Matchdags och dubbelderby!🥳 Kul med fight mot löven igen! Vad tror ni om detta dubbelmöte? Hoppas på två stabila matcher! Nu jäklar kör vi över björkarna. Gooooo MoDo!🥳🥳🥳
{8384}: Det här var en dag man älskade att få tvåla dig dom dom stora inom situations tecken .. Undra hur många ggr man tänkte hockey den dan .? Vi har två sådana matcher denna säsong kval ner eller äker plats och Ni kval upp . Den här matchen ikväll för er är prestige ..visa vilka som har mest hår på bröstet . Vinn !!
{8384}: Ikväll gäller det att inte underskatta motståndet. Visst, de ligger efter oss i tabellen men de kan faktiskt stundtals spela bra ishockey också.
{8384}: Jag hoppas nog mest att de finns en jävla revanschlust i laget! Tror dem är riktigt taggade med tanke på sist möte! Löven ska inte få något gratis ikväll
KB: Jag känner en viss oro inför matcherna. Spelare för spelare tycker jag att Löven är bättre och när de är på humör så är de oerhört svårslagna. Dessutom tycker jag att på slutet så har endast två kedjor fungerat, så vi har fått gå ganska hårt på folk. Det kan bli riktigt jobbigt om det blir högt tempo och över sex perioder.
Samtidigt har vi ett spel som Löven inte är i närheten utav när det sitter. Vi vet precis hur vi ska spela och har en trygghet i det. När vi orkar forechecka hårt och vågar stå upp med backarna (så vi inte ramlar hem som mot Almtuna senast) är vi oerhört bra defensivt.
{5647}: Jag håller med dig, dock, är MoDo på hugget i kväll och hittar viljan (som de brukar när det behövs) så vinner vi! MoDo verkar bli bättre de kvällar det verkligen gäller, medan de endast ”snorklar över vattenytan” andra kvällar (vinner ändå) (y) Jag tror MoDo kommer ut heltaggade i kväll och vinner enkelt!
KRB: Verkar som macmaster haft besvär en tid. Karlin säger i ÖA -Han har haft lite strul över tid och då kan man inte leverera på den nivå man ska vara på.
Jag tycker lite tvärtom inför kvällens match, blir det högt tempo och fysiskt som mot HV så tror jag vi tjänar på det, löven har många spelare borta. Vet inte vilka som är tillbaka till ikväll men tidigare har Perron, Fitzgerald, Girard, Plant, Vainio, Selin saknats, det är ganska tunga pjäser i deras lag och de har också gått hårt på folk på slutet och i princip spelat på tre kedjor.
Vår chans ser jag i att driva upp tempot och spela fysiskt och pressa deras backar precis som vi gjorde i två perioder mot HV, lyckas vi med detta blir det jobbigare för dem än för oss över 6 perioder.
Har vi tänk att spela som mot Almtuna kommer det vara över efter första perioden i varje match.
Ja vi får se, hursomhelst har de ju också haft skador och fått slita hårt på spelare. Så det är ganska lika för lagen, kanske lite fördel oss som fått tillbaka några de senaste matcherna.
Girard slipper jag gärna ikväll och imorgon, vill inte se filmare på isen sedan är han jävligt duktig att teka så det är en fördel oss om han inte kommer i spel.
{9682}: Minns när MoDo Syd bodde på Scandic. Match mot Färjestad och via tips från en receptionist som är fru till en MoDo-legend fick vi reda på vilket rum Jörgen Jönsson hade. Vi hade rummet ovanför. På frukosten hörde man Färjestads nr 21 muttra om att han inte sovit en blund, för det var ett jävla liv hela natten...MoDo vann såklart
Rytter: Haha.... tänker mer på allt redigerat och visserligen välgjort skit man ser, här tycker jag man fångar vanligt folks känslor. Jag gillar verkligen öhhhaaahhäähh 😀
Men vår hyllningsvideo får väl bli på franska, lovar att ställa upp!
{9682}: heter verkligen Lövens arena Winpo? har jag missat helt. Vad är det ens? Låter som när man hinner gå på toa och skita på en normal toalett innan en 12 timmars flygning typ.
Tydligen har man upptäckt en spricka i en svetsfog för jumbotronen ska fästas så den blir ytterligare försenad. Det innebär också att den inte kommer vara i funktion under fredagens match MoDo.
puffe: Hur känns det nu när ni leder ligan och nyförvärv troligtvis väntas in , kan ni bli ett nytt Timrå och vinna finalen och göra oss sällskap där uppe ? Fasiken ..det luktar SHL !
{8839}: Tycker det känns skönt med en toppstrid, följt MoDo nästan 30 år, lite osäker på när jag började men kan mkt väl vara 30 års jubileum iår. Våren blir så mkt roligare om man är en toppstrid.
jonsson: Dina jobbarkompisar är nog bara töntar som vill visa hur fin middag dom gjorde, hur mycket kantareller dom plockade , hur gulliga deras barn är etc.. Text-tv är ren o skär fakta, räcker långt för mej, Haha utan sidan 376 o föralldel 360 är det en förlorad dag
Tex står ikväll och enligt dagens modo channel live så intervjuade dom Svenningson som ser ut att göra comeback imorgon inför ett fullsatt Hägglunds arena! :D
puffe: fast text-tv hade också 1-4 i Almtunamatchen precis som swehockey, 1-4 dök upp nån sekund efter 1-3..f.ö. ser jag att AIK lånat in MoDobekantingen Sebastian Walfridsson.
puffe: Gradin i CMORE sändningen nu. Inte hört honom surra så mycket tidigare, så det blev lite av en chock för mig. Ton, mimik, ponduskagge, ordval. Många likheter