Färjestad (utan Kåberg) - MODO Hockey 19/1-2006
Dawidovski:
Aj då. Förstod att hunden skulle gny. Naturligtvis skulle vi istället skrivit ner vårt eget lag samt alla våra ungdomslag så att vi kan spela förvånade då de vinner. Det systemet har ju andra haft som ett framgångsrikt recept här på HS.
Det är ju, apropå degigt, tur att Kåberg får vila emellanåt så att han har tid att putsa upp de vita handskarna.
Alla anställda som var i närheten suckade djupt och sa "redan?!?!" och liknande ord om detta påfund.
Sannes:
Bara för att Frisco (och övriga drönare) ska få sig ett gott skratt så svarar jag:
"Semlor får man bara äta på fettisdagen. Idag är det inte ens tisdag. Hädare."
Jag kan skicka upp lite semlor som du kan bjuda på... :)
65selander:
Det tror jag inte. Eller, jag vet om andra som också har C+ och PPV.
knaskamilla:
Vi får väl se, vi får väl se. Än så länge är det en hemlighet även för mig.
Frisco:
Kexen är klara och kaffebönorna är malda. Men den där höjdpunkten som du ser fram emot är än så länge inte påbörjad. Vi får se vad jag kan sno ihop av det jag har hemma.
Bubblare: Jan Tommos, Nykvarn. -18 ungefär.
Frisco:
Lärking kan aldrig få en femma ocm du gör ett snitt på vad samtliga elitseriens tolv fan-skockar tycker. Ingen kommer få mer än två i betyg. Och då är det väl lika bra att lägga ner ES. Eller hur?
Cirkabetyg på dessa polare:
Ulrik Lindh 1
Thomas Andersson 4
Lars-Johan Ryhed 2
Christer Lärking 5
Patrik Sjöberg 0
Poffa:
Vi får hoppas att han inte är fackligt ansluten då.
Metal Guru:
Ja, skulle inte Tomas kunna göra det? Då skulle det vara lite klass i alla fall.
65selander:
Jo, så han är nog diskvalificerad just nu. Därför får herr Andresson dra ett tyngre lass än budgeterat.
Undrar vad domarfacket säger om den situationen.
OK, Poffa:
Så Tomas Andersson är han som ska döma resten av matcherna i ES, slutspelet och kvalserien?
Metal Guru:
Nej då. Vi har Tomas Andersson som i mina ögon är otroligt duktig. Rönnmark som förmodligen är ännu bättre är avstängd och Rådbjer har tagit en personlig timeout. Dessa tre ser jag som mycket bra domare. Det finns även ett par stycken som är helt okej, men som blandar och ger lite för mycket.
Sedan har du då Lindh, Persson, Eriksson och Sjöberg som får en att börja må dåligt.
Salle:
...och se'n kommer i tur och ordning Thomas Andersson, Lars-Johan Ryhed, Christer Lärking, Ulrik Lindh och Patrik Sjöberg.
Voine.
Poffa:
Alla andra funktionärer som drabbar Elitserien med jämna mellanrum (måndagar, tisdagar, torsdagar och lördagar) -vad ska vi göra med dessa icke-domare då?
Man pratar om att höja nivån, utbilda, heltidsanställa, importera NHL-skipare, etc... Men fram tills vi är där (om vi nu kommer dit), ska vi ställa in alla omgångar och säsonger..?
Metal Guru:
Japp. Man kan ju knappast se honom som Force Majeur då han drabbar alla med jämna mellanrum.
Shit, Poffa:
Det är bara till att ställa in, hör jag.
Poffa:
Stön och pust, ska ni ha en domare IGEN???
Åh, herregud...
| Färjestads BK - MODO Hockey | LINDH, Ulrik | FREDRIKSSON, Conny |
| SJÖDAHL, Johan |
Harald Lückner: Vi klarade anspänningen bra
Seger och tre poäng senast, vilket förstås har gjort det mesta lite lättare i veckan. Nu väntar Färjestad i Löfbergs Lila Arena för MODO Hockey.
- En intressant match, kommenterar coachen Harald Lückner. Vi får säkert räkna med att stöta på ett riktigt revanschsuget hemmalag, sedan de förlorat i Scandinavium senast trots bra spel.
Mora hemma senast var och är Lückner nöjd med.
- Tycker framförallt att vi klarade anspänningen bra efter två raka förluster och mindre bra insatser. V kom ut bra inför sista perioden och tog tag i matchen och förutom målen hade vi flera bra chanser i övrigt. Ibland tycker jag kraven från omgivningen omkring är lite väl höga.
Tre ytterst jämna matcher mot Färjestad har det handlat om tidigare under säsongen.
- På något sätt känns det lite mera avslappnat inför den här matchen eftersom inte många kan kräva seger borta mot FBK. Men vi ska naturligtvis bjuda upp till match och jag tror det har alla möjligheter bli en bra hockeymatch.
- Lite ytterligare måste vi nog bättra oss jämfört med senast. Vi får bättra på en del detaljer och inte tappa puck i för farliga skeenden på banan.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Tobias Enström ljumskskadad, ännu inte på is.
Noterbart 2: Nye forwarden Anthony "Tony" Tuzzolino ser bra ut på träning. Han gnuggas extra efter varje pass, debuterar borta mot Södertälje tisdag till veckan.
Noterbart 3: Ytterst jämnt mot Färjestad tidigare i vinter. Här är siffrorna: 1-1 och 2-3 (förlängning) i Kempehallen, 0-1 i Löfbergs Lila.
Noterbart 4: Färjestad - MODO sänds direkt i TV via det s k Säsongskortet.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)
Backar:
7 Jesper Damgaard
34 Tommy Wargh
3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson.
Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
15 Andreas Salomonsson
89 Jan Pardavy
16 Rastislav Pavlikovsky
40 Magnus Gästrin
11 Pasi Tuominen
4 Mattias Hellström
18 Peter Öberg
33 Johan Nilsson
13 Morten Green
19 Mikael Pettersson.
Hjälp. Här får du: .....