Djurgården - MoDo 110917
« Föregående · 1401723 · Nästa » Till forumet
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Paddan: Ser ganska bra ut, men det finns tendenser att vi missar i uppspelen.
Ahnelöv har problem med skridskorna och puckhantering även denna match.
Ahnelöv har problem med skridskorna och puckhantering även denna match.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Dragan 2k:
Det är som natt och dag mot för förra matchen, hittlis skall tilläggas.
Det är som natt och dag mot för förra matchen, hittlis skall tilläggas.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Ja det är långt ifrån perfekt, men det här ger ju åtminstone någon form av hopp inför framtiden. Nu ser det ju faktiskt ut att finnas en tanke bakom det hela.
Ja det är långt ifrån perfekt, men det här ger ju åtminstone någon form av hopp inför framtiden. Nu ser det ju faktiskt ut att finnas en tanke bakom det hela.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bad_Brett: Jo, nu får vi ju en del fart framåt och det känns som den klart bästa perioden hittills. Sedan är det väl tillfälligheter att vi leder, men det är mest tack vare oss och inte för att DIF är dåliga. Tvärtom så tycker jag att det är riktigt bra tempo i matchen.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
J F K:
Tempot är mycket högt, ingen kan väl påstå någonting annat?
Frågan är om MoDo orkar spela det här spelet i tre perioder. Har för mig "Challe" försökte ungefär samma sak förra året. Det gick suveränt i några matcher, sedan var det som att spelarmaterialet inte hängde med. Blir därmed mycket intressant ifall vi lyckas bibehålla tempot under hela matchen.
Tempot är mycket högt, ingen kan väl påstå någonting annat?
Frågan är om MoDo orkar spela det här spelet i tre perioder. Har för mig "Challe" försökte ungefär samma sak förra året. Det gick suveränt i några matcher, sedan var det som att spelarmaterialet inte hängde med. Blir därmed mycket intressant ifall vi lyckas bibehålla tempot under hela matchen.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bad_Brett:
Faaan vad rolig hockeymatch!!!!
:)
Ser gärna det här Modospelet under säsongen.
Faaan vad rolig hockeymatch!!!!
:)
Ser gärna det här Modospelet under säsongen.
Redigerad kommentar
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bad_Brett: Holmqvist höga klubba aom räddar målet, borde inte den ha renderat i någon form av domaråtgärd?
+ 2
Sv: Djurgården - MoDo 110917
yngwie: 4 lägen som skulle vart mål. Jävla baseball, jävlar om räkan kunde passat, jävla friläge och jävla ribba
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Lumber Jack:
Faan, Modo borde ha gjort fem mål.
Tänk vad länge sedan man såg Modo åka ifrån ett annat Elitserielag, och Djurgården dessutom.
KOM IGEN NU!
Faan, Modo borde ha gjort fem mål.
Tänk vad länge sedan man såg Modo åka ifrån ett annat Elitserielag, och Djurgården dessutom.
KOM IGEN NU!
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Sawchuk:
Jävlar vad dom hakade Räkan där, solklar utvisning!
Vi spelar så bra men gör inte mål, det är fan inte helt rättvist!
Jävlar vad dom hakade Räkan där, solklar utvisning!
Vi spelar så bra men gör inte mål, det är fan inte helt rättvist!
Redigerad kommentar
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Koncentrera dig på matchen istället för att reta dig på andra forumskribenter för en gångs skull ska du få känna vad skönt.
Men såklart med bristfällig hockeykunskap så ser man nog ingen skillnad mellan den här matchen och Frölundamatchen.
Koncentrera dig på matchen istället för att reta dig på andra forumskribenter för en gångs skull ska du få känna vad skönt.
Men såklart med bristfällig hockeykunskap så ser man nog ingen skillnad mellan den här matchen och Frölundamatchen.
Redigerad kommentar
+ 2
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Fruktansvärt orättvist. Orutinerat av Samuelsson. Varför kan inte Schremp få värdiga kedjekamrater?
Fruktansvärt orättvist. Orutinerat av Samuelsson. Varför kan inte Schremp få värdiga kedjekamrater?
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo: Fy fan va onödigt och nu puck out. Kunde f-n stått 5-0 till Modo om man haft lite flyt
Sv: Djurgården - MoDo 110917
MorganaLefaey:
Tycker att Djurgården får sätta in väldigt mycket sena tacklingar, flera gånger har det varit ny puckförare då dom fullföljt på den tidigare pf. Borde vara utv varje gång.
Tycker att Djurgården får sätta in väldigt mycket sena tacklingar, flera gånger har det varit ny puckförare då dom fullföljt på den tidigare pf. Borde vara utv varje gång.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Frånsett powerplayen emot så har ju Modo plockat isär Djurgårn. Det känns ju ovanligt bra.
Frånsett powerplayen emot så har ju Modo plockat isär Djurgårn. Det känns ju ovanligt bra.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Sawchuk:
Mycket slarv av Djurgården säger Boorken. Men jag tycker att Modo ligger på bra och gör att Djurgården blir stressade och då blir det slarv.
