1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504599 inlägg · 4189 ämnen

BBs statistikhörna

Sv: BBs statistikhörna
Smurfen: Tack, känns jävligt skönt. Bara hitta ny lya.

Costanza: Välkommen Hem !!!!!!

Janne G: Jag har inte samma intensitet som förut. Gillade dock då AIK toktacklade MoDo.

Costanza: exakt,

Janne G: Känns skönt. Närmare till dig med tåg också!

Costanza: härligt, bra beslut💪🏻

Janne G: Beslutade nyss att flytta hem till Örnsköldsvik. Svårt att slå Höga Kusten. Äh, skönt att flytta hem.

Framnäs: låter ändå som en hinken grej att göra. Han har minst sagt många brister men lite rävspel verkar han faktiskt grym på.

Blake: En tjeckisk center mellan Milan och Elton? Du ger mig porr..

Blake: Valberedningen tog äntligen ansvar. Jag tror tiden kommer utvisa hur värdefullt det här beslutet var. Med Källström blir det inte saft och bullar på samma sätt som det varit med Strinnholm.

Costanza: Gilla läget! Trots mitt gnäll så är jag faktiskt mer taggad inför denna nystart än inför förra säsongen. Inget är mer själadödande än att se dyra, avdankade tyckasvabättreänallsvenskan spelare glida runt på isen i Hägglunds för att spara sig till slutspelet.

Jag vill se Milan och Elton SNURR i anfallszon nästa säsong. Komplettera kedjan med en galen, tung Tjeck!

Janne G: Som sagt, ni smackade på oss rejält sist då vi var topplag. Bra matcher och publik. Vi har ingen aning hur kommande blir. Jag vill lira Milan & Elton då de påminner om 90-tal.

Haakana32: underbart! Kanske man kan få lite känsla för Modo igen!

Costanza: hoppas vi kan matcha er bättre iår,vi har iallafall börjat flytta fram positionerna lite, men vi har stor självbild även om laget på papper är tunt 😂

Framnäs: Inte hört ett ord om det, ska förhöra mig. Inaveln i stan går åt båda håll - städpersonal - kökspersonal och vaktmästeri hör och ser mer än många tror.

Smurfen: Tyvärr inte, måste förhöra mig snart igen på lunchbuffen. (Det är tunna väggar mellan köket och de mer undangömda borden)

Janne G: Fick för mig att ni fick in nån stor för två år sen och tänkte att ni skulle satsa då redan. Äh, jag fattar. Jo, både AIK och DIF borde ha egna arenor som vi ute i landet. Sen har vi i Ångermanland bra med isytor som 08 kämpar med. Jävligt bra spelare kommer nu från ert län nu i iallafall. AIK ser ut att bli bättre också.

sundsasen: Snyggt! Har du hört något om att vi satsar på en trade med LIF, där de tog Kelleher och vi istället tar Veronneau och Stevens?

Det går ett sånt rykte nu, och ska då vara där Hinken har slutförhandlingar. Men undrar om folk pusslar ihop saker själva utifrån hockeynews lista och sen blir det snöbollseffekt? Bullshit-radarn ger absolut utslag.

Så mycket mer MoDo kunde mjölka ur varumärket, sälja tröjor och annat i Nordamerika etc. MoDo är Världens Största Klubb. Utnyttja det nu, va inte lagom. Grisa in de stora stålares! Ny roll hos MoDo krävs gissar jag. Jag är arbetslös. Får jag tjänsten? Väntar på svar från sponsorn BAE i veckan. Blir väl dubbel bostad. Litar inte på Norrtåg.

Costanza: nja , vi lever ju på flera olika privata sponsorer, sedan många år bakåt, nu är det en specifik sponsor i kovacs affären, men vi är överlevare, stukade av vi haft dålig ledning, i 30 år, vi är ju också lite kaos , svart eller vitt😁just nu är ju myran Gustafsson mfl väldigt starka och tydliga ledare jobbar tydligt med att få ordning på ekonomin, balansera sporten, få in sponsorer, men viktigast av allt. Få äga evenemangen mer själva , få intäkterna ifrån matcher , dvs arenafrågan, vi behöver äga hovet åtminstone på våra matchdagar

Blake: Ibland måste vi landa i verkligheten. Ge Hinken 3 miljoner till säger jag. Spela Milan & Elton högt upp i kedjorna. Locka publik. Värva Jagr 54 år.

sundsasen: Har du inga smaskiga spelar nyheter också ???

