Försäsongsmatcher
« Föregående · 2562888 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsongsmatcher
Werner: räknar med avstängning. Lär inte spela först nästa gång vi möter Timrå
Sv: Försäsongsmatcher
Werner: Det som har hänt vid något tillfälle är väl att spelare som varit tillsvidareavstängda och sedan friats, har missat matcher i väntan på den friande domen. Oftast så löser de detta genom att sätta avstängningens längd till en match så att de kan konstatera att "straffet är avtjänat".
För övrigt tycker jag inte att den är speciellt ful. Klantigt att klubban glider upp, men såg inte ut att vara med uppsåt och spelaren blev inte heller skadad. Tycker matchstraff är fullt tillräckligt. Jämför med skiten Danielsson höll på med i slutspelet, eller Krügers cross-checkingar. Eller det där överfaller AIK-spelaren gjorde efter "play dirty"-uppmaningen. Tycker det här är direkt löjligt i jämförelse och gick, om jag minns rätt, fria.
För övrigt tycker jag inte att den är speciellt ful. Klantigt att klubban glider upp, men såg inte ut att vara med uppsåt och spelaren blev inte heller skadad. Tycker matchstraff är fullt tillräckligt. Jämför med skiten Danielsson höll på med i slutspelet, eller Krügers cross-checkingar. Eller det där överfaller AIK-spelaren gjorde efter "play dirty"-uppmaningen. Tycker det här är direkt löjligt i jämförelse och gick, om jag minns rätt, fria.
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher
Randy Marsh: dom matcherna räknas ändå vill jag minnas.. men snabb är dom ju inte kända att vara
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Werner:
Dom där mupparna lär väl vänta till efter matchen med ett beslut så han missar fler seriematcher.
Dom där mupparna lär väl vänta till efter matchen med ett beslut så han missar fler seriematcher.
Sv: Försäsongsmatcher
Match ikväll, sista innan seriestart.
Vill se lite bättre inställning än sist :) och ge lillasyster en match.
Inte hört något om Sampo än ?
Vill se lite bättre inställning än sist :) och ge lillasyster en match.
Inte hört något om Sampo än ?
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
Confusius: Vi skulle behöva minst 2 nya backar som liknar Rubins i stilen. Tunga backar som kan slå sarg ut!
Det funkar som du säger inte att ha massa backar som sprider puckar runt sig likt ett p13 lag.
Det funkar som du säger inte att ha massa backar som sprider puckar runt sig likt ett p13 lag.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Tyler Durden: Å andra sidan har våra två bästa matcher hittills varit mot SAIK och TIK så man kanske spelar omedvetet allsvenskt mot Löven och Mora.
Blir kul på fredag!
Blir kul på fredag!
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Costanza: det är också naivt att tro att allting ska sitta direkt. modo har varit ett lag i åtminstone två säsonger som har kunnat spela på det här sättet för att man haft marginal att vara bättre än nästan alla andra.
klart det tar en stund för spelarna att ställa om sig.
jag säger alltså inte att det ser bra ut, jag säger att det kan falla sig naturligt.
klart det tar en stund för spelarna att ställa om sig.
jag säger alltså inte att det ser bra ut, jag säger att det kan falla sig naturligt.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Dundee: Tycker ändå att Jacke Norén sett väldigt bra ut såhär långt under försäsongen. Spelar med ett helt annat självförtroende i år, kul att se!
Frågan är om vi inte ska snegla på Pooley? Killen är ju en sjukt klinisk avslutare, känns som att det är det vi behöver! Möjligt att han skulle ha problem med tempot?!
Backsidan MÅSTE förstärkas, det har jag sagt länge, och försäsongen har inte fått mig att ändra mig på den biten!
I SHL går det inte att ha ett gäng backar helt utan defensiva instinkter som vi har, då blir man skoningslöst straffade. Det funkar i Allsvenskan!
Frågan är om vi inte ska snegla på Pooley? Killen är ju en sjukt klinisk avslutare, känns som att det är det vi behöver! Möjligt att han skulle ha problem med tempot?!
Backsidan MÅSTE förstärkas, det har jag sagt länge, och försäsongen har inte fått mig att ändra mig på den biten!
I SHL går det inte att ha ett gäng backar helt utan defensiva instinkter som vi har, då blir man skoningslöst straffade. Det funkar i Allsvenskan!
Sv: Försäsongsmatcher
Dundee:
Väntar fortfarande på den gången då den samlade forumexpertisen tycker att vi spelar bra men ändå förlorar 😂
Väntar fortfarande på den gången då den samlade forumexpertisen tycker att vi spelar bra men ändå förlorar 😂
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Sigge: Det är väl Modos uppgift att försöka höja spelet så man når så nära SHL-nivå som möjligt.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Gusse: Har aldrig förstått folk som ser allvarligt på träningsmatcher i hockey,
blir typ som att tro att framgång i rullskidor avspeglas när man åker på riktigt under vintern.
