Här kommer en liten ordlek innan match. Hjälp kvällstidningarna med nya rubriker och rim. Regeln är att det ska rimma rätt bra med Foppa. Jag börjar med några tänkabara favoriter:
1. "Här är alla som ska proppa Foppa." 2. "Chara koka soppa på Foppa" 3. "Vi måste gå på kroppa, rasar Foppa" 4. "Ivan Droppa sågar Foppa" 5. "Börje har nåt fel i knoppa, konstaterar Foppa"
Poffa: Åjo...vi TIK.are har allt humor, har du inte hört hur vi asgarvar så fort Salo ska plocka en puck,,eller skjuta ut den ur Zon med sekunder kvar av matchen,,de é humor det :)
I så fall är grinolle lite längre ner undantaget som bekräftar regeln.
Willysson:
Hur går det för Timrå mot Lkpg då? Sitter och kollar lite på Unibet och det är fina odds på den matchen. 2x insatsen på Timrå-seger. Lite mer än det på Lkpg. Men jag börjar luta åt ett krysch, som Hegerfors brukade säga.
Poffa: Elitserien är nog mer oviss än nånsin, och det syns om inte annat på oddsen på hockeymatcherna.. favoriter kring 2X pengarna, det är ointe så ofta tycker jag.
Jag tror Tik vinner med 3-1 jag, men lockoddset påmlinköping ställer ju till problem så jag hoppade den på mitt större spel.
knaskamilla: jag ville bara var övertydlig eftersom han har lite problem med orden. nu skrev han att han såg det efter han skrev det. tycker du inte att ett att skulle sitta fint där? förresten kan du inte rimma du?
1. "Här är alla som ska proppa Foppa."
2. "Chara koka soppa på Foppa"
3. "Vi måste gå på kroppa, rasar Foppa"
4. "Ivan Droppa sågar Foppa"
5. "Börje har nåt fel i knoppa, konstaterar Foppa"
Välkommen med förslag!