1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505745 inlägg · 4102 ämnen

Aik - Modo 2020-02-28

« · 2040973 · » Till forumet

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Heyerdal: Ja, fast dom kan ju komma att mötas snart igen(om Timrå vinner) så tror inte Löven ger bort en match gratis.Nu ska reviren markeras
Kommentera

Eller: Ah, var det det som hände? Förklarar saken.
Kommentera

puffe: MoDo är världens bästa klubb. Vet inte om det är så viktigt att Tratten & Finkel ligger och gasar med sin EPA bakom oss på SHL-vägen. Nubben Norberg och Snuttis har djupa Modokomplex som nog bara gett dem roller som misslyckade halvfigurer i hockeyvärlden.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tyckte det såg ut som det för skottet tog på skridskon och spelaren hade svårt att få något skär på en skridsko när han skulle upp på benen igen.
Kommentera

Bad_Brett: Christopher Fish Vita hästen fick matchstraff för boarding på Erik Santesson i Kristianstad.
Kommentera

Från Hörnefors: Tycker att båda de lagen hade en del spelare som spelade fult utan att utvisas.
Kommentera

Eller: Häggström tappade skenan när han täckte ett skott.
Kommentera

Rytter: Gör mig så jäkla glad att Bartosak verkar trivas och är engagerad i klubben. Var så orolig att han skulle säga "screw it" efter incidenten och i princip ta sommarlov.
Kommentera

Costanza: 🙏🏼🙏🏼
Kommentera

puffe: Underbart med en Musikintresserad MoDoit, I love You Icing-Ove, haha
Detta är musikens svar på att Wernblom, Foppa, Näslund o Andreas Salomonsson skrider in för ett byte. Hockey-porr, haha. Nu går vi upp va, så vi slipper vänta på en töntig direktpalts...
Kommentera

Costanza: Skål ❤
Kommentera

puffe: Försvann min fina dylan-låt?. Men här kommer en till som tillägnas MoDo.

www.youtube.com/watch?v=Bw7RTUEZMyg

vi är ju alltid lite missförstådda, resten av Sverige förstår inte vår storhet
Kommentera

puffe: Sköna kultlåtar, puffe! Blir på bra humör. Gillar Dylan, spelar honom alldeles för sällan.
Kommentera

Costanza: så provar jag denna igen, vet inte om den ger oss fler poäng. Men god musik skapar nog bättre förutsättningar för att vi ska lyfta oss alla(spelare, supporters mm).
Kommentera

puffe: Sorry, trodde inte denna hade gått ut i etern, haha. Får försöka förnya mej lite då, haha
Kommentera

puffe: Dylan i all ära men tacka vet jag Lemmy !
Kommentera

puffe: Helt rätt musik för oss MoDoiter just nu! Har du varit i USA?
Kommentera

Costanza:
Ison & Fille, varje gång jag spelar ”länge leve vi” inför match blir det seger....
Kommentera

Costanza: yes , a few years ago, dock, haha
Kommentera

Gäsp: Nåt klassiskt är nog bäst, tänk på åldersnivån på publlken, haha
Kommentera

Gäsp: Vandrat runt i Umeå ikväll nu när det är House of Metal i stan. Denna vecka ska jag inte hålla Joe Cannata vaken. Trevligt och galet folk från hela Sverige. Lemmy gillade sin Jack Daniels.
Kommentera

puffe: Haha sorry puffen
Kommentera

Gäsp: Haha, vi har inte samma musiksmak, eller vi är från olika generationer, men oavsett.. MoDo borde ha en tydlig mål-jingel, som alla kan sjunga med i
Kommentera

puffe: Jag håller på Norrköping, dom har en ganska 'töntig ' ramsa när dom gör de första 2 målen, men ganska effektivt. Alla kan den. Vet inte vad MoDo har när man gör mål

