Djurgården - MoDo 110917
Lumber Jack: Hedman, ja. Den killen verkar ha hittat balansen i sitt spel. Mycket tror jag är tack vare att han fått mer fart under skridskorna. Han är inte lika sen i tacklingarna, vilket gör att motståndarna inte hinner börja flytta sig utan får smällen direkt.
Han och KFop har varit de två bästa spelarna sett över båda matcherna.
Alltså, tar inte Nyström Samuelssons plats när Dick är tillbaks så är det ju någonting som är fel.
Bara en Hård man kan bära såna där utan att bli hånad.
"Axelsson kan spela redan på lördag
Modos nyförvärv Dick Axelsson kan vara
tillbaka på isen tidigare än väntat. I
torsdagens elitseriepremiär skadade
han sitt ena knä när han åkte på en
tuff tackling av AIK:s Patrik Nemeth.
Enligt de första prognoserna såg han
ut att missa upp till tre veckor. Nu
ser uppehållet ut att bli betydligt
kortare än så.
-Jag tror att jag kommer att spela
redan på lördag, säger Axelsson till
SVT Sport. I dagens bortamatch mot
Djurgården ersätts Axelsson av 17-
årige tränarsonen Henrik Samuelsson."
Schysst passning till DIF-klacken. :-)
Jag respekterar Bad Brett som skribent här på forumet, ofta har han bra åsikter och vågar skriva precis vad han tycker och känner vare sig det är bra eller anus. Just i Hannula fallet tycker vi olika, men som vanligt är det jag som har rätt ;)
Sen har Boork rätt i det han sa i dag. Man ska ha högre krav på en spelare som har högre lön.
Hannula är en dyr spelare. Man ska kunna kräva betydligt mer av han än vad han gjort dessa matcher. Jag tror inte han kommer få förlängt, frågan är om han ens vill det själv.
Bättre idag än senast, bara hoppas att han fortsätter förbättras. Annars bör och är det nog tack och hej i oktober.
McFire: Han anslöt sent till truppen och han har spelat upp sig bara sedan i torsdags. Domen får fällas i ett senare skede, han måste fålite tid på sig att visa vad han går för.
Jag tycker att han, konstigt nog sett trött och seg ut? Bilden jag har av honom sedan innan är väldigt annorlunda. Men som sagt bättre idag, liksom resten av laget :)
Absolut, men jag är övertygad om att det går att få in bättre spelare för de pengarna.
Men nu struntar vi i det och njuter av segern istället. Jag måste säga att det var länge sedan jag kände såhär. Visst har MoDo vunnit stort många gånger, men i regel har det handlat om 2-3 snabba mål i powerplay och sedan har resten av matchen varit en transportsträcka.
Idag var det kamp och målchanser i ett högt tempo i 60 minuter. Djurgården grymt mycket tur och det känns som att tidigare upplagor av MoDo hade vikit ner sig. Men idag fortsätter de att kämpa på samma sätt och till slut ger det utdelning.
Hoppas bara att man orkar fortsätta på detta sätt, för i sådana fall kan det bli riktigt bra. Jag är oerhört lycklig över att få se MoDo prestera riktigt bra hockey igen.
Det finns faktiskt ytterligare en sak jag är nöjd med, nämligen valet att spela i vita hjälmar. Riktigt snyggt!
"Hannula är en dyr spelare. Man ska kunna kräva betydligt mer av han än vad han gjort dessa matcher. Jag tror inte han kommer få förlängt, frågan är om han ens vill det själv."
Han var med och vände matchen till Modos fördel då det stod och vägde. Då gick han Nyström och Andersson in och gjorde 3-4 kanonbyten i rad. Strax innan 2-1 målet vinner han själv pucken mot två Djurgårdare så att Modo kan behålla pressen.
Två gånger säkrade han hem som tredje man klockrent då Andersson hamnade för djupt i anfallszonen och bröt därmed Djurgårdens uppspel redan i mittzonen. Han lär dessutom bara bli bättre.
Visst har jag sett Hannula bättre än så här men jag tycker han gör en gedigen insats och är i allra högsta grad med och bidrar i den här segern.
Men vi får väl se, only time will tell.
Jag litar på att du rätt då. Det var förresten intressant att se hur stabilt det kändes att ha Westin på backen istället för Hersley.
Det skriver jag under på, Westin är en riktigt bra skridskoåkare. Lite mer kilon så blir han nog riktigt bra i det statiska försvarsspelet också.
Angående Meyer så är han väl precis det som Modo saknat i försvaret de senaste åren, en kille som inte får panik när han får pucken utan vill göra något kreativt.
Du måste göra en sammanställning när det har spelats fler matcher!
www.youtube.com/watch?v=x-U42_EatfE
Gustafsson: Absolut. Jag satt och kollade på det där klippet alldeles nyss. Kommentatorerna gormar om "targeting the head", men det är det absolut inte. Tacklingen träffar ju i första hand bröstkorgen.
Oavsett, jag ser fram emot din 10 minuter långa tacklingsvideo med proppar från OKT, Meyer, Pöck, Hedman och eventuella andra hard-hitters.
"... Mycket märkligt domaragerande i början av tredje. Först åkte Djurgårdens Kyle Klubertanz ut för en minst sagt tveksam tripping, någon halvminut senare fällde Modos Frederick Meyer Djurgårdens Jimmie Ölvestad med vad som måste vara en klockren clipping. Ölvestad gick runt i någon slags halvsträck frivolt framåt, tappade luften och låg kvar men inget agerande av domarna."
Hmm... Jag trodde ändå att hon hade viss koll, men det här är ju löjligt. Trippingen var solklar, klubban satt fast mellan benen.
I övrigt var det en rad andra konstiga incidenter i matchen. Holmqvist höga klubba borde till exempel ha renderat i straffslag. Vid ett tillfälle drar Mario Kempe omkull Modoiter genom att rycka dem i tröjan. Och Samuelssons utvisning kändes väldigt billig.
När man påvisar en sak som:
"Ölvestad gick runt i någon slags halvsträck frivolt framåt, tappade luften och låg kvar men inget agerande av domarna."
så tycker jag det lyser igenom att man redan innan bestämt sig för vad man skall tycka.
Sen när spelar det någon roll om någon rullar 27 varv på isen, tappar luften, får en fläskläpp eller rent ut sagt skiter ner sig?
Oviktigt i sammanhanget, skönt att domarna inte gjorde som man ofta annars gör, tar utvisning så fort något ser märkligt ut eller någon skadar sig, det är annars riktigt patetiskt.
524 – CLIPPING - Clipping
a) En spelare som tacklar på ett clipping-sätt eller som sänker sin egen kroppsposition
för att tackla mot eller under en motståndares knä, ska ådömas:
Bara att kolla upp honom på youtube om ni vill höra lite.
Men jag tycker att Edwards är en sämre kommentator helt enkelt.
Dracula?