Willow: Om man ska klaga på något såhär efter 60 så är det att BP är lika avvaktande och svagt som tidigare. Jag hoppas verkligen att Kalin åtgärdar detta med att låta spelarna sätta mer press på puckföraren
Gavelo: Hahaha började precis kolla och det första jag ser är att Olle är ute och simmar på isen igen han är så kass men med detta förstår jag fortfarande inte varför vi inte skickade honom efter första SHL säsongen
Lulessss: 16 nya spelare som håller på att lära känna varandra. 3: e tillfället på is...? Vilket PP,? Man har fokuserat på försvarsspelet på dom 2 träningar man han ha..?
TickledDonkey: Svårt att säga, matchen hade 2 ansikten. Första perioden var det löven för hela slanten, Modo stod på hälarna medans löven körde, 2-0 var i underkant. Period 2 är Modo det bättre laget men tajmingen och passningsspelet är nära på obefintligt. Kelleher sa i pausen att detta var den försäsongsmatch med högst tempo som han spelat.
Mattsson har stuckit ut rejält, känns som att han kan blomma i Ha Gästrin och Hallin ser vansinnigt bra ut. Topping leder laget offensivt och Larsson spelar extremt smart.
Ingen som sticker ut jättemycket utan det är allmänt rostigt
Willow: Jo men jag vågar nog sätta både hus och hem på att OP och Bjerselius inte kommer att spela pp om en månad. Spela de tilltänkta bara oavsett om man inte hunnit bestämma om Kelleher eller Andersson ska stå i vänster cirkel i första pp. Allt annat är bara slöseri i min mening.
TickledDonkey: Missade första men tycker Bengtsson ser fin ut. Bra på skridskorna och har bra avvägningar. Han skulle jag inte oroa mig för i alla fall.
Dundee: jag skulle vilja säga att det mer är avvägningarna som är problemet och det är väl inte konstigt med tanke på hur tidigt det är då allt inte sitter än.
Precisionen finns inte där många skott som går utanför och passningar som missas lite men tycker ändå att man redan kan se mönster och tendenser i spelet. Utförandet är bara inte där än. 2-1 inför tredje.
Luleå kommer utan 8 ordinarie spelare, 4 av dessa backar (Levtchi, Shinnimin, Berglund, Lassi, Själin, Kotkansalo, Leskinen, Sellgren).