Försäsongsmatcher 2021
« Föregående · 2221328 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Hoppas verkligen domarna klarar av att vara konsekventa då, även längre in i serien.
Rädd för att det blir som vanligt och dom viker ner sig
Rädd för att det blir som vanligt och dom viker ner sig
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Sven Tuta: jag tycker att laget som helhet kämpade på bra under gårdagens oskuldsmatch. Hade absolut inte räknat med seger, och tyckte vi spelade upp oss mot slutet. Mycket bra moral.
Däremot vill jag hävda att jag är väldigt orolig för ledningens tilltro till vårat tilltänkta målvaktpar.
Jag är fullt medveten om svårigheten att hitta en bra keeper till ett bottenlag i en "tråkig" stad med begränsad ekonomi.
Jag tycker att Isak igår är väldigt valpig, spelar helt utan lugn och pondus, sprider returer som en avsågad spaz m12 och horribel med klubban.
Sen att vi möter ett lag på en helt annan nivå är förståeligt att det gick som det gick.
Varför värva en backup från Tranås? Trodde vi siktade på att gå upp?
Tex var genomusel samtliga insatser han gjorde under
fjolåret och att vara backup i ett bottenlag i shl tycker jag inte är merit nog för att bära Sveriges finaste klubb till avancemang.
Jag hoppas att jag har fel och att ledningen ser nåt jag inte ser.
Däremot tycker jag grabbarna gjorde en godkänd premiär igår. Viljan att överraska verkade finnas där.
Däremot vill jag hävda att jag är väldigt orolig för ledningens tilltro till vårat tilltänkta målvaktpar.
Jag är fullt medveten om svårigheten att hitta en bra keeper till ett bottenlag i en "tråkig" stad med begränsad ekonomi.
Jag tycker att Isak igår är väldigt valpig, spelar helt utan lugn och pondus, sprider returer som en avsågad spaz m12 och horribel med klubban.
Sen att vi möter ett lag på en helt annan nivå är förståeligt att det gick som det gick.
Varför värva en backup från Tranås? Trodde vi siktade på att gå upp?
Tex var genomusel samtliga insatser han gjorde under
fjolåret och att vara backup i ett bottenlag i shl tycker jag inte är merit nog för att bära Sveriges finaste klubb till avancemang.
Jag hoppas att jag har fel och att ledningen ser nåt jag inte ser.
Däremot tycker jag grabbarna gjorde en godkänd premiär igår. Viljan att överraska verkade finnas där.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Frontschwein: Vårt målvaktspar sänder inte direkt signalen att vi ska tillbaka till SHL.Förstår inte värvningen av Wallin alls. Är inte nått fan av värvningen av Tex heller med han kan man inte lasta nuvarande Sportchefen för
Sv: Försäsongsmatcher 2021
DrCox: Misstänker att Tex var dyr och att man då tar en billig andremålvalt för att om Tex helt misslyckas kunna plocka en vid trading deadline.
Dock år det väl ganska väntat att Isak är svag nu. Han har inte stått särskilt mycket och hade ingen målvaktstränare.
HVs målvakt var väl andremålvakt i ett bottenlag.
Dock år det väl ganska väntat att Isak är svag nu. Han har inte stått särskilt mycket och hade ingen målvaktstränare.
HVs målvakt var väl andremålvakt i ett bottenlag.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Frontschwein: Timrås målvakt ifjol kom väl även han från rollen som andramålvakt i ett bottenlag i SHL? Dåligt argument tycker jag.
Tex är en bevisat bra målvakt på allsvensk nivå och han gjorde inte alls bort sig under första året i SHL med IKO när han axlade mer ansvar. Vill till och med säga att han var ruggigt bra på hösten där.
Sen kom han in hos oss i våras utan att ha stått match på typ 2 månader? Till kanske den sämsta och mest turbulenta upplagan av MoDo någonsin dessutom.
Nä, jag väntar då längre än till augusti med att döma ut honom.