Bad_Brett: Jag är en som kan gilla lite kaos ibland, bara det blir tokroligt sen. Jag menar, Döme fick gärna käka 2 x Stor Kebab 02:30 en lördag bara han sen åker förbi tröga TIK-backar med lindad bruten fot och trycker in den och avgör.

Haakana32: Sekten är död, länge leve sekten!

Eller är det här liknande vad Trump gjorde med epstein-filerna? Nu fokuserar alla på kriget i Iran istället. Plötsligt har vi glömt att Hinken sitter kvar 3 år till.

Haakana32: YEEESSSSS!!!!!!!!!!

Janne G: Vi betalar ju av på Arenan, fniss! Faan va spö ni ska få i höst! ;-) Gillar klassiska AIK ändå, visst har ni fått in nån Storsponsor för nåt år sen? Ytterligare nån nu?

Blake: hahahah fy faaan hade glömt den där soppan. Challe var väl iof världsmästare på att felanvända spelare?

sundsasen: Bra att ha en mullvad i föreningen. Nu vill vi höra allt. Jag kan ju inte sitta i ventilationssystemet, käka chips och avlyssna.

Pratet i korridorerna visade sig ännu en gång stämma.

Skönt att min kran är pålitlig.

Bad_Brett: Får ändå tacka trevlige Strinnholm för att ha bjudit in dryge George till studiebesök på fabriken och sen till logen på Arenan med tre-rätters. Magnus Gästrin snackade lite som arbetade där då. Fina grabbar, men nu måste vi börja vinna lite.

Tarasov: Skyddas av gdpr💕💕💕

Costanza: Kanske detta är en av förklaringarna till varför det har varit så tyst runt klubben på sistone. Nu var inne på det igår... lugnet före stormen.

Haakana32: Helt rätt! Allting handlar om prioriteringar! Klart vi ska ha skills competition, skit i resten...

Bad_Brett: Linus i kommentarsfältet undrar om det blir skills competition i år.

Gavelo: "Styrelsen gör en beställning till organisationen med VD:n i spetsen"

Jaså? Enligt Willow har ju inte VD:n någonting med det sportsliga att göra.

Janne G: captain obvious

Costanza: med MoDo s ekonomiska förutsättningar skall ni vara i SHL, allt annat är ett misslyckande av sporten i klubben

Gavelo: Parodi när de diskuterar huruvida de har sårat multimiljonären Strinnholm genom att inte nominera honom för omval.

👍🏽

Haakana32: Nu börjar det snart!!! Hihihihihihihihihihi!!!

Costanza: Strinnholm är lättelement, Källström är en tungviktare!

Tarasov: Fan, nu fick jag lite hopp igen. Detta känns riktigt bra i magen. Det enda jag möjligtvis oroar mig över är att Källström är 67 år, men å andra sidan fyller Trump 80 i år, och är likväl världens överlägset bästa ledare, så vad är det man brukar säga... Åldern är bara en siffra.

HEJA MODO!!!

grimiss: Robert Rosén under Challe Berglund måste va topp 3. Fick ju enbart spela PP och knappt nått i 5 mot 5.

Tarasov: Skönt att det blir ny Styrelseordförande. Bra nytt gäng. Kanske lite omstart för MoDo ändå. Hinken får kämpa på. Hoppas han får stor Plånka att arbeta med. Konkurrenterna har ju fått in miljardärer med flottig backslick på sistone så all skit ska inte hamna på Hinken. Har MoDo några miljardärer med rätt frilla som vill investera HÅRT?

Tarasov: Bara namn innan vi vet vad dom vill göra för förändringar. Hoppas vi får svar kl 12.

Tarasov:
Tillägg skulle gärna veta vilka nic de nya styrelsemedlemmarna har på HS!

Bad_Brett: Ja valberedningen fungerar, jag nominerade en ny ordförande inför förra årsmötet, processen fungerade och kandidaten blev kontaktad men tackade tyvärr nej.

Bad_Brett:
Instämmer. Bra namn där, gillar Näslund på hockeysidan.

Bad_Brett: Framtiden ser äntligen lite mer ljus ut! Även om det kanske inte ger sportsliga resultat närmsta 2åren

Haakana32: Ahh! Mari S har jag lirat med i samma Paradorkester. Klok trevlig tjej! Vi var på resa till Tyskland 1990. Jag spelade trombon, hon klarinett tror jag.

« · 3029732 · »