Mycket slarv av Djurgården säger Boorken. Men jag tycker att Modo ligger på bra och gör att Djurgården blir stressade och då blir det slarv.
+ 2
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Gäller dock att vinna sådana här matcher, vi har inte råd att spela skitbra och förlora. Det är alldeles för jobbigt mentalt.
KOM IGEN I TREDJE NU !
Gäller dock att vinna sådana här matcher, vi har inte råd att spela skitbra och förlora. Det är alldeles för jobbigt mentalt.
KOM IGEN I TREDJE NU !
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo:
Ja, jag kommer inte klaga även om vi förlorar det här. Tyvärr var det Samuelssons utvisning som bjöd in Djurgården i matchen. Urbota korkat att ta en roughingutvisning i anfallszon i ett skede där MoDo för spelet fullständigt.
Ja, jag kommer inte klaga även om vi förlorar det här. Tyvärr var det Samuelssons utvisning som bjöd in Djurgården i matchen. Urbota korkat att ta en roughingutvisning i anfallszon i ett skede där MoDo för spelet fullständigt.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bad_Brett: Fortsatt riktigt bra spel, otur i avslutslägena. Några spontan grejer jag tänkt på:
Tollefsen och framförallt Meyer gör det alldeles för svårt för sig och tar alldeles för mycket tid på sig med puck i egen zon, istället för att bara snabbt skicka vidare pucken längs med sargen skall de hålla i den och blir på så sätt istället av med den.
FY FAN vad bra Sundström är! Inte ett misstag på hela matchen, likt en fältherre glider han runt och på ren smarthet vinner tillbaks puckar samt lägger underbara mackor till medspelarna.
Anton Hedman, vad har hänt? Snubben är ju grymt snabb på rören och verkar ha blivit en fullgod ES-spelare allround.
Tollefsen och framförallt Meyer gör det alldeles för svårt för sig och tar alldeles för mycket tid på sig med puck i egen zon, istället för att bara snabbt skicka vidare pucken längs med sargen skall de hålla i den och blir på så sätt istället av med den.
FY FAN vad bra Sundström är! Inte ett misstag på hela matchen, likt en fältherre glider han runt och på ren smarthet vinner tillbaks puckar samt lägger underbara mackor till medspelarna.
Anton Hedman, vad har hänt? Snubben är ju grymt snabb på rören och verkar ha blivit en fullgod ES-spelare allround.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bad_Brett: Jag kommer aldrig någonsin tycka att det där är en utvisning. Det var ett litet gruff, inga klubbor, inga handskar eller någonting. Vill domaren ta utvisningar så kunde han tagit tjugo andra, så att Samuelsson åker på den där är ren otur och fullständigt omöjlig att förutse som spelare. (Jämför med Tollefsen som gör en mycket värre grej tio minuter tidigare, men slipper helt).
Schremp behöver absolut en kille att spela med. Själv har jag velat se Sundström precis hela tiden, men Axelsson är nog inte fel han heller. Schremp är bättre defensivt än jag väntade mig faktiskt så de kan fungera.
För övrigt så tycker jag att detta är en grymt bra match från Modo och att vi faktiskt förtjänar att vara i en klar ledning inför sista.
Schremp behöver absolut en kille att spela med. Själv har jag velat se Sundström precis hela tiden, men Axelsson är nog inte fel han heller. Schremp är bättre defensivt än jag väntade mig faktiskt så de kan fungera.
För övrigt så tycker jag att detta är en grymt bra match från Modo och att vi faktiskt förtjänar att vara i en klar ledning inför sista.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Gustafsson:
Känns som vi har en bra målis grabbar :)
Hannula har gjort ett gäng riktigt smarta byten också.
Känns som vi har en bra målis grabbar :)
Hannula har gjort ett gäng riktigt smarta byten också.
Redigerad kommentar
Sv: Djurgården - MoDo 110917
bisterfinnen: Ehh? Jag såg reprisen, men ingenting som ens var i närheten av utvisning. Då kunde ju Ölvestad åkt på hundra stycken...
Sv: Djurgården - MoDo 110917
NuMo: Det första pp i torsdags lovade gott, sedan blev det bara sämre och sämre.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Vilken fjant han är Hardy. Tacklingen på Ölvestad är så sjukt läcker att jag bara gapade, men Hardy vill ha det som interference??? Va fasen?
Sv: Djurgården - MoDo 110917
J F K:
Ja-a. Så är det. Men Ölvestad är straffimmun. Det var därför Meyer fimpade honom lite.
Ja-a. Så är det. Men Ölvestad är straffimmun. Det var därför Meyer fimpade honom lite.
Sv: Djurgården - MoDo 110917
Lumber Jack:
Vilket jävla byte av Nyström, Andersson och Hannula!!!!!!!!!!!
JÄVLIGT BRA KRIGAT!
Vilket jävla byte av Nyström, Andersson och Hannula!!!!!!!!!!!
JÄVLIGT BRA KRIGAT!
« Föregående · 1401723 · Nästa »
Mycket bra period av MoDo. Imponerande att man lyckas förbättra spelet så radikalt jämfört med tidigare matcher.
Blir intressant att se huruvida de orkar i tre perioder.