Den förra var också mycket trevlig. Jag antar att det var Chef Skröder och herr Nilsson. Jag såg den matchen på O’learys Götgatan. I garderoben efter matchen stod jag bakom en medelpadare. Han kollade på mig uppgivet och sa: - Magnus Nilsson har nog inte några studielån.
Detta var en torsdag tror jag. På Lördagen efter kom jag söderifrån med bil för att se tredje matchen mellan Timrå och MoDo i Eon, den som var så grymt bra. Bortaläktaren var oerhört packad med MoDoiter, jag och Bisterfinnen försöker ta oss in på läktaren medan de båda lagen värmer upp. Samtidigt som en viss Timråspelare skrinnar förbi bortaklacken skanderar de: - Magnus Nilsson är våran kung, är våran kung.
Poffa: Jaha, då är jag med. Två tröstmål från Styfs klubba och ett väldigt måljubel från TIKs sida, vilket jag vill minnas orsakade ett ifrågasättande från er härinne. Både detta, liksom själva jublet, var nog på sin plats den kvällen. Straffen är ju snyggt slagen, men vad ska Backlund ut med klubban att göra? Tänkte han ställa Styf i friläge för ett tredje mål direkt efter, månne?
hellge: Jag tycker att det är rätt larvigt att använda det engelska ordet banner när vi har det svenska ordet baner med samma betydelse sen århundranden tillbaka. Tolkar jag det hela rätt bör pluralformen också vara baner.
Klurig fråga. Jag skulle böja det banners, men så har jag inte direkt satt mig in i hur svenska språket fungerar när man snor ord från engelskan på det där viset. När jag gick i skolan snodde man inte lika mycket... ;)
Lite googlande ger dock detta svar: "Om man ändå vill använda banner i svenskan, bör pluralformen vara antingen bannrar (i analogi med reporter–reportrar, revolver–revolvrar etc.) eller banner, bannerna (i analogi med designer–flera designer)."
Man kan inte rösta på bannern sa du. Men om du ställer dig på söderdidan av Ö-viksfjärden och fotar den majestätiska isbrytaren Atle med Swedbank Arena i bakgrunden så skulle det kunna bli ett rätt trevlig banner.
Just nu ligger sjabraket i hamnen, snett bakom SBA.
Här är en bild tagen när den ligger och poserar mitt emot grönan.
MODORÖV!