Tex är en bevisat bra målvakt på allsvensk nivå och han gjorde inte alls bort sig under första året i SHL med IKO när han axlade mer ansvar. Vill till och med säga att han var ruggigt bra på hösten där.
Sen kom han in hos oss i våras utan att ha stått match på typ 2 månader? Till kanske den sämsta och mest turbulenta upplagan av MoDo någonsin dessutom.
Nä, jag väntar då längre än till augusti med att döma ut honom.
+ 16
Sv: Försäsongsmatcher 2021
KB:
Kloka ord 👍
Kan inte vara kul som MoDo spelare att bli totalt kapad innan nya säsongen ens dragit igång!
Kloka ord 👍
Kan inte vara kul som MoDo spelare att bli totalt kapad innan nya säsongen ens dragit igång!
Sv: Försäsongsmatcher 2021
{5647}: Det håller inte att ha en svag andremålvakt det misstaget har vi gjort med Dackell och jag hoppades att föreningen hade lärt sig av det misstaget. Att värva en ny målvakt mitt i säsongen varje år är inte hållbart i längden varken sportsligt eller ekonomiskt.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
KB: han kan få tio matcher, men jag är tämligen övertygad om att målvaktstränaren får dr in mycket övertidsersättning om vi ska slåss i toppen. Bedömer inte efter hans shl insats då jag skiter i andra klubbar, men hans inhopp för att avlasta Peters visade då enligt mig extrem klasskillnad.
Däremot backarna och karlin tror jag är en jävla underdog.
Däremot backarna och karlin tror jag är en jävla underdog.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2021
DrCox: Jag tror absolut Isak kommer att växa in i det och han har definitivt kapacitet att vara en bra allsvensk målvakt. Vi behöver dock ge honom lite tid med tanke på fjolårssäsongen.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2021
DrCox: Wallin var som 18-19 åring riktigt bra hos oss, 91,5% på 22 matcher i HA säsongen17/18, så potentialen finns där.
Efter hans senaste säsong i Tranås(utan målvaktstränare) får vi nog räkna med en viss startsträcka.
Alldeles oavsett är det fullständigt meningslöst att döma ut honom efter 1 träningsmatch mot ett av de 4 bästa lagen i Sverige.
Ännu värre med Tex som ännu inte stått en minut.
Han var inte bra för oss i våras, men det var ingen annan heller.
Kommer dock ihåg hur sjukt bra han var i Pantern, då dessutom tränad av vår målvaktstränare Andreas.
Efter hans senaste säsong i Tranås(utan målvaktstränare) får vi nog räkna med en viss startsträcka.
Alldeles oavsett är det fullständigt meningslöst att döma ut honom efter 1 träningsmatch mot ett av de 4 bästa lagen i Sverige.
Ännu värre med Tex som ännu inte stått en minut.
Han var inte bra för oss i våras, men det var ingen annan heller.
Kommer dock ihåg hur sjukt bra han var i Pantern, då dessutom tränad av vår målvaktstränare Andreas.
+ 12
Sv: Försäsongsmatcher 2021
{5647}: Saik - MoDo j20, 1-1 mitten andra, Halmrast assisterad av Timander
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Heyerdal: Plantis borde vinna med 11-1...vi måste kunna kräva världsklass.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
{5647}: Jag tror Isak kommer att göra max 10 matcher, inte för att han är dålig utanför att tanken alltid varit så. En utpräglad andremålvakt och en utpräglad etta.
Mao kommer han knappast att varken göra eller stjälpa säsongen.
Mao kommer han knappast att varken göra eller stjälpa säsongen.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Riley Woods är med på träning imorgon och kanske även med mot Luleå. I vilken kedja tror vi han placeras? Blir det Nordin eller Lindewall som får flytta på sig trots bra insatser mot Skellefteå?
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Ja, jag känner att Woods bör få spela med MacMaster o Modigs för att kunna bilda en spetskedja. Om man nu inte placerar Woods med Sam och Ohlsson, och har fyra hyfsat lika starka kedjor
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Zup:
Tror det blir så och att Nordin tar klivet ner bredvid Vigge/Ohlsson. Skall bli intressant att se om Nordin kan producera. Isåfall tror jag användare här som troode han skulle göra succé får rätt. Minns inte vem tyvärr.
Tror det blir så och att Nordin tar klivet ner bredvid Vigge/Ohlsson. Skall bli intressant att se om Nordin kan producera. Isåfall tror jag användare här som troode han skulle göra succé får rätt. Minns inte vem tyvärr.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Som jag förstod det som på träningen så verkade de va dessa kedjor:
Woods/Jakobsson - Macmaster - Modigs
Aagaard - EJK - Svennigsson
Ohlsson - Sam - OP
Sylwander - Nordin - Lindewall
Woods/Jakobsson - Macmaster - Modigs
Aagaard - EJK - Svennigsson
Ohlsson - Sam - OP
Sylwander - Nordin - Lindewall
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Zup: känslan är att lindewall inte kommer till sin rätt i en 4e formation och var inte Max med?
Sv: Försäsongsmatcher 2021
MorganaLefaey: Intervju med nyförvärvet Riley Woods på ÖA. Han kommer inte spela morgondagens match mot Luleå.
www.allehanda.se/artikel/restrott-modo-forward-ser-fram-emot-nya-aventyret-hoppas-kunna-gora-skillnad
www.allehanda.se/artikel/restrott-modo-forward-ser-fram-emot-nya-aventyret-hoppas-kunna-gora-skillnad
Sv: Försäsongsmatcher 2021
MorganaLefaey: Lindewall passar bra som checkingspelare också. Han tar ingen plats i top 2 och ser hellre att op får spela i tredje.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher 2021
hanzon: nån som vet om ÖA rapporterar från kvällens match? Annars hoppas jag de som ser kan lägga in mål mm under matchen tack!
Sv: Försäsongsmatcher 2021
KB: kommer bli en tillknäppt historia, med många shl spelare som kör på halvfart. Tippar promenadseger för lulä med 1-4. 0-3 efter andra. Tröstmålet görs av sylle
Bra ändå att möta tunga pjäser inför säsongen.
Sen har Isak den snyggaste masken i modos historia.
Ett positivt frontsvin
Bra ändå att möta tunga pjäser inför säsongen.
Sen har Isak den snyggaste masken i modos historia.
Ett positivt frontsvin
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher 2021
modomille: Sylwander är inte bekväm defensivt ännu. Han har nog hjärntvättats av Åsnebrottaren och behöver mer tid att lära sig hur man ska hantera markering, platsväxling osv.
Annars ser det bra ut tycker jag.
Annars ser det bra ut tycker jag.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
{6870}:
Jepp han kommer verkligen till sin rätt. Vigge imponerar också.
Jepp han kommer verkligen till sin rätt. Vigge imponerar också.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Lite roligt (och anmärkningsvärt) att Modigs visste att Sveningssons nätade mot Luleå i första träningsmatchen ifjol.
PP ser annars väldigt intressant ut.
PP ser annars väldigt intressant ut.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher 2021
puffe: Tycker själv han är lite halv jobbig att lyssna på, men kanske för man inte är van att höra han allt för mycket.
Sv: Försäsongsmatcher 2021
{9108}: Finns ingen som är så jobbig att lyssna på som Martin Sedin.
Som kommentator är han säkert helt okej, men till att intervjuva är han hemsk, han låter som att han har en kniv mot strupen och tvingas läsa utantill från ett papper som en mellanstadieelev har skrivit.
Som kommentator är han säkert helt okej, men till att intervjuva är han hemsk, han låter som att han har en kniv mot strupen och tvingas läsa utantill från ett papper som en mellanstadieelev har skrivit.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2021
jonsson: Vi var riktigt bra i första perioden och andra perioden startade nyss.
+ 1
« Föregående · 2221328 · Nästa »
Självklart kommer det ta tid, men i och med att fokus flyttas till mottagaren istället för endast den som delar ut så tror jag inte domarna kommer känna att dom måste ta en utvisning om dom släppt en tackling.