Fotboll alltså...
Kommentera

Foppatofflan: Varför inte denna låt
Kommentera

Foppatofflan: Neil Young??? Så jävla bra
Kommentera

puffe: En undran la sig Mora oxo mot oss elr?????
Kommentera

JonteD: Ja, nu kan du gå.
Kommentera

Foppatofflan:Oerhört bra låt
Kommentera

JonteD: Hör du inte hur vi glatt sjunger här? Det har aldrig varit så bra stämning. Vi fortsätter vara världens bästa klubb.
Kommentera

JonteD: Ja, alla lag lägger sej mot Er. >Vet inte varför, men Corona-viruset kan ha en viss påverkan på detta. Märkligt minsann! MoDo drabbas av ett annat fenomen, som är värre. Motståndare verkar vilja crosschecka våra målvakter, inget kul syndrom
Kommentera

Man glömmer ofta bort att nämna dig Erik Hanses, men du är en 95%-ig rutinerad målvaktskung! Tack för ditt lojala jobb!
Kommentera

hockey_21: Å fan e du Jesus som helar mig som misste båda benen i Bosnien (psykiskt alltså) ??????
Kommentera

JonteD: Även om det inte är supernivå på vår liga så tror jag inga lag lägger sej i denna serien. Om jag antytt något sådant(vilket jag inte gjort , tror jag) vore det pinsamt om Mora sej för att timrå skulle vinna idag. det vore inte bra. Mora har väl skäl att vinna?
Kommentera

Costanza: HELIG HANSES
Kommentera

puffe: Tyler Childers - Feathered Indians. Han är inte jättekänd. Sett honom live. Sjukt bra. Vad som är coolt är att Björn verkar spela den låten efter varje hemmavinst!
Kommentera

Foppatofflan:

Skönt att få vakna upp med 3 p, hoppas Kangas få fortsätta med Forsberg, Olofsson i 2:a.
Verkar ha varit nyckeln för att få igång den kedjan.
Kommentera

jonsson:

Fast det var när Rosdahl tog plats där det tog fart på allvar. Så iikka-olofsson-rosdahl var enheten som var riktigt bra. Forsberg spelade väl i fjärde, eller om han utgick.
Kommentera

Rytter:

Crandall befäster positionen som en av de fegare och smutsiga spelarna i ligan. Han blir troligen avstängd mot löven och avstängningen kan gå in i finalen också. Borde få mer än 2 matcher med tanke på att han varit avstängd tidigare.

Kolla klippet, känns som han är borta i timråmatchen.
Kommentera

Rytter: Säga vad man vill om Kangas men han är djäkligt kul att titta på och nu var det roligt att han fick näta också.
En spelare som får fart på grejorna med sin otroliga teknik
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är ju dessutom 2 rena puckstölder och sen 2 frilägen, han är pigg lille kangas
Kommentera

Gavelo: Nu står dessutom klart att vi blir sämst trea, så jag anser att det inte är en katastrof om TIK går om.
Vi kommer ha ett gyllene läge hursom om vi sköter våra kort.
Kan bli många intressanta matcher framöver med gott kassaklirr
Kommentera

Rytter:

Vart kan man se det?
Länka
Kommentera

Robin Ztorken L:

En liten längre väg bara
Kommentera

jonsson: Ruskigt fult och han vet precis vad han gör. 5 matchers avstängning minst på sånt där!! 😠
Kommentera

Robin Ztorken L: Timrå är värda att spela den, inget snack, men det vore kul med en final då det skulle bli 5 hemmamatcher. Kul att sitta i baren och tjuvlyssna på de gröngula. Ibland vill man bara vråla Moooooooooooooo!!!
Kommentera

Costanza: Vilket lag som än tar 2:a platsen är värda det. Ni har fortfarande taktpinnen med fler gjorda mål. Tror ni tar Karlskoga ganska komfortabelt då de inte har nått att spela för. Björklöven har ju förvisso inte heller det men vill nog inte vika ner sig ifall de möter oss och tappa momentum.
Kommentera

Rytter: Tveksamt psyke på Crandall som inte kan hålla sig kylig i en "Träningsmatch" som inte gäller nått ens...
Kommentera

Gert_Jonnys: Men fyfan vad fegt gjort. Visst har han blivit avstängd tidigare också?
Kommentera

« · 2040973 · »