Mixery: Att Öberg och Tolsa ska bort efter denna säsong tycker jag helt klart.Men Jonasén tycker jag inte riktigt har fått en ärlig chans när han har fått lira har det blivit i typ fjärde kedjan och när han har gjort en dålig match har han direkt blivit bänkad.När en spelare som Skröder som har varit usel under större delen av säsongen har fått fortsatt speltid och detta i förstakedajan dessutom.
Modoante: Ser ju hellre att man spelar Forsberg än Jonasén. Det enda jonasén gör på isen är ju att ta onödiga utvisngar och missa tacklingar. Sen att han är helt värdelös i egen zon gör ju inte saken bättre.
I timrås GB så har man tydligen sett i Sundsvalls Dagblad att K Berglund inte verkar välja Timrå då de tydligen fått indikationer på att han ska välja en annan klubb. Synd att det inte nämns vilket klubb det skall vara, eller är det kanske LHF som det snackades om på AB eller vilken tidning det nu va.
Tråkigt om det inte är modo, men förstår ändå om det inte blir så. Vi har Timmy, Hasse, Hållberg, Hedin och lillhedman och westin på kontrakt. Med Berglund skulle det bli 7 backar och då är 3 ganska orutinerade. Vågar man köra på det sättet? Väljer man att värva en till rutinerad och ha 8 backar blir väl speltiden för liten för att han skall vara intresserad.
Wayne Gresky: Är ju tråkigt att höra. För är det något vi behöver så är det en skridskoskicklig back. Hedman dy kommer iofs bli bättre nästa säsong, men hade varit skönt med 2st och jag tror Berglund kommer bli riktigt bra. Sen så har vi denna säsong haft ett underskott på spelare, vilket jag tror man inte vill utsätta sig för nästa säsong. Om man inte är riktigt intresserade borde man trissa upp priset lite i alla fall.
bisterfinnen: Eller att Övik inte kommer att få det lätt med honom, speciellt inte killarna i marinan. Förhoppningsvis så kan han locka med sig Pesonen.
Wayne Gresky: Nog lär en del spelare få det jobbigt om det kommer en som kräver lite och som låter alla gå efter prestationer i stället för vad det står på baksidan tröjan. Men samtidigt så tror jag flera av dem köper det hela om de tror på det han gör. Vilket de inte verkar göra med Harald.
Pesonen lär väl prova lyckan i det stora landet i väst skulle jag tro. Men han kanske kan locka med sig någon annan spelare. Skulle också va roligt att se hur han lägger upp spelet. har ingen aning om vilken spelstil han har kört med i finska ligan.
Wayne Gresky: Är det bara jag som skulle tycka det vore roligt med en tränare som satsade lite frammåt, sen Brithéns dagar har vi ju bara haft gnetare. Skulle vara kul med nån som hade en vettig strategi för hur ett frejdigt anfallsspel skulle kunna kombineras med en hyffsad defensiv.
Nu har vi ju en bra målvakt och en stabil trupp så det hade varit kul med lite mera fart på modoiterna.
Ledsen att göra er besvikna men den spelstil som varit så vägvinnande för Kärpät de senaste åren har varit äckligt disciplinerad. Hemåt i första hand, dvs någon tråkigt "Svenskt" med finska ögon sett.
bisterfinnen: Jag kan stå ut med äckligt disciplinerat spel för MoDo, även om jag själv inte kan leva så...
Frågan är dock hur "gubbarna" i laget ställer sig till något sådant, de har ju blivit vana nuförtiden med hönshus i defensiven och en väldigt trubbig offensiv.
bisterfinnen: Märker man en annan inställning till vårt kära broderland i öster här inne nu ? Måste finnas spalt kilometer av låga inlägg från er om våra finska spelare.
Tvåtallar: Broderlandet i öster har varit ganska generöst tidigare mot oss MoDoiter, så jag tror att inställningen till finska lejon är ganska bra... konstigt nog. Själv har jag positiva minnen av bland annat Håkan Hjerpe, Juha Tuohimaa, Kristian Kuusela och framförallt MIKA! Lehtinen
Paddan: Framförallt inge jävla gnäll Och de är nåt jag tror (utan att vara dum nu)är nåt ni kan lägga i plusskorgen. Och hoppas att de smittar av sig på vissa spelare i ert lag.
Paddan skrev: >Broderlandet i öster har varit ganska generöst tidigare >mot oss MoDoiter, så jag tror att inställningen till >finska lejon är ganska bra... konstigt nog. Själv har >jag positiva minnen av bland annat Håkan Hjerpe, >Juha Tuohimaa, Kristian Kuusela och framförallt >MIKA! Lehtinen
...men den som var först var störst: MIKKO LEINONEN!
Mikael Uhlin: Sedan kanske man har selektivt minne om man säger att man inte har några större minnesbilder av exempelvis Henry Saleva och Ari Salo.
Pekka Arbelius och inte minst Jouko Narvanmaa glömde jag bland de finska lejonen med positiva förtecken. Den sistnämnde är väl klubbdirektör i något lag i SM-liiga nu, om jag inte minns fel.
Paddan: Arbelius var duktig men Saleva lyckades aldrig i Modo. Han var liksom en föregångare till Tommy Kiviaho. Ari Salo var riktig dålig och begåvades i vissa kretsar med öknamnet Till Salu.
knaskamilla: Förresten, är inte Tony Schälin något sånt där tränaraktigt? I sådana fall måste vi ju ha honom som ny tränare. Där kan man tala om finnjävel...
Gidde: Tro ni att det kan bli finska spelare i Modo nästa säsong? tycker att so ska värva en riktig måltjuv hitils är jag bara nöjd med salle och werner och Yetman
Wayne Gresky: jag skulle nog vilja se bartecko i modo .och bort med Tolsa, jonasén,och kanske molinder så att vi kan skaffa några bättre? Riku hahl? Bartecko.Kent McDonnell
NordaBoy: Absolut. Och när vi ändå håller på vill jag även se lite värvningar av hög elitserieklass förutom dem - som exempelvis Kovalchuk, Gagne och Svatos.