Nalle Sjuh:
Är gröna möbler snyggare än svarta? Snacka om att bara se det hela till färgerna oavsett sammanhang. Iraks flagga och Italiens flagg är för min del inte speciellt intressanta. Båda är helt okej, men inga flaggor som man blir till sig i byxan av. Men det är heller inte målet här.
Här handlar det om en tuff atityd och hårdhet. Där gör sig det svarta mycket bättre än det gröna, därför anser jag att det svarta är att föredra på hockeytröjor.
Nalle Sjuh:
Att sälja en revärfärg till en huvudsponsor har väl inte med saken att göra. För där är vi överens, skall MODO överleva måste man snart hitta en huvudsponsor som levererar stora summor varje år. Jag skulle kunna färga det svarta partiet chockrosa om det skulle ge klubben 6 miljoner/år, och jag skulle göra det utan att tvivla. Men nu är vi inte där än och då kör vi med de färger som ger snygga tröjor, vilket jag tycker man lyckats förträffligt med.
De där tröjorna blir bara snyggare och snyggare för var gång man ser dem. Det svarta ger en tuff och hård känlsa. Att ha grönt där skulle väl på något sätt ha historiska vingslag, men det är inte ens nära att vara lika snyggt.