Djurgården - MoDo 110917
Bra att räkan tar avslut, det ska fan int kladdas så mycket!
Lika glada är vi för det. Man kan inte enbart spela för att man har ett bra skott!
Sen får vi hoppas att Jr's nerver har släppt för när VF-matchen "var" körd så blev han mer avslappnad och presterade bättre. Och Morten kan inte vara ett sämre alternativ än Mika senast.
Vi har sjukt svårt nere i Sthlm, så jag tippar förlust med 4-1. Skröder tröstmålar.
4th Line
25. Hedman, Anton
26. Forsberg, Kristian
35. Westin, John
3rd Line
36. Nyström, Erik
13. Andersson, Fredric
33. Hannula, Mika
51. Ahnelöv, Jonas
2. Westin, Jens
2nd Line
17. Madsen, Morten
19. Schremp, Rob
67. Samuelsson, Henrik
3. Lehtivuori, Joonas
22. Pöck, Thomas
1st Line
10. Skröder, Per-Åge
24. Sundström, Niklas
44. Danielsson, Nicklas
55. Tollefsen, Ole Kristian
34. Meyer, Frederick
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
| Referee(s) | Patrik Sjöberg, David Bergman | |||||
| Linesmen | Fredrik Altberg, Jimmy Dahmén | |||||
Är det någon av dessa som sagt något och som sen motsäger sig själv. Kan man få se ett konkret exempel?
På vilket sätt känner du dig lurad? Dina tolkningar verkar vara ett hopkok av lösryckta saker tagna ur sitt sammanhang.
Berka: Du får nog byta både tråd och bok om du ska börja prata politik.
Nästan fantastiskt att i en sport med så sjukt mycke pengar så tillverkas och skeppas machtröjor över halva jordklotet ist för att tillverkas i samma land!
Jag förväntar mig givetvis ingenting annat än att det går knackigt i början, men saker som gör mig smått irriterad är allt struntprat. Här är ett exempel på kommentarer vi har matats med under sommaren:
- Försäsongen betyder ingenting (många)
- Det är inget problem med att vänta länge med att ta in nya spelare, för det går jättesnabbt att komma in i ett nytt spelsystem (Näslund)
- Vi vill spela med fart och räta linjer (Näslund, Samuelsson)
Nu å andra sidan, när man lyckas med bedriften att spela ännu sämre än förra säsongen, låter det annorlunda. Nu pratar man istället om att laget måste få tid att spela ihop sig och att de nya spelarna är trötta och behöver tid att komma in i det hela.
Jaha?
Tidigare har man pratat om hur man inte ska ha några artister, eftersom det är så viktigt att spela ihop laget tidigt. Helt plötsligt spelar det ingen roll alls när spelarna kommer, för att spela ihop laget är "sällan något problem". Men när folk sedan klagar över det obefintliga spelet, börjar man försvara sig med att det kommer ta tid för de nya spelarna att komma in i systmet.
Så vad menar de egentligen? Finns det någon substans bakom dessa uttalanden eller är det bara ett sätt att få lugna oroliga supporters?
NuMo: Tänk vad trevligt att redan i första periodpaus få höra folk runtomkring som bara klagar och klagar på laget... och ändå stannar kvar match efter match, år efter år på samma sittplats. De njuter nästan mer av att få klaga, än när det går bra för laget.
Själv tänkte jag försöka vara realist idag och säga att det blir som vanligt jäkligt svårt att ta en poäng i Stockholm. En inte alltför vild gissning är att matchen slutar 5-1 till Djurgården, och Lasse Anrell säger att det är det bästa han någonsin sett (till nästa omgång när det är en annan match som är det bästa han sett).
Men kryp tillbaka in i din lilla koja och kom aldrig ut igen.
Redigerad kommentar
Det här med Hannulas korttidskontrakt gör mig lite fundersam. Om det stämmer att han har 370000 för en månads spel, så får jag inte ihop hur han skall kunna få förlängt (med bibehållen lön) efter 15 oktober. Zuccarello läste jag på HFBoards, är inte helt frisk i handen än, men kommer att ge allt på campen. Som jag sagt tidigare, det blir tufft att ta plats i årets Rangers...Zucca får gärna ta över rika Mika's lönepost... annars: välkommen Brunnström, Marek Svatos eller Janne Pesonen.
Redigerad kommentar
Det har gått EN match. Henriks första elitseriematch i karriären. Foppa hade 20 poänglösa matcher i Quebec under sin debutsäsong. Allt klaffar inte direkt. MoDo har väl beslutat sig för att testa Samuelsson Jr på allvar.
Henrik Samuelsson
Rob Schremp
Morten Madsen
Ulf Samuelsson har alltså fortsatt förtroende för sin son. Undrar hur lång tid det tar innan det muttras hemma vid matborden hos vissa modospelare?
Madsen - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Hari
Samuelsson/Nyström - Andersson - Hannula
Hedman - K Fop - Westin
Skröder-Sundström-Danielsson
Madsen-Schremp-Samuelsson
Nyström-Andersson-Hannula
Hedman-Forsberg-Westin
Mycket bra period av MoDo. Imponerande att man lyckas förbättra spelet så radikalt jämfört med tidigare matcher.
Blir intressant att se huruvida de orkar i tre perioder.