Kärpät har sparkat Karalahti. Jag drömmer om en uppgörelse där Kärpet får Tribuncovs för att fylla luckan plus Tolsa i utbyte mot Kuusela. Kommer aldrig att hända, jag vet.
Eftersom Kärpät aldrig skulle byta ut Kuusela mot någon sopa och Timander tror jag inte är till salu. Kärpät skulle nu få en stabil back plus en forward som skulle må bra av miljöombyte. Om Kuusela verkligen ville flytta så vore det väl inte HELT omöjligt.
Kuusela-snacket började ju dock långt innan Atvars skrev på för oss och Kärpät har nog tillräckligt bra ekonomi för att kunna köpa in någonting fräsigare på egen hand.
Bad_Brett: Kuusela emot Tulsa köper jag alla dagar i veckan. Men varför skulle vi vilja ha hit Karalahti? Skulle inte ens skicka bort Jansson för Karalahti...
Nej, nej. Kan man inte byta två spelare mot en? Jag menar att vi byter bort Tulsa och Atvars mot Kuusela. Karalahti håller hellre i kanylen än i sin hockeyklubba för tillfället.
Bad_Brett: Ska vi bli av med Tolsa så ligger nog MIF bättre till hands som deportationsort. Vi kan ju ta Foppas gamle polare Nieminen istället. Rödhökarna får givetvis stå för mellanskillnaden i lön.
Varför är det så tråkigt att vara MoDo-supporter under uppehållen? Fast i år har det ju inte varit så roligt under seriespelet heller...
Jag saknar Poffa-bomber och Selänne-rykten. Kan ingen lägga fram ett rykte om hur aliens har flyttat in i Foppas fot, vilket mirakulöst nog har fått den att läka på rekordtid. Eller att Conny Strömberg har erbjudit sig att hjälpa MoDo på traven nu när det är lite knackigt och på egen hand föra laget till sitt tredje guld i utbyte mot gratis drinkar på Plattan. Eller att Hans Chrunak har setts hosta på Jari Tulsa.
NordaBoy: En av de sämstaartiklarna som någonsin skrivits.
Såhär säger NN,
"Men det har gått helt okej för mig och jag trivs i landet och med levernet, säger Nordgren." Under rubriken som kommer efter detta uttalande är; Längtar Hem. NNs uttalande efter den rubriken, som man kan anta ska stödja den rubriken är, " – Det är klart jag har funderat lite grand, om jag ska vara kvar här et år till eller om jag ska flytta hem."
Jävla skitartikel. I mitt huvud lät det som att han stannar utomlands några år till, men en sån artikel skulle nog inte locka lika mycket intresse.
Hawerchuk: Jahapp, då är firma Bremberg och Hörnqvist tydligen på väg att bärga segern för Djurgården. Känns som att Hörnqvist har ovanligt lätt för att göra mål just mot MoDo. Någon som har statistik på eventuella poäng från hans sida i matcher mot MoDo?
Hawerchuk: Men nu måste ju Salle träna på passningarna eller avsluten även under sista perioden, för Hörnqvist lyckades ju bli noterad för ett assistpoäng också. Har Djurgården fler spelare än den sistnämnde på isen, eller nöjde man sig med att åka upp med en enda femma till Övik?
modohockey.se fungerar mycket dåligt just nu. Kanske presenteras spelarna redan ikväll?