Men Gusse är en ikon, så inget mot Dej såklart
blir typ som att tro att framgång i rullskidor avspeglas när man åker på riktigt under vintern.
Men Gusse är en ikon, så inget mot Dej såklart
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Sigge: Fast man har ju sagt hela tiden att man kommer ha mindre puck och ska anpassa spelet efter det. Nog har Karlin koll på att vi inte är ett lika bra lag som dom andra än.
Ser ju ut som man vill showa och inte bryr sig ikväll med tanke på de otroligt små marginaler man spelar med.
Ser ju ut som man vill showa och inte bryr sig ikväll med tanke på de otroligt små marginaler man spelar med.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Sigge: Vi sätter oss i otroligt dåliga situationer gång på gång. Det måste bort annars är vi kokt makaron när Shl drar igång.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
dempa: å andra sidan, ju mer man bränner sig desto bättre borde man lära sig...
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Sigge: Tycker att vi kör full fart framåt. Ingen har ändå nån koll på defensiven. Beep Beep föör faan!
Sv: Försäsongsmatcher
Keriksson: Bernhardt fortsätter se ut som alla i Timrå vill.
Sen att Södergran (?) dribblar i egen zon så Possler blir helt ren får mig att bli riktigt orolig för vad man tror om sig själva..
Sen att Södergran (?) dribblar i egen zon så Possler blir helt ren får mig att bli riktigt orolig för vad man tror om sig själva..
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
Costanza: Man kan spela dåligt och förlora på försäsongen. Men tyvärr är det inga spelare som visar framfötterna heller. Man måste se skillnad på våra nya kontra lövens bästa spelare. Som vi uppträder just nu ser det mer ut som Pooley Shilkey osv skulle göra mer nytta i shl.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
Asttrrom: Spelar vi såhär i SHL får vi det tungt... Helt galet naivt. Har aldrig sett så mycket duttande och 1m pass tror jag.
Och är det Södergran som ska göra en syrgasare förbi 2st lövare i egen zon varpå han lägger upp den för Possler?
Trodde vi skulle träna in ett säkert spel, men det ser ju ut som vi vill showa ikväll.
Och är det Södergran som ska göra en syrgasare förbi 2st lövare i egen zon varpå han lägger upp den för Possler?
Trodde vi skulle träna in ett säkert spel, men det ser ju ut som vi vill showa ikväll.
+ 5
Sv: Försäsongsmatcher
Gusse: Därför att vi är ett allsvenskt lag på pappret. Ledartrojkan verkar även tro att vi kan köra offensiv hawaiihockey i SHL. Vi måste spela defensiv Växjöhockey om vi ska ha en chans på den här nivån.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
Gusse: Tyvärr gör dom det, Näsén kommer kosta oss många mål bakåt i vinter om han inte bänkas.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher
Smurfen: Om vi ska spela så här i egen zon är jag rädd att det blir tvåsiffriga förluster mot bättre motstånd.
Det är tydligen otroligt svårt att slå sarg ut när man får press på sig.
Det är tydligen otroligt svårt att slå sarg ut när man får press på sig.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
{9315}: Länge leve Bernie! Nu ska jag se om nån rysk piratsändning har nåt att erbjuda för jag orkar inte gå till Teg ikväll.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: kedjorna på riktigt är
10-22-32
17-23-29
38-25-24
36-19-12
14-33
40-7
26-27
10-22-32
17-23-29
38-25-24
36-19-12
14-33
40-7
26-27
+ 6
Sv: Försäsongsmatcher
innekillenskomp: uppställningen på bilden stämmer nog inte. Södergran är väl i 3e som vanligt?
Sv: Försäsongsmatcher
JoJo2613:
Lagfest på Sjöbris ikväll. Jag är bjuden. De vill att jag är med. Borde varit med på den där laguppställningen, för någon är inte helt nykter va...Costanza istället för Helmer Styf.
Lagfest på Sjöbris ikväll. Jag är bjuden. De vill att jag är med. Borde varit med på den där laguppställningen, för någon är inte helt nykter va...Costanza istället för Helmer Styf.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
JoJo2613: södergran i fjärde alltså🤔 Tyckte jag läste att det skulle vara ett hån tidigare idag..
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher
JoJo2613: stämmer inte nånstans, som jag ser det är det samma kedjor som vanligt i princip,adam med sampo och theo
Sv: Försäsongsmatcher
JoJo2613: jättebra att lokalmedia gör ett bra jobb när modo inte gör det :)
för att vara positiv tycker jag att han som kommenterar idag är den bästa av kommentatorerna för ha, vilket i för sig inte säger mycket men jag tycker han är bra.
för att vara positiv tycker jag att han som kommenterar idag är den bästa av kommentatorerna för ha, vilket i för sig inte säger mycket men jag tycker han är bra.
+ 1
« Föregående · 2562888 · Nästa »
