QP: Jav vet och förstår det, men om våran tunnel kostar lika mycket så torde pengarna räcka eftersom tunneln blir så mycket kortare. Mitt förslag att använda en tub i stället för tunnel kanske är bättre.
NuMountain: Hålet var illa valt, det är vår tunnel gnm Hallandsåsen som vållar stora problem fortfarande och kommer att bli klar om ca 6 år och kosta en väldig massa miljarder extra. Hoppas Friscos? förslag är genomtänkt annars blir det bara en halv tunnel sen är pengarna slut, så välj rätt hål i fortsättningen man vet inte vad man kan råka ut för annars!
Paddan: Det är orginalborren som Svartenbrand och Clark Olofsson pysslat med på småtimmarna när de suttit inne. Jag tror att allt var sponsrat som studiecirkel.
NuMountain: Åhfan, en hallborr, så min enormt stora och fina hall har alltså borrats ut ur ett stort betongstycke? Eller är den oerhört diskreta maskinen specialbyggd för fritagningsförsök?
Frisco: Jag upptäcker att du verkligen vill under arenan med järnvägen medan jag mera vill hamna bredvid. Det kan ju bli problem att ta den stationen när arenan är stängd då.
Oerhört spännande idé. Men hur grejar du rondellen vid Statoil? Jag är rädd att åskådarna kan bli lite yra i mössan om bussarna fastnar i innerspår och arenan får rotera några varv.
NuMountain: jag har ett önskemål ang. bussarna. tror du dom kan få bli utrustade med flera toaletter? du bör ha en egen nära din sittplats och sedan behöver vi andra ett antal att dela på. ok?
Frisco: En idé kanske vore att ha en arena som var en byggsats och vars läktare bestod av bussar som hämtade upp folk runt om i det publika upptagningsområdet och helt enkelt dockade med arenaskalet som en läktarsektor. (Det var en mening det. Här kommer en till.) Därmed skulle ju flera bitar för publiktillgången vara lösta och vi skulle slippa ta bilar på snorhala isvägar över skogen som i sig är livsfarliga, man skall tänka på att nöjet att se hockey i Ö-Vik är förenat med en livsfarlig risk. Vi sätter våra liv på spel varje gång vi skall se en match, men det är det värt. Bussläktarsektionerna skulle lämpligen innehålla en bar och en liten servering så har vi också ett utmärkt humör väl framme vid pucknedsläpp.
NuMountain: Spårvagnar i Örnsköldsviks centrum vore fantastiskt. Eftersom det är väldigt kuperat kan man även bygga några Bergbanor också. Linbana upp till Varvsberget har det ju redan planerats. Alla dessa ting ska naturligtvis ha förbindelser så man kan ta sig till Arenan på ett smärtfritt sätt.
Frisco: Förra försöket innehöll ett knasvänligt stavfel. Nytt försök.
Fast om jag förstått det rätt så ska banan i alla fall gå under hoppbacken. Jag förmodar att inga medelmåttiga hoppare kommer att få hoppa i framtiden. Man måste ju kunna landa på andra sidan spåret. Annars tycker jag som du. Hela Västernorrland, eller åtminstone Ångermanland skulle ha en infrastruktur som intigrerade Modos arena via bottniabanor, spårvagnar, linbanor, bussar och färdtjänsten.
NuMountain: Undrar varför de inte planerat hållplats för Botniabanan i närheten av Framnäsudden. Det vore inte helt fel med en station under arenan likt den på Arlanda flygplats. Bara att ta rulltrappan upp på ståplats.
Frisco: Jag tyckte du sa att bilden inte skulle ha något med hockey att göra. Precis som jag förutspådde så klarade du inte av att hålla hockey, ens på lokal nivå, utanför. Bilden visar var Bottniabanan kommer att betyda för MoDo hockey.
Hur som helst så hörs vi.
Mot Mellansel.
CIAO........