1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Björklöven-MoDo 191207

« · 2012225 · » Till forumet

Sv: Björklöven-MoDo 191207
wolper: på tal på annat. Förutom någon miss så bra domarinsats idag👍
Låst ämne

J F K:

Japp, det stämmer, har erfarenhet av det.
Låst ämne

J F K: Och jag är rädd att vi tappar Norlinder någon vecka efter den jättefula bentacklingen. Man kan ofta spela efter en lårkaka, men sedan sväller det upp.
Låst ämne

Gavelo: Ja det är nästan provocerande hur ett lag kan spela ut serieledarna, men ändå torska med sammanlagt 1-11 mot andra lag på två matcher.

när vi spelar på topp är vi bäst i serien, men vi spelar sällan på topp.

Och ändå är det lite soppatorsk för förstakedjan.
Låst ämne

Tack för god match! Hyfsat jämnt 5 mot 5, men ni mosade oss i special teams ikväll.

Med likvärdiga målvakter hade ni tagit 3p. Undviker gärna er i final.
Låst ämne

J F K: Som Modoit får man vara nöjd med prestationen, 1 p och torsk på straffar är inget att sura över direkt, speciellt är Modo spelade så bra.

Dock är det jävligt märkligt hur ojämna Modo är i sina matcher, för bara några dagar sedan såg vi ett Modo som såg ut att ha vinterkräksjukan och idag spelade man som att det faktiskt riktigt bra, bättre än löven kanske t.o.m.
Låst ämne

Ishockey: nja, en match kan vara tillfälligheter, medstuds etc. En serie med 50 omgångar ger förstås en indikation.

Sett över en slutspelsserie blir det mer rättvist med 5 eller 7 matcher.
Låst ämne

NuMo: Vi gjorde trots allt ett par mål i pp mot seriens bästa boxplay...
Låst ämne

Monno: Sedinarna kan väl knyta på sig skridskorna och göra en insats nu när det finns slagläge. VI skulle ju höja PP-procenten i alla fall.
Låst ämne

Monno: Menade såklart att Öviks guldkorn är för framtiden, nu bör man ersätta Hanses med en redan färdig målvakt som kan ta oss till shl :)

Ser att även Allehanda skriver att Modo bör leta målvakt, pressen lär nog öka på Glader att agera.

Dom kan väl köpa hela Björklöven lägga ner herrlaget och starta damlag ist ;)
Låst ämne

Gavelo: Du tä mer att vi löser våra MV problem genom att byta de SHL rutinerade keeprar (En med stor kval rutin också) vi har mot Div 1 målvakter?
Jag är nog en aning skeptisk till din plan. ;-)

Men enklaste lösningen måste väl vara om Foppa, Macke och Sedinarna helt sonika köper ut Cannata ut Björklöven?
Fast kan nog bli billigare att värva nån KHL finne ellwr dyl då...
Låst ämne

NuMo: Jaha, men nu är ordningen återställt. Martin Ponsiluoma sköt ungefär som Hinken en gång i tiden så publiken behövde ha skyddsvästar på sig för att inte bli träffade av missarna.
Låst ämne

Ishockey: Och jag är nog den enda i världen som inte tycker att något lag vinner om det slutar oavgjort och avgörs i 3 mot 3 eller straffar.

Så vi spela lika med löven, det känns bra ;)
Låst ämne

Ishockey: Bullshit. var Oskarshamn SHLs bästa lag från början av serien då de var i serieledning? Eller kan det helt enkelt vara så att det är alldeles för mycket tillfälligheter i en hockeymatch för att förstå att det inte är så enkelt.
Låst ämne

gizzo:

Får väl tacka för en bra fight.
Låst ämne

modomille: Låna ut Öhman 10 matcher till Almtuna så han kommer igång, sälj Hanses till leksand och värva in en bra målvakt, sälj Daniel till Sundsvall och plocka upp Örnsköldsvik hockeys båda guldkorn, då grejar vi det och har 2 blivande NHL målvakter att nyttja några säsonger i shl
Låst ämne

modomille: bästa laget vinner en match. Sen hur man vinner är en annan sak men vinner man en match så är man det bättre laget punkt.
Låst ämne

J F K: vi har 5 poäng mot löven och de 4 mot oss. Känns ändå bra😊 "stolpskott" från att vi vinner på deras hemmaplan båda matcherna. Med det mena att vi är bra nära 3

På tal på annat. Jäklar vad weigel slänger sig^^
Låst ämne

hockey_21: jag megajinxar nu men jag säger att det är Modo vs löven i final. Den finalen kan sluta hur som helst. Det lag som har marginalerna med sig för dagen kommer vinna, hoppas båda går upp!
Låst ämne

Monno: Nelin skjuter fullt i stafetten, kors i taket. Så nu kan man ju tänka på det i stället. ;) Sverige leder skitskyttestafetten.
Låst ämne

Gavelo: Det jag glädjer mig över är att vi är laget med mest potential. Löven har nått sin peak och dom lever bara på Cannata och några individuella prestationer. Deras spel imponerar inte mycket.
In med en ny målvakt och en general där bak så grejjar vi detta 👍
Låst ämne

MrLöven: Är väl bättre att kolla tabellen i början av mars....
Låst ämne

MrLöven: Hade jag varit du skulle jag också vara nöjd med tabellen. Att titta på spelet skulle jag verkligen inte göra, för Löven är ett brunkargäng med dyra spelare. Vi spelade en mycket bättre hockey.

