Steken84: Knappast tur va.. Hv äger 50 av 60 min. Västervik blev trötta ju längre matchen gick och då började vvik sprida puckar till höger och vänster.
Steken84: ja jäklar vad de lyckas ta ikapp titt som tätt. Men så länge vi ligger såhär bra bryr det inte mig. Slutspelet det gäller iom nya varianten. Skulle va skönt om vi kunde klämma dit hv nästa match. Riktigt glatt överraskad och impad av modos tabellplacering😀 karlin+hinken❤
Vi är inte så jävla dåliga på att hitta vägar att vinna matcher trots att vi inte spelar bra. Det är ju en jävla styrka att gå ifrån denna match med 3p samt att ta 3p mot Västerås.
Vi går in i ett tufft matchande nu, jävligt tråkigt att vi inte har Folin och Svenningsson att tillgå när vi går in i en riktigt tuff och viktig period nu i November.
Absolut,helnöjd med 3 poäng, men känns det inte lite tur ändå med utvisningarna och 5 mot 3. Spelet lämnar väl en del att önska, är glad men ändå lite kluven. Men skitsamma, blev en bra fredag
HV hinner upp till 3-3 och avgör i övertiden. Synd
{8384}: går ju bara att älska Karlin! Han har fått in vinnarmentalitet som fan inte funnits i modo under alla år i ha. Trots dåligt spel vinner vi! Ja nu vågar jag trolla. Trodde fan inte det nyligen
puffe: Jag ser 2 saker vi gör dåligt idag och det är för det första att vi är alldeles för stillastående i egen zon och inte kan spela aggressivt mot deras puckförare. Sen nummer 2 är att Modo inte har trafik på kassen, tror att första gången vi har en gubbe på kassen så gör vi 1-1.
Gavelo: Lite äckligt dock. Ett lag spelar med hjärta, men har inte kunnande(hoppas jag). Men var är MoDo-hjärtat. Vi har gjort 2 matcher som inte varit bra, dock vann vi mot gurkorna. Men med lidelse och passion bör vi besegra Almtuna på klass, men känns inte som att vi har ledare på isen som visar detta
Ja det har visat sig hur viktig Svenningsson var för detta lag och speciellt andrakedjan, han har fått mycket skit här men han är ju extremt nyttig med sitt hårda jobb och aggressivitet och fart på rören.
Bara hoppas att han inte är borta hela säsongen, är det så illa måste vi värva omedelbart för Mannberg har inte lyckats att fylla hans plats.
Ja det är ingen höjdarmatch, Almtuna har haft lägen och vi har haft bra lägen så oavgjort efter 2 får väl ändå ses som rättvist. Visst att Almtuna har mycket skott men dom gör som andra lag vi mött nyligt, upp på back och kasta skräp mot mål. Utan att ha skottkartan kan man ju inte få det bekräftat men känns som många avslut från Almtuna kommer ganska långt utifrån.