Nalle Sjuh: Tack för (den skrämmande) statistiken. Man ställer sig ju gärna frågan varför man har så svårt att spela just på den stockholmska halvön? Något i vattnet där som gör att isen blir extra svårspelad för nolaskogsborna, eller vad kan det bero på? Man verkar ju inte ha samma extrema problem mot något annat lag.
Petey21: Fem gånger mot DIF, varav endast 3 grundseriematcher (plus några till mot AIK). Då lider man inte heller så särskilt mycket av att man är en av de motståndare som oftast blivit flyttade till Hovet heller, då det gått ännu sämre där.
Kvartsfinal 1 1994, Vårmatchen 1998, Semifinal 1 1998, Höstmatchen 1999 och den tidigare nämnda Lintner-episoden, våren 2002.
Jaha. En genuint 100 % genomusel andraperiod bredde ut mattan för tre friska DIF-pinnar idag. Glatt för oss som betalat för eländet var väl att hemmalaget är ett riktigt hederligt korthus som lätt och ledigt kan falla ihop. Därmed fick vi åtminstone vara med stångas om poängen i slutet och hade det inte varit för att vi redan löst in vårt tur-konto den här veckan så hade vi nog kommit ikapp. Hellström bra, Pavli får gärna ta skott emellanåt, Gästrin-kedjan gör en otäckt slät figur fortfarande och det är svårt att komma undan hur tunna vi blir när Svarten och Salle inte är på isen.
Lumber Jack: Jag hade i och för sig hellre lyssnat på samma låt på repeat i ett par timmar mot att lyssna på dunket från vävstolen, som pågår timme efter timme, i lägenheten bredvid.
Jaså? Fråga Jens Nielsen, Leksand, som under en match borta mot Frölunda för två säsonger, då han i stället för att ha kunnat ha avgjort matchen i läge 5-5, istället prickar ribban. Frölunda vände underläge 0-5 till seger 6-5, efter att ha avgjort i sudden death.
Frisco: Ja, tyvärr så var det exakt så. Den här förlusten få laget ta på sig. Vi ställde upp med bästa laget trots att de bästa inte kunde vara med. Jag tycker att de dåliga skall bli skadade i stället.
En djurgårdare ringte och frågade vid 3-0 vad det stod då sa jag att en match är 60 minuter och inte 40 som han verkade tro så man kan ju alltid hoppas.
Modoante: Blir det 4-0 så kan det bli svårt det här. Nu får vi spela en mindre igen så klockan klämtar väl inom ett par minuter. Byt skitmålvakten våran!
Petey21: Nu får vi se om tränarn duger något till. Kritik riktas ju med tränare som står tysta med armarna i kors. Nä, jäklar anamma. Jag kräver helikopptervifftningar med båda armarna och ett illrött ansikte på Lückner resten av matchen. Något annat är inte godkänt. Vi vinner med 4-3.
Torsdag 2002-01-10 19:00 Djurgården - MODO Hockey 2 - 5
Mål Period 1 1-0 Edvin Frylén (Ján Pardavý, Matthias Trattnig) Powerplay där Frylen sätter pucken i krysset bakom Tobias. 12:47 1-1 Mattias Wennerberg (Jan Öberg) Öberg vinner pucken bakom mål och släpper den till Wennerberg som lägger in pucken mellan benen på Naumov. 16:26 1-2 Mikael Pettersson Micke P skjuter ett stenhårt slagskott upp i krysset. 17:15
Period 2 1-3 Richard Lintner (Jan Öberg, Peter Öberg) Peter Öberg och Janne Öberg gör ett enormt jobb i sarghören innan Peter Öberg spelar fram Lintner som snyggt fintar Naumov och sprätter upp pucken i krysset. 12:52 1-4 Mikael Pettersson (Kim Staal) Kim skjuter, Naumov släpper retur som Micke P enkelt petar in i tom bur. 13:50 1-5 Richard Lintner (Mikael Wahlberg, Peter Högardh) Årets powerplay! Pucken går som på ett snöre mellan MODO spelarna, 13-14 passningar i rad innan Lintner med ett dragskott överlistar Naumov 17:13
Period 3 2-5 Edvin Frylén (Joakim Eriksson) Frylen bryter in från kanten och överlistar Tobbe. 16:26
Modoante: Hur många gånger har man egentligen vunnit i Globen? Jag är bara 100% säker på semifinalvinsten 1994 (var där själv och beskådade den historiska vinsten), men förutom det kan man inte ha vunnit där mer än ett par gånger. Vad kan sånt bero på? Ett av livets olösta mysterier...
rupert: Depeche-konserten som sändes av P3 Live var från Hammersmith Odeon, London -83 och var mycket bra. Finns att lyssna på [url=www.sr.se/p3/live/]P3 Lives hemsida (fredagskonserten)[/url]