Direktkval till SHL 2015/2016
Det har inte vart en kul säsong för er.
Har lidit med er supportrar, inte med laget dock: )
Stort grattis!!
Snipan:
Skott mellan benen på Alsenfelt går in oftare än vad man kan förvänta sig.
Jo men väntar till Lotteri nämnden sagt sitt, har inte samma förtroende till dom som Helber har.
Nu ska jag se Leksand:)
J F K:
Skandalöst att blåsa av när Malmö skulle ha gjort 5-3. Blir intressant att se vilka ursäkter domarna kommer komma med efter matchen.
De har ju en stor publik på sina hemmamatcher bland annat.
Redigerad kommentar
En Ryno som har en bra dag kan spela i förstakedjan i vilket SHLlag som helst.
Redigerad kommentar
Drar till med en chansning på att han hamnar i Brynäs eller Växjö..
Alla barnen gjorde mål utom Mattias Guter, för han missar när han skjuter..
Undrar hur nära Nisse A var oss?
Skaplig kväll för bröderna Hetta, båda avancerar upp!
Sundsvall i derby mot Timrå nästa säsong.. Ser vi S/T Hockey om två år eller? :)
dempa: Hetta bröderna är ju jämtlänningar så de är väl inte så konstigt ;)
Skämt åsido både strömsund och ramsele som ligger på gränsen till jämtland/ångermanland har producerat en del hyggliga spelare och det tillskriver jag modo som ligger relativt nära geografiskt och därigenom möjliggjort "bussande" på modos hemmamatcher vilket i sin tur inneburit att smågrabbar från "skidjämtland" fått tankar om nåt annat. Vet inte om jag blir sketaglad över MIF`s avancemang men bevisligen har dom förtjänat det. Tråkigt för Lif om det visar sig att hultström och sallinen är klara för Dif och burit Lif på ena axeln genom kvalet.
Karlskrona, Rögle och Malmö till SHL alltså, Pantern(!) klar för allsvenskan. Snacka om lyft för hockeyn i Skåne med omnejd.
Trist med Leksand. Jag ser gärna Malmö i SHL då jag tror det är bra för ligan men det kunde fått vara på Karlskronas bekostnad. "Hockeyboomen" hade blivit enorm där nere ändå med Rögle och Malmö i SHL och Pantern i AS som sagt.
I övrigt perfekt med Sundsvall och Timrå i Allsvenskan, en liten "boom" där som skapar hockeyintresse är utmärkt för Modo. Fler Emil Pettersson och Ludvig Nilsson lär det bli.
Grattis Modoiter!!!