(skriver i princip samma meddelande i båda tipstrådarna ifall ni bara följer den ena)
Vill tipsa om att jag lagt upp era tips på en webbsida så att ni kan följa det ända in i kaklet. Passar på efter en skön vinst för MoDo. Undviker annars detta forum helt och hållet då jag får ilskna utslag av negativitet hehe. Så jag kommer eventuellt inte se några svar på detta inlägg i närtid.
Är inte jättesnygg på smal skärm, då jag föredrog att låta tabellen breda ut sig åt sidan istället för att göra den pytteliten.
Uppdaterar inte alltid jättesnabbt efter varje omgång.
Om ni hovrar över tipparnas namn ser ni såväl aktuell tabell (för vald match på tidslinjen) och respektive tippares tips. Om ni klickar på Anpassa topplista kan ni själva bestämma vilka mått ni tycker är mest rättvisa (där finns definitioner också). Jag gissar att det är felsteg ni förväntar er, men jag la upp några rimliga tiebreakers också.
Jag valde att inte lägga in era riktiga nicks på sidan (inte heller experternas), men här är era respektive alias:
Själv glömde jag tippa, haha, men här kommer en sammanfattning och diverse insikter i form av en pdf. Med reservation för eventuella fel. Om ni hittar någon konstig slutsats får ni gärna säga till, så korrigerar jag.
Frölunda HC Färjestad BK Brynäs IF Luleå HF Skellefteå AIK Rögle BK Växjö Lakers Linköping HC Örebro HK Timrå IK HV71 Malmö Redhawks Djurgårdens IF Leksands IF
Supertrött: Frölunda HC Färjestad BK Skellefteå AIK Brynäs IF Luleå HF Rögle BK Växjö Lakers HC Linköping HC HV71 Timrå IK Örebro HK Djurgårdens IF Malmö Redhawks Leksands IF
Ni som tippat -- dubbelkolla gärna att ni har tagit med alla lag. (Om ni missat några kommer jag sätta dessa sist i er lista istället för att förklara tipset ogiltigt.)
HV är nog det enda laget jag, med viss övertygelse, vågar rita in i ett kval. Svårt att se blomman styra upp det där ein für alles.
Sedan blir det genast lite svårare att välja vilket lag man tror kan hamna i kval av de du placerat i bottensex. Jag tror diffen kommer överraska och prestera i stil med vårt nykomlingsår. Vi tog oss nästan till play-in med en formation som levererade kontinuerligt under säsongen, och jag tror diffen kommer ha offensiv leverans från minst två kedjor samt en bra keeper.
En kedja som levererar konsekvent tillsammans med bra mv-spel, räcker överraskande långt om man bara vill undvika kval sett till hur jämn serien faktiskt är
Frölunda HC Brynäs IF Luleå HF Skellefteå AIK Färjestads BK Växjö Lakers HC Rögle BK Örebro HK Timrå IK Linköping HC Djurgårdens IF HV71 IF Malmö Redhawks Leksands IF
Dags att tippa SHL! (Det finns en separat tråd för Hockeyallsvenskan.)
När grundserien är över räknar vi hur många placeringar fel varje lag hamnat jämfört med det faktiska resultatet och lägger ihop dem. Den som har minst fel totalt vinner.
Kontrollera att ni har med alla 14 lag. Om ni vill justera ert tips, posta igen.
Skriv gärna tipset i en kolumn och utan placeringssiffror, typ så här om ni tror benhårt på bokstavsordning i år:
Grattis SuneMangs som hade minst antal felsteg!
28 - SuneMangs
30 - S-vikaren, bengt88
32 - Bad_Brett, Thors 22, Mikethebike, Rip Kirby, Vikingmodo
34 - Willow, Hazze
36 - Hälge
38 - Berge, SPOODI, Gusse
40 - Saleva, Supertrött, mattias - 74
42 - Framnäs
44 - Micke Hjälm
46 - Modomas
48 - Idbyn
Den som vill kolla fler detaljer kan gå till tiny-shortbread-f76e8a.netlify.app/shl_tippartopplista.
Superglad över att Djurgården knep en niondeplats och därför får spela minst en till match på Hovet!