hellge: Visst kan vi tillverka en viss del av etanol med grot, men det bästa vore att få igång en storskalig produktion byggd på socker odlat i Afrika. Den kontinenten behöver ett framsteg. Givetvis i ett demokratiskt (dvs. där rövarnationen Kina inte har ett skit att säga till om) land där samtliga stammar och krigsherrar har avväpnats, under beskydd av en internationell styrka. Annars blir det som vanligt, korruption, stamkrig och masslakt.
Nu snackar vi om building the future, på en globalnivå.
Vid närmare eftertanke kanske det vore bra att producera etanolen av skogsråvaror och stjäla råvara av SCA, företaget som har ett mycket osmakligt sätt att sprida sponsorspengar...
Nu tror jag iofs inte att konserter i arenan hörs vare sig ut till Gullänget eller ner till dig, så ni behöver nog inte oroa sig om han råkar göra ett turnéstopp här någon gång i framtiden. Till mig, däremot, hörs i alla fall Melodifestivalen från arenan.
Wayne Gresky: Trovärdigheten i resten av det där ryktet for just åt helvete. Tänk om fortsättningen blir; Hållberg till FBK, Weinhandl ny chans i NHL, Öhman förlängning i Tappara, Wernblom kvar i SAIK...
shinzawai: Under det år Ecke varit sportchef så har ju inte mycket läckt ut. Kuusela kom ju ut kvällen före och det var lite löst prat omSkröder innan han skrev på. Därför skulle det ju ha varit konstigt om helt plötsligt fem namn läckt ut på samma gång...
Wayne Gresky: Well det är lättare att det pyser ut saker när det är mer logiska värvningar a'la Hedin som faktist läckte ut ganska långt innan tycker jag..
Nästa år kommer Peter "The King" Forsberg tillbaka till Modo! det har han sagt & lovat mig=) även Magnus "Mr Modo" Wernblom.. Modo mot två raka sm-guld efter årets!!
Loob ska tydligen ha sagt till NWT att Hållberg återvänder till Örnsköldsvik till hösten. Synd bara att NWT är den enda tidningen som inte har en fungerande hemsida. Detta uttalande från Loob finns citerat på flera olika forum.
Wayne Gresky: En person på hockeymagasinet.com har skrivit det och från farjestadsbk.se så finns det en länk till något inofficiellt forum(då deras ligger nere) och där tas samma sak upp.
Poffa: Vår vän på hockeymagasinet här varit vänlig nog att plita ned texten: ”Däremot får vi inte se förre FBK-profilen Per Hållberg göra comeback i Färjestad. -Den sociala biten avgör. Vi kommer att få besked om att Hålla återvänder hem till Ö-vik och skriver på för Modo de närmaste dagarna. Det har jag förstått efter att ha pratat med hans agent, säger Loob. Han försår Hålla. -Vi har ju haft egna killar som varit ute och luftat sig för att återvända hemtill Karlstad. Då kan jag inte ha invändningar mot att Hålla vill flytta hem till Ö-vik igen.”
Wayne Gresky: The Heart Of Hockey. Vad är det som egentligen gör att nästan alla spelare återvänder till MODO förr eller senare? Kan vara en bra fråga att ställa Il Capitano när jag intervjuer han ikväll angående hans 500:e match.
Allt kan vara en fint för att andra klubbar skall fe upp, eller nått. Jag vägrar ta ut något positivt i förskott. Det hade varit annorlunda om det vore något negativt.
Wayne Gresky: Jag tvivlar ju på att Hållberg levt i någon social misär i Karlstad. De har ju levt i framgång där i flera år nu så de är antagligen redan etablerade och rotade där. Nä, det kommer nog ett erbjudande till från Loob som Per måste försöka motstå, även fast det kan te sig omöjligt.
NuMo: Jag har varit med för länge för att ta ut något i förskott. Men nuvarande läge känns ju iaf bättre än att det står och väger mellan MoDo, FBK och Timrå...