Bad_Brett: skrev att det inte var deras fel. Men hade vi haft fler som lagt spelet i lövenzon o pressat på, så hade vi nog kunnat inte bara hålla upp utan även pressat på. Men ser lite bättre ut nu även om det inte är perfekt. Men tycker nog det måste in minst 2 fwd o 1 back innan slutspelet.
{8384}: mer känslor tack. Visst bra vi inte tar onödiga utv. Men samtidigt verka ju wessner tillåta allt. så se om han håller det. 3-2 inför andra skulle vara nice.
Robin Ztorken L: Jag tror inte ni ska förvänta er någon produktion från Ohlsson. Full fart framåt utan särskilt mycket tanke är mer stilen och det verkar inte finnas så mycket utrymme för det i ert spelsystem. Vi får se om det här duger som jinx.
{8384}: nej det här är inte vår match. Men nu kan man inte klaga på att löven fått billiga mål längre. Jag ger faktiskt upp nu. Får kolla resultatet senare o se sista på repris om något otroligt händer.
bar mofftak: Han hade bäst plus/minus innan han och Macmaster blev skadade. Får han puckar att jobba på så kommer poängen, men han får inte rätt puckar numera.
Men, jösses vilken pausunderhållning. Var det middag hos Samhall? mössa inne, en dialog från Åsa-Nisse och så bonnigt att man som hockeysupporter skäms.
{8384}: fint slag aaagaard får i ansiktet. Ne vi får fan spela fult med nu. Turlöven. Sjukt vad effektiva de är tyvärr.bättre andra. Om ändå jag inte känner igen modo
{7639}: Jag analyserar aldrig en spelare efter en sekvens! Jag hade förväntat mig att OP skulle vara som bäst i dessa matcher, nu är han svag, blek, bekväm, feg, vek, precis allt annat än vad han skall vara!
Det är irriterande att vi är veka framfört vårt mål. 4-2 är olyckligt, jag gissar att backen rusade upp eftersom OP var skadad av skottet och ville komma upp i täck, men det blev helt fel.
Surt att vi släpper två när vi ändå var påväg in i matchen, hade känns betydligt mer positivt med 3-2 inför sista än 4-2.
Kan vi få in en snabb reducering kanske löven kan bli lite fega och vilja slå vakt om sina poäng.
atomragnar: känns inte som vi går för 100%. Backtoback suger faktiskt.
Blir mer chockad om vi slipper skador idag. Antal slag i ansiktet. Se om de tittar på någon situation. Situationen i första där han armbågad i huvudet som inte ens blir utv borde vara avst. Spec mot tidigare situationer på avstängningar. Aja konstig match tycker jag. Jäkla back to back som är felet. Om inte matcherna är uppgjorda då.för känns inte som de går 100% i ett derby
{8384}: Jag orkar knappt titta efter första perioden, tex har en dålig dag, varje litet misstag blir mål, motspelarna spelar fult som satan utan att få utvisning.
Spontant känns det som att vi för en gångs skull är ett disciplinerat lag utvisningsmässigt, vi spelar inte fult och grisigt, men just den här säsongen har domarna bestämt sig för att släppa alla uppenbara förseelser. Minst 2 i första perioden där vi borde haft pp.
{5647}: tycker inte ni ska vara allt för nedslagna. Det blir alltid speciell karaktär i en derbymatch, i övrigt går ni ju som tåget. Det ser metodiskt ut i Modo. Hoppas ni tar HV i finalen till våren. Löven kommer skita ner sig (igen) innan detta drar ihop sig.
Såg er förra match mot HV71 och det fysiska spelet ni straffade HV med, det tror jag ni kan vinna en matchserie med.
Inför denna helg var jag nöjd med en vinst var då det betyder att vi inte släpper några poäng till Löven. Vi har en chans imorgon att göra en godkänd helg inför ledigheten.
Vi är bättre än mot Almtuna men det räcker inte riktigt i ett derby, vi har ändå skapat en del men skillnaden är att löven har varit starkare framför målen.
MorganaLefaey: Försvarsspelet har väl inte utmärkt sig dom senaste matcherna direkt.
Wahlbergs form just nu har lite mer att önska. När dessutom Tex sett mer än mänsklig ut dom 2-3 senaste, så får vi problem. Måste dessutom ifrågasätta backparet Nässén-Hasa? Tycker att vi behöver 1-2 nya backar, gärna defensiva och skridskostarka
Där kom en av alla filmningar^^ kommentatorn verka heja på löven^^