju mål den gången mest pga att han missade. Målvakten var bortlurad, det var öppet mål och Kempe var nästan framme vid mållinjen. Skottet däremot var på väg utanför, men studsade på den lurade målvakten och in.
Salmela var nyss ingen match för det fysiska praktexemplet Kempe. :)
Redigerad kommentar
modomille:
Själv hade jag faktiskt ändå hoppats på att Timrå tagit sig till play off.
Patrik Källstr:
Jaha vi åkte på en 5:a där i slutet, det missade jag.
Ska Skröder ta en femma får han gärna göra det på ett bättre sätt än en spearing. Fast jämför man det med armbågar i huvudet och hopptackling mitt i ansiktet kändes det väldigt ofarligt.
modomille:
Olofsson i framförallt PP jag helst vill ha tillbaka.
Tror att Västerås går upp i SHL och etablerar sig där igen!
modomille:
Du tror alltså inte Flanagan skulle producerat i allsvenskan? Petterson är ingen frälsare för oss.
J F K:
Det gick ju jäklagt fort att förlora den här matchen också.
Redigerad kommentar
modomille:
Nordgren blir bättre ju mer konstruktiva hans kamrater blir.
Södertälje
Västerås
Malmö
SSK sålde tillbaka ishallen och fick in kapital.
Från VIK och MIF heter det ingen ko på isen, men någon av lagen är nog ganska skitnödig när det hela är över.