MorganaLefaey: inte för att jag tror att han kommer men några kompisar hade läst på kärpets hemsida eller nånstans att modo hade lagt ett bud på ett treårs kontrakt och 450k i månaden men jag tror inte att ecke skulle punga ut så mycket så det är nog bara att drömma ;D
MorganaLefaey: De väntar väl tills Tobbe flyttat ut ur lägenheten i hamnen som han, vad jag förstått, lånar över sommaren av MoDo. Så det blir väl först någon gång i september.
oscaaaar: Har väldigt svårt att tro att modo skulle ge något bud som han skulle vara speciellt intresserad av. Man har sagt att man inte skall jaga spelare som medför budgivning och högt trissade priser. Vilket med största sannolikhet Pesonen skulle medföra. Sen har man väl gått ut med att truppen är full, eller i att man nu i alla fall har den trupp man skall börja säsongen med.
Jag har saknat värvandet av en poängmakare, men alla man fått in har ändå varit bättre än de man tappat (frammåt i alla fall). Så tror nog tyvärr man får vänta och se om det blir någon artistare senare under säsongen.
Staal till HV och Beaudoin till LHC. Är det verkligen så dött på marknaden så att dessa spelare är det som toppklubbar plockar.
Såg på Timrås forum någon som hade länkat till en massa spelare i AHL som alla skulle vara en fröjd att se i ES, men dessa kanske inte alls är intresserade av ES-spel då de varit så pass bra att de kanske kan få hoppa in i några NHL-matcher. Men finns väl även att gäng spelare i finska ligan som är intressanta och som producerat en hel del typ Pesonen, Laine och Keller mfl Stapleton kanske också är ledig eller hade han skrivit på kontrakt med något NHL lag?
Fastän man bara värvat spelare för att få fart och tyngd plus en utvecklingsbar spelare så börjar man faktiskt bli ganska glad åt att man i alla fall fått klart med laget och att det verkar som om klubben letat just den typ av spelartyp som de fått. (även om man själv alltid vill ha fler producerande spelare i laget)
Skall bli intressant att se vad Brynäs, HV, LHC, Rögle och Timrå lyckas presentera som sista förvärv. Men det lär väl inte ske innan folk börjar bli ratade från NHL och så.
knaskamilla: Var mic-tekniken så hemsk att det är därför som min dator inte vill låta mig se inslaget? Alla andra inslag kan jag se, men intervjun med Tuokko bara laddar och laddar och laddar, men inget mer händer.
Tydligen vill Modo bygga en framtid med mig också säsong 08-09. De har nu för 3e eller 4e gången skickat ett brev om att de saknar mig och att jag fortfarande har min plats sparad åt mig. Tror de att anledningen till att det inte blev guld säsogn 07-08 var att jag inte satt där eller vad betyder allt detta smörande.
Man fick i alla fall lite info av Freddan och Svarten också, där de förklarar att de är i en tuff träningsperiod och att alla är friska och krya. På hemsidan stod det väl att Timmy, Salle och någon till inte kunde köra det tilltänkta programmet? Ja man får väl hoppas på att vi får börja säsongen med det lag som var tänkt i alla fall.
MorganaLefaey: Trevor Linden har ju slutat också, så Macke är ju idag Vancouvers bäste poängplockare och målgörare genom tiderna. H.Sedin har assistrekordet (71 st) för en enstaka säsong...
MorganaLefaey: Jag delar nog din känsla, men med tanke på att vår egen silly season är slut, så får man roa sig med de halmstrån som blåser runt i internetfloran.
Wayne Gresky: Tror nog att han även om han inte spelar kvar i Vancouver väljer att spela ett år till i NHL för att sen sluta. Jag hoppas jag har fel, men min känsla är att vi inte får se han något mer i Modo.
Paddan: Jag som trodde att de presenterade nyförvärv 30ggr per år. För sidan gick väl alltid ner när de skulle presentera spelare förut. Det knepiga är att jag bara sett till en 3-4st nyförvärv per år. Vars de andra tagit vägen har jag ingen aning om.
MorganaLefaey: Äh, det är väl bara en normal serverhelg för modohockey.se... dvs i princip onåbar från kl 16 fredag eftermiddag till kl 07 måndag morgon.
MorganaLefaey: Vilken otroligt bra svenska jag använder mig av. Perfekt att det verkar som om modo ska presentera nyförvärv i kväll. Tror jag att jag tänkte skriva. Men lär väl ha dykt upp en himla massa nya fel i den meningen också.
Paddan: Är rätt säker på att jämtland hockey håller en bättre standard för närvarande, och de är tämligen givna att gå vidare till allettan. Ettan innan jul är ingen serie som spelare på vippen mot elitserien ska hålla till i.
Gusse: Tja, med tanke på att man tydligen fört diskussioner med MoDo om att få fungera som något av ett farmarlag så vore det väl en perfekt lösning. Dessutom finns det väl, vad jag förstår, funderingar på att låta Svedberg spela i KB.
Wayne Gresky: Vore tråkigt då jag inte tycker han gjort bort sig när han hoppat in. Nästan så jag tycker han gjort det bättre än lill forsberg. Men speltid med seniorer lär han få om han nu går till div 1. Och det kanske är det han behöver, även om jag tror han faktiskt skulle kunna få spela lite från början då vi är kort på folk.
Och för de som inte vet vad Wayne svarar på så är alltså Byron Ritchie aktuell för Timrå, vilket Snoop så charmant påpekade. Nästa gång är förhoppningsvis språkbruket på en högre nivå.
Wayne Gresky: I min IKEA-katalog hittade jag dubbelmadrasserna Hilton och Ritchie, med extremt lite stoppning "för dig som inte använder sängen som sovplats"