Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
« Föregående · 1345822 · Nästa » Till forumet
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Kan ingen formulera lite positiva tankar inför matchen så att man får ägna sig åt lite självbedrägeri fram till 16:00 åtminstone.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bj21:
Oooooo! Voodoooooo! 2-4.... Jag startar alltid en viktig match med trollformeln "Fyll-Hasse, Hållberg, Freddan, onda andar bort"
Oooooo! Voodoooooo! 2-4.... Jag startar alltid en viktig match med trollformeln "Fyll-Hasse, Hållberg, Freddan, onda andar bort"
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Icing-Ove: Man kan också försöka skapa en bild av när Pontare står och sjunger nationalsången i mittcirkeln. Då kändes vi oövervinnliga
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bj21:
Det bästa vore väl om Svarten mumlande surt om kvalserien så man vet att i alla fall han har vaknat ur den rosa drömmen han befinner sig i. Helvete om man sumpar den här säsongen också.
...eller förresten, det här är redan en skitsäsong...
Det bästa vore väl om Svarten mumlande surt om kvalserien så man vet att i alla fall han har vaknat ur den rosa drömmen han befinner sig i. Helvete om man sumpar den här säsongen också.
...eller förresten, det här är redan en skitsäsong...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Salle: " tömma sig rejält."? Dvs vomera å det grövsta?
Ja förmodligtvis blire väl så. Bland oss soffcoacher.
Har vi hört det där snacket förut?
Ja förmodligtvis blire väl så. Bland oss soffcoacher.
Har vi hört det där snacket förut?
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Icing-Ove: Äh, dags för lite muntrare tongångar så här kl 13:37
http://www.youtube.com/watch?v=D9-2jM5RNSs&feature=related
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Jonsson skadad. Josefsson tillbaka i eftermiddag.
Länkar:
JUST NU: Tunga avbräck för Frölunda | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
JUST NU: Tunga avbräck för Frölunda | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Icing-Ove:
Spelar nästan aldrig på oddset men idag känndes det rätt. Som vanligt lär jag väl kamma noll, men för att ni ska få något att skratta åt så publicerar jag min rad här. Det blev 10 tripplar, 5 fyrlingar och en femling x10 kr =160 spänn down the drain.
AIK-Södertälje 1
Brynäs-Djurgården 2
Färjestad-MoDo 2
HV 71-Skellefteå 2
Timrå-Frölunda 2
Spelar nästan aldrig på oddset men idag känndes det rätt. Som vanligt lär jag väl kamma noll, men för att ni ska få något att skratta åt så publicerar jag min rad här. Det blev 10 tripplar, 5 fyrlingar och en femling x10 kr =160 spänn down the drain.
AIK-Södertälje 1
Brynäs-Djurgården 2
Färjestad-MoDo 2
HV 71-Skellefteå 2
Timrå-Frölunda 2
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bisterfinnen:
Jag tror att Hillbillys vinner mot Indianerna i slaget om prärien...men jag håller tummarna för ditt tips..
Jag tror att Hillbillys vinner mot Indianerna i slaget om prärien...men jag håller tummarna för ditt tips..
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Icing-Ove: Dagens vargjägare
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| 4th Line | 12. JOSEFSSON, Daniel | ||||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| 3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| | |||||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 39. SVARTVADET, Per | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| 2nd Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| | |||||||||||
| 22. NAGY, Ladislav | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 23. BARTECKO, Lubos | |||||||||
| 1st Line | 8. ERIKSSON, Anders | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
och de som alltid kommer emellan...
| Referees: | Johansson, Morgan | ||||||||||
| Claesson, Pehr | |||||||||||
| Linesmen: | Ulriksson, Fredrik | ||||||||||
| Winge, Daniel | |||||||||||
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Pratade just med Krizans medium. Kristian Forsberg gör 2 mål ikväll, låter lovande.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Gustafsson: Det är motvilligt som man intar tv-soffan idag. Jag är rätt säker på förnedring av rang ikväll. Tyvärr!! Vi får sikta in oss på ett tredje år utan slutspel, och kanske vi även får kvala....?