Det gick ju bra för AIK med sina legoknektar ifjol.
Låst ämne

MrLöven: Måste säga att ni spelar oväntat fult för att vara ett topplag.
Lite gamla BIK fasoner nästan.

Men rolig match. Och ser man till trenden innan match stod vi upp bra. Framförallt då vi inledde så starkt men inte fick in något mål.
Låst ämne

Monno: Vi dalar i tabellen, börjar inte laget att vinna snart så är vi nere i mitten av tabellen innan jul.

Men som du beskriver så är vi svaga borta och släpper in för enkla mål för ofta, Om Modo är seriösa med att nå shl så måste man hitta bättre målvakter att spela med.

Vi ligger 4 i tabellen trots att våra målvakter knappt tagit sig över 90% sträcket, tänk hur det kunnat se ut tabellmässigt med en målvakt med en målvakt som ligger över 94% (canata)
Låst ämne

modomille: Ja, och man ska inte klaga efter en sådan insats som vi gjorde.
Tråkigt nog så har vi ju ingen målvakt som kan stå upp.
Han kastade in , minst, två i vår egen bur.

Måste värva nu första keeper
Låst ämne

J F K: det är väl bra att du är nöjd med att ni är så mycket bättre...själv nöjer jag mig med att kolla tabellen!
Låst ämne

modomille:

Det är ju ändå bara 3 p till 2:a
Låst ämne

wolper: Vi var bättre i tredje perioden och tycker inte att vi var trötta.

Så jävla irriterande att förlora när man är det bättre laget. Cannata den jäveln...
Låst ämne

Monno: är glad att vi fick 1p, trevlig match att titta på
Låst ämne

wolper: försöker ta med det att vi lyckas knipa en poäng fast vi ser helt slut ut efter halva matchen knappt. Tre raka förluster hmmm. Hade ändå räkna med förlust här så. känner nada
Låst ämne

Idbyn:

46-38 i skott för Modo
Låst ämne

Rytter: Skulle säga att lagen i toppen är rätt jämna. Visst nu skulle en hockeyallsvensk final sluta hur som helst känns det som. Små marginaler.
Vi är ju uppenbarligen lite svaga borta vilket kan bli ett problem.

Stora problemet denna match är ju dels tyvärr svagt målvaktsspel. I kombination med att vi bjuder dom på för lätta målchanser emellanåt.
Sen är vår 1a lina inte inne i det där stimmet just nu.
Det hade underlättat om dom kunnat ha tryck idag.
Och Olofsson fick spela med "man ska alltid skjuta så fort man kommer in i zon" Sylwander och From som spelade utan blad på klubban idag.

Så vi gör det ändå bra när offensiven förlitade sig på Jellvert och två tonårstvillingar....
Låst ämne

Bra match av Modo, som det sett ut tidigare så var det här ett jättesteg framåt. Sen var det kul och se tvillingarna, första gången för mig.
Låst ämne

Gavelo: Två lätta är för mycket mot ett bra lag, såg tyvärr skakig ut hela matchen.
Låst ämne

Gavelo:

Tycker att Linus ska få chansen att stå nästa match.
Låst ämne

Rytter: Det är fruktansvärt vad vi lastar skott på mål, mycket alibi skott eller bara dålig skärpa?!
Låst ämne

NuMo:
Ja man gör en bra match, i det långa loppet kan det bli en viktigt poäng.
Låst ämne

J F K:

1p borta är ok, speciellt med tanke på vår form.

Måste kunna växa av att man ser att man kan matcha löven rejält på bortaplan.
Låst ämne

J F K: Ändå förlorar vi igen...

Nä ut och leta en första målvakt
Låst ämne

jonsson: Tyvärr fick du rätt. Men det här visar ändå att Modo är på väg tillbaks, förhoppningsvis.
Låst ämne

wolper: Jag tycker att vi är klart bättre än Löven i kväll. Ska vi gå på antalet målchanser vinner vi väldigt klart.
Låst ämne

wolper:

Surt
Låst ämne

NuMo: ja hanses rädda oss hyfsat i ot
Låst ämne

jonsson: Vi brukar vara bra på straffar, dock har dom ju Cannata i buren...
Låst ämne

NuMo:

Tror vi inte klarar straffar, tyvärr
Låst ämne

Heyerdal: Nu får man fan visar jävar anamma.

Blir det tre mot tre får vi inte tappa pucken och ta chansen som jävlar i min själ när det kommer.

Nu räddade Hansens i ett bra läge.
Låst ämne

Heyerdal: ikväll åxå
Låst ämne

Monno: From har varit helt borta ikväll inget har funkat
Låst ämne

Monno:

Tycker det
Låst ämne