alfredshem1921: Den utskällde fd niondebacken i Modo August Berg som är alldeles för dålig för att spela i Modo ska inte ens kunna göra mål. Han är alldeles för dålig för det
Willow: opps ja kom ihåg att du tom lämnade här för man får fan inte kritisera varken spelare eller lagledningen! Jag tycker det ligger i sakens natur att fokusera på det man kan förbättra. Men du tycker säkert annorlunda som motvalls.
Willow: Men haha, ja och DIF är 100-% i pP Går såklart inte att resonera så det förstår du också.
Att det kommer bli mål oavsett hur man spelar är självklart men när man stressar motståndarna så får dom mindre tid att ställa upp, komma i rätt positioner och göra sina varianter vilket nog alltid är att föredra.
I Modos fall så har vi inte varit över 80% i BP på över 3 år
Jo, överlag rätt kul att se ett lag som SAIK, extremt skickligt lag. Men kanske inte det mest optimala laget att möta i en premiär när man vill visa upp sig i sin SHL-återkomst.
Imponerande hur de går in och kontrollerar ett ganska taggat dif hursomhelst.
Men det var nog lite lättare för oss att gå på knock mot ett lag som LHC i premiären.
Gavelo: Ändå 67% I power play procent hittills. Stressen gjorde även att man tappade placering. Jag vill helt klart se ett mycket aggressivare bp, men med måtta.
Gavelo: det som smärtar mest är hur alla lag stressar puckföraren i bp och vi vet hur jävla värdelöst matti karlins 4 koner spel suger. Man gråter blod och sten över idiotin...
Willow: Känns som att Edwin smugit under radarn en tid, bra målvakt i Tuna som du säger och med tanken på laget han hade framför sig så är 91-% riktigt bra. Tycker även man ser hos oss att detta är en mycket kompetent 2:a målvakt och han kan mest troligt också axla rollen som första spade.
Dock är jag lite ”tveksam”’till hur bra Werner är, nedåtgående kurva men ändå bra i det matcher han stod i SHL förra säsongen, haft en väldigt hög högstanivån men vart står han idag? Jag tycke Adam sett bra ut även om han släpper extremt mycket returer
Frölunda HC Färjestad BK Brynäs IF Luleå HF Skellefteå AIK Rögle BK Växjö Lakers Linköping HC Örebro HK Timrå IK HV71 Malmö Redhawks Djurgårdens IF Leksands IF
Willow: Tycker inte jag är negativ. Försöker se realistiskt på saker. Sen är jag lagd åt det mer defensiva hållet medan mitt favoritlag Modo är lagd minst sagt åt det offensiva hållet och därför blir det att jag nog uppfattas som negativ när jag egentligen bara har en liten annan önskan om hur Modo ska spela hockey.
Vikingmodo : Edvin hade 91% I Almtuna. Den målvakt som hade mest skott mot sig per match av alla och bakom ett svagt lag. Jag fattar att du är rätt negativ.
Supertrött: Frölunda HC Färjestad BK Skellefteå AIK Brynäs IF Luleå HF Rögle BK Växjö Lakers HC Linköping HC HV71 Timrå IK Örebro HK Djurgårdens IF Malmö Redhawks Leksands IF
DrCox: Närndet gäller målvakter återstår det väl att se hur bra Werner verkligen är. Känslan nu är att han inte är mer än en 90,0%-målvakt och då är vi inte mycket bättre än SSKs målvakter skulle jag tro.
Icetheman: Lucas ska inte spela I fjärde för att utvecklas. Han ska spela högre upp i laget och spela i pp. Att hamna i fjärde är betydligt sämre än att lånas ut och få speltid I alla former.
Vikingmodo : SSK med sin svaga målvaktssida och Andreas Johansson som tränare?Om det är nått av dom tippade topplagen som löper störst risk för att floppa så är det vi och SSK.
Sigge: Just nu håller jag SSK som knapp favorit till avancemang precis före Modo. Innan försäsongen startade hade jag Modo som favorit men tyvärr har vi sett att backsidan är dels för svag rent kvalitetsmässigt men även bredden är alldeles för dålig och extremt känslig för skador. Vi vart synade tidigare än jag trodde. Trodde det skulle gå in i oktober/november innan vi skulle inse att en till back måste in och avlasta.
Icetheman: Som man bäddar får man ligga. Konkurrensen i Brynäs kommer vara för tuff, var beredd på att få se LP i en Almtunatröja i vinter. Har svårt att se något annat utfall.
Vikingmodo : Vi borde ha plockat in Windlert eller liknande. Vi är i stort behov av rutin på backsidan. Jämför våra backar med SSK tex. Det är natt och dag skillnad.
LP inleder som forward i Brynäs 4e, gubbarna som vart inne och härjat på vårt forum verkar ha haft fel. Undrar om han redan börjar ångra sitt beslut att lämna Modo
Sigge: Problem nu när det är frågetecken med skador för både Rundblad och Persson. Just nu står vi alltså med sex backar Rönningen-Berglund Hallin-Bengtsson Norén-Svensson
Det är ingen backsida som ens kommer skrämma Vimmerby. Möjligtvis Rönningen men annars är den rätt svag även på allsvensk nivå. Tror det måste in en till back nu annars kan det bli en tråkig höst känner jag på mig
Bad_Brett: LaDue fick ju mer utrymme att spela offensivt när han slapp spela med Norlinder. Men defensivt gick han nog ner sig lite, tyvärr tacklades han knappt på hela säsongen vilket var gemensamt för alla våra backar. Det gjorde aldrig ont för motståndarna i vår zon och specifikt framför egna målet
Ni som tippat -- dubbelkolla gärna att ni har tagit med alla lag. (Om ni missat några kommer jag sätta dessa sist i er lista istället för att förklara tipset ogiltigt.)
Bad_Brett: Jag skulle personligen inte säga att Ladue exploderade öht. Han spelade möjligen bättre med Winberg än med Norlinder, men sett till lagets prestation som helhet blev jämnheten bättre när han spelade med Norlinder. Bella och Norlinder var våra svagaste backar defensivt, i statistiken faktiskt båda i en klass för sig och -34 tsm över säsongen, att ha dom i samma backpar blev inte bra.