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Poffa: Förvånar mig att man väljer att skjuta rakt på målvakten, istället för på sidorna... jaja..
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Gustafsson:
Har Canal Plus mickat två elvaåringar som sitter och skriker "Färjestad ärom bessta"?
Har Canal Plus mickat två elvaåringar som sitter och skriker "Färjestad ärom bessta"?
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Poffa: Kanske läge för dig att sprida din härliga energi någon annanstans?
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Poffa: Det har du aldrig gjort, och det kommer du aldrig göra heller.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Återigen BP
Susse lyfter på FBK-spelarens klubba (som han lutar sig emot) varpå han faller....
Susse lyfter på FBK-spelarens klubba (som han lutar sig emot) varpå han faller....
Redigerad kommentar
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
spud:
Å Susse visar att han slutat gnä... förlåt, ge konstruktiv kritik.
Å Susse visar att han slutat gnä... förlåt, ge konstruktiv kritik.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
spud: Skönt, då har jag lyckats.
För övrigt, en av de mest pinsamma utvisningar jag sett.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Poffa: Första människan jag hört som haft som mål att göra ett likgiltigt intryck.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Poffa: Tålles tackling efter blås var utvisning. Därmed typ kompenserat, eller?
Hwad frestar du med för whisky?
Hwad frestar du med för whisky?
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bisterfinnen:
Bartecko surar för att han inte får pass och åker demonstrativt offside. Bänka!!
Bartecko surar för att han inte får pass och åker demonstrativt offside. Bänka!!
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bisterfinnen: Ännu ingen whisky. Men oavsett resultat lär jag prova ett par olika drams ikväll. Börjar nog med en Glendronach 18 och avslutar kvällen med Ardbeg Supernova.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Tolle, tonight is your night to shine! Se till att tända dessa gamla rävar med ett rejält brawl!
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bisterfinnen: Nånstans måste man sätta gränser för icing-avblåsningar...
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
bisterfinnen: Supernova är Ardbegs rökigaste whisky. Finns på Systemets beställningssortiment.
Varför i helvete har vi så svårt att få pucken ur egen zon när vi har kontroll på pucken. Skröder har två gånger drullat. Svarten en gång. Skärp er, för faan. Få pucken ur zon utan kladdande.
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
MODOJohan: Äh, det gäller att alltid testa nya gränser. Ungefär som Lärking och Morgan Johansson i förra matchen.
« Föregående · 1345822 · Nästa »
Kommentar
Challe: Vi är i mycket stort poängbehov
Bara en enda match återstår nu för MODO Hockey innan uppehållet för LG Hockey Games. Det handlar om bortamöte i Löfbergs Lila Arena mot Färjestads BK.
- Facit talar sitt tydliga språk, säger Charles Berglund, coachen. Efter fem matcher och bara två poäng är vi i mycket stort poängbehov. Det som räknas nu är tre poäng i Karlstad.
Något som också skulle vara på tiden. Fyra möten hittills i vinter och fyra förluster för MODO Hockey handlar om.
- Ännu större anledning att lugga FBK på poängen. Nu handlar det om sista matchen före ett uppehåll och då är det bara att gå ut, ge järnet och tömma sig rejält.
MODO Hockey är seriens bästa lag i power play, dessutom har man trots det bistra tabelläget bara två minusmål och framåt har man om inte öst in i mål, i varje fall gjort många.
- Ingredienser som gör att vi borde ligga bättre till i serien. Det vi måste göra är att minimera våra misstag. Mot Timrå senast blev vi, som så många gånger tidigare, hårt straffade för de misstag vi gjorde.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t backen Hans Jonsson och forwarden Anton Hedman är ur spel, skadade.
A t t lagen mötts fyra gånger tidigare i vinter - Färjestad har vunnit alla fyra. Med 3-0 och 4-2 i Fjällräven Center och med 2-1 och 3-2 hemma i Löfbergs Lila Arena.
A t t slovakerna Nagy och Bartecko samt norrmännen Tollefsen, Skröder och Forsberg åker på landslagsspel under uppehållet till veckan.
A t t backen Anders Eriksson under samma tid åker hem till familjen i Florida.