1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505331 inlägg · 4102 ämnen

Årsmöte i MoDo Hockey 2008

« · 1055920 Till forumet

Sv: Årsmöte i MoDo Hockey 2008
scim:

Det kan vara så, men sannolikheten att det stämmer är ganska liten.
Kommentera

Wayne Gresky: HAHA. Nu SKaLL jag sova. Z zZ z Z
Kommentera

hellge: Haha! Jag skrattade så jag DoG!
Kommentera

knaskamilla:

Låter inte WoW och TiK rätt lika?
Kommentera

knaskamilla: Eller så har man helt enkelt bättre saker för sig.
Kommentera

hellge:

Eller också tillhör man "dagens ungdom" och har aldrig någonsin lärt sig något om delaktighet och påverkan, eftersom man har andra saker för sig än att engagera sig i ideella organisationer, och därför stannar man hemma och spelar WoW i stället för går på årsmötet.
Kommentera

knaskamilla:

Men som den ekonomiskt skolade Björn W sa någon gång: Som medlem har man möjlighet att påverka en klubb som omsätter 130 millar, sitter på kapital som värderas till 2-300 millar och ett varumärke som värderas minst lika högt.

Jag menar, man måste nästan ha en skruv lös om man inte vill vara med att påverka en sådan inrättning.
Kommentera

Poffa:

Det kanske jag ska!
Kommentera

knaskamilla: Säg det till min chef.
Kommentera

Poffa:

Jobb? En måndagkväll? Dålig ursäkt. Detta historiska årsmöte...
Kommentera

hellge:

De vet väl inte hur man gör. Eller också har de inte fattat att man får gratis fika också. Eller kan det vara så att de varit på något årsmöte och insett att man bara klubbar igenom saker och att delaktigheten är likamed nästan noll?
Kommentera

shinzawai:

Det kan mycket väl vara så att det har skickats in motioner från flera håll, men den om introt tillhör inte någon av de fem jag känner till. Hoppas det är mycket som ska behandlas, att det är många som vill påverka.

MODO Hockey berör så otroligt många, det är nästan konstigt att inte fler vill vara med och påverka.
Kommentera

Poffa:

Ja, det verkar som om eventuellt inskickade motioner redan har börjat verka.
Kommentera

Poffa: Nu kommer jag inte ihåg hur det var med motionerna, men om intro-grejjen var en motion så kan jag rapportera att jag är "in the loop" efter att ha fått ett samtal från Nicke Andersson. Jag har fått kontaktuppgifter till Håkan Nordström som tydligen ska göra filmen (eller bildspelet som det verkar bli pga rättighetsskäl). Jag har skickat mina synpunkter till Håkan och Nicke Andersson men inte fått något svar av Håkan. Det är med andra ord osäkert om jag (vi?) får någon röst i sammanhanget i praktiken, men Nicke har iaf tagit några steg.
Kommentera

Poffa: "satt bollen i rullning" är det NuMos gamla idé om att sjösätta Globen och segla den norrut som dammats av?
Kommentera

hellge: Förra gången jag var på årsmötet har jag för mig att det serverades tårta. Fast minnet är så kort att jag inte ens minns om jag var på fjolårets årsmöte.
Kommentera

hellge: Tyvärr kan morgondagens möte mycket väl innebära att jag får giltig anledning, typ.

Jag räknar dock med att övriga motionsskrivare gör sitt jobb och ser till att vi når hela vägen fram med våra viljor. Mig veterligt har vi väl redan satt bollen i rullning vad det gäller den ena av motionerna.
Kommentera

Poffa:

"Trots att jag står med på vissa motioner så kan jag tyvärr inte närvara."

Va, endast dödsfall är giltig anledning till frånvaro, sitt eget alltså :)

Jag ska hålla fanan högt, jag är ju också med på samma motioner. Kamilla som också sägs ha undertecknat vissa dokument kommer väl?

Paddan: Är det inte munkar man brukar få?
Kommentera

knaskamilla: Trots att jag står med på vissa motioner så kan jag tyvärr inte närvara. Jobbet hindrar mig.
Kommentera

knaskamilla:

Vågar man be om en rapport?
Kommentera

Paddan:

Ja, antingen det eller Delicatobollar och wienerbröd. Eller hur det nu brukar vara.
Kommentera

knaskamilla: Det är väl ungefär samma gäng som alltid går, skulle jag gissa på. Jag har planerat att närvara i varje fall. Tro om man får tårta? ;)
Kommentera

Lyfter lite, ifall någon har glömt... Hur många tänker gå på årsmötet imorgon nu då?
Kommentera

hellge:

Såvida det inte är Martin som styrt upp. Man vet ju aldrig.
Kommentera

knaskamilla:

Årsmötet på hemsidan ja, det verkar som Jerry eller någon har tjuvlästläst inskickade motioner. Det är första gången årsmötet finns med på hemsidan.
Kommentera

Jag måste säga att det är fantastiskt att de skriver om årsmötet på sin hemsida. Undrar vad som inspirerat. De har lyckats pricka in det på en dag när jag är hemma också, grejt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Haha. Ja, skriver ut det på hemsidan gör de ju aldrig, så atte... Det bör väl stå i ÖA när det väl är dags. Jag undrar lite vad det står i stadgarna om när sista datum för årsmötet är, om det var sista augusti eller om jag minns fel?
Kommentera

knaskamilla: knaskamilla: Det är bara att hoppas att de väljer andra sätt att annonsera ut mötet än att skriva det på hemsidan.
Kommentera

Ingen som har hört något om något datum än?
Kommentera

knaskamilla: Förmodar att årsmötet inte kommer att vara på en lördag eller söndag vilket betyder att jag kommer att missa detta i år. Hmm, kanske man skulle motionerat om en sån där skybar som jag föreslog för Jerry, men motion är ju farligt säger de ju...
Kommentera

Årsmöte i MoDo Hockey 2008
Lite halvdött vad gäller hockey just nu, men nu är det nog inte länge kvar till årsmötet... Jag och hellge har några motioner på g, är det någon som är intresserad av att läsa dem (och kanske stå bakom dem med oss) så bubbla gärna.
Kommentera

« · 1055920