Försäsongsmatcher
« Föregående · 2561208 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsongsmatcher
Ben Perrault: Bra med fart och intensitet. Väldigt goda intentioner framåt med åtminstone 4 kvalitativa chanser.
Rörigt emellanåt i egen zon både med och utan puck från hela laget. Märks att Timrå är bättre i just den aspekten att nyttja våra misstag. Inte helt förvånande.
Rörigt emellanåt i egen zon både med och utan puck från hela laget. Märks att Timrå är bättre i just den aspekten att nyttja våra misstag. Inte helt förvånande.
Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Om du inte har läst vad Hinken har sagt så var det så att skulle dom bryta kontrakten med fler så skulle vi inte ha råd att värva något annat en HA kvalitet.
Det är dyrt att bryta kontakt.
Det är dyrt att bryta kontakt.
Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: Helt ärligt tyckte jag Kingman var för dålig, han spelade med hjärta och skulle nog offra de få tänder han har kvar för att skydda Modo, men samtidigt satt han som 7:e back lite nu och då pga att han spelade med för små marginaler, marginaler som ibland funkade i As men som aldrig skulle funka i Shl, jag tror även Näsen kommer märka av detta i vinter, kanske även Berns även om han har en dimension till i sitt spel
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: Mjae, hade tagit Folin före både Kingman och Berg. Han är den enda av de hockeyallsvenska backar efter Bernhardt som jag hade behållit.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: hade hellre haft kvar övikskillen Kingman som 7e än Berg/Folin. Kan garantera att Ingman gått in hårdare för klubben i ett eventuellt kval.
Tråkigt att man kastar bort en Övikskille på det sättet.
Tråkigt att man kastar bort en Övikskille på det sättet.
Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: Absolut, det är inte spetsen som är det stora problemet. Fattar inte för ett öre vad Hinken tänkte när han inte bröt med fler backar i våras. Helt ärligt, jag tror känslorna tog över.
Nu tacklas Brickley iallafall.
Nu tacklas Brickley iallafall.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: Näsen, Berg kommer inte kunna konkurrera, Folin och Wahlberg kommer vara på gränsen men kommer vara användbara.
Helt klart har vi en alldeles för svag defensiv, speciellt när våran kanske mest meriterade back saknas.
Men Norlinder… är sjukt osäker om han ska räknas in som defensiv, har för mig att han var ganska svag defensivt men grym offensivt
Helt klart har vi en alldeles för svag defensiv, speciellt när våran kanske mest meriterade back saknas.
Men Norlinder… är sjukt osäker om han ska räknas in som defensiv, har för mig att han var ganska svag defensivt men grym offensivt
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Färdkost: gillar ändå tempot, Modo hänger med
I egen zon är det rörigt som vanligt
I egen zon är det rörigt som vanligt
Sv: Försäsongsmatcher
Ben Perrault: Herregud Olle Eriksson Ek. Är han bättre en Lehtinen så här långt?
Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: Förberedande syfte, vänja kroppen, som nykomling kommer det bli fler förluster än vinster, förmodligen en hel del fler så det är lika bra att börja tugga valium och smutta på gravölen 🥸
Haha, nejdå jag är bara glad att vi spelar i Shl, målet är att rädda kontraktet.
Haha, nejdå jag är bara glad att vi spelar i Shl, målet är att rädda kontraktet.
Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: lyckas du lura i kroppen gravöl redan på försäsongen?!
Vissa har det bra.
Jag känner verkligen att kvällens resultat inte säger någonting alls när vi har en hel förstakedja frånvaron
Vissa har det bra.
Jag känner verkligen att kvällens resultat inte säger någonting alls när vi har en hel förstakedja frånvaron
Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: Äh, jag hoppas fel lag vinner så kan jag ta några gravöl i garaget ikväll 🤌🏽☺️
Sv: Försäsongsmatcher
Lycka till, må bästa lag vinna ikväll trots enorma avbräck för båda lagen!
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
jonsson: Det är ju ingen dålig trupp vi har med allsvenska mått mätt, men vi är sjukt tunn i Shl när vi har Råma och Rundis borta
Sv: Försäsongsmatcher
Costanza: Odds på att någon av smågrabbarna bränner av en bengal första 5?
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
bgs: Kanske Sture kommer in på isen som en hemlig gäst? Ett tal på 30 minuter är väl en baggis för honom.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: framflyttat en kvart sa de i sändningen nyss. Dottern på plats sa att de sagt 30min till henne. Så lite oklart än 😂
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Nä, bara snack just nu.
Tydligen försenat till kvart i, långsamt att få in allt folk.
Tydligen försenat till kvart i, långsamt att få in allt folk.
Sv: Försäsongsmatcher
Goalies
30. Lehtinen, Lassi
31. Eriksson Ek, Olle
1st Line
14. Norén, Jakob
33. Rubins, Kristians
32. Niederbach, Theodor
22. Pettersson, Adam
10. Ranta, Sampo
2nd Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
23. Dickinson, Josh
17. Woods, Riley
3rd Line
5. Berg, August
6. Brickley, Daniel
24. Walli Walterholm, Erik
25. Vigneault, Sam
38. Södergran, Johan
4th Line
27. Folin, Niklas
12. Pettersson, Oscar
19. Karlsson, Erik
36. Ohlsson, Sebastian
30. Lehtinen, Lassi
31. Eriksson Ek, Olle
1st Line
14. Norén, Jakob
33. Rubins, Kristians
32. Niederbach, Theodor
22. Pettersson, Adam
10. Ranta, Sampo
2nd Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
23. Dickinson, Josh
17. Woods, Riley
3rd Line
5. Berg, August
6. Brickley, Daniel
24. Walli Walterholm, Erik
25. Vigneault, Sam
38. Södergran, Johan
4th Line
27. Folin, Niklas
12. Pettersson, Oscar
19. Karlsson, Erik
36. Ohlsson, Sebastian
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
tror det kommer bli tufft idag. timrå blir väl första riktiga motståndet denna försäsong, räknar inte skellefteå som till synes var rätt ointresserade, tror tvärtom det att timrå kommer vara rätt intresserade av att dra ner brallorna på modo redan nu på försäsongen - vet dock inte hur dom kommer mönstra laget men det såg b-betonat ut igår, så antar att det tunga artilleriet kommer idag.
som tur är så är det försäsong och en tung förlust kan ibland ge mer och bättre svar än en seger
som tur är så är det försäsong och en tung förlust kan ibland ge mer och bättre svar än en seger
Sv: Försäsongsmatcher
TickledDonkey: kul med tanke på att aagard inte ansetts platsa i sin kedja riktigt. 1+4 är ju inte fy skam.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Karlin i ÖA idag.
”– Det är 50/50 om Ruohomaa (Mikael) kan spela.”
Sjukdom som håller han tillbaka tro?
”– Det är 50/50 om Ruohomaa (Mikael) kan spela.”
Sjukdom som håller han tillbaka tro?
Sv: Försäsongsmatcher
hanzon: Sundsvall spelar el har spelat endast två matcher, Mora och Timrå, har med upplägget att göra, var ett annat system förra året.
Sv: Försäsongsmatcher
Nucky:
Lite som JJ även om de skiljer sig åt i stilen. Man såg honom knappt och så hade han ändå gjort 3p. Skall bli intressant när Woods är tillbaka.
Lite som JJ även om de skiljer sig åt i stilen. Man såg honom knappt och så hade han ändå gjort 3p. Skall bli intressant när Woods är tillbaka.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Nucky: Har jag missat matchen mot Sundsvall, hittar inte den i spelschemat i SCA cupen.
Sv: Försäsongsmatcher
SPOODI: Ja absolut och det var menat som en komplimang. Vi vet redan hur nyttig han är med sitt slit över hela banan.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Nucky: typiskt måltjuvens beteende. Funkar för mig sålänge han inte är inne på massor av baklängesmål
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
TickledDonkey: Typiskt dansken att vara poängbäst men ändå knappt synas i spelet
+ 5
Sv: Försäsongsmatcher
Om någon är intresserad ser MoDos poängliga ut såhär efter de fyra första träningsmatcherna. Kan vara ett par andraass som inte registrerats då jag i ÖIK och SAIK-matcherna varit tvungen att kolla highlights då det inte funnits assistläggare noterat någonstans.
Ranta 2+3
Aagaard 1+4
Niederbach 1+4
Ruohomaa 3+1
Vigneault 2+2
Bernhardt 1+3
EJK 2+1
Dickinson 2+0
A Pettersson 2+0
Södergran 0+2
Brickley 1+0
Wahlberg 1+0
L Pettersson 1+0
Walli 1+0
Ohlsson 0+1
Folin 0+1
Rubins 0+1
O Pettersson 0+1
Näsén 0+1
Berg 0+1
He Styf 0+1
Lehtinen 0+1
Ranta 2+3
Aagaard 1+4
Niederbach 1+4
Ruohomaa 3+1
Vigneault 2+2
Bernhardt 1+3
EJK 2+1
Dickinson 2+0
A Pettersson 2+0
Södergran 0+2
Brickley 1+0
Wahlberg 1+0
L Pettersson 1+0
Walli 1+0
Ohlsson 0+1
Folin 0+1
Rubins 0+1
O Pettersson 0+1
Näsén 0+1
Berg 0+1
He Styf 0+1
Lehtinen 0+1
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Marrdin: var är clownen? Trycker man på bilden ser man pennywise. Min skämt dog med den fadäsen..
+ 1
« Föregående · 2561208 · Nästa »
Skulle inte bli förvånad om 1-2 ur den trion ryker under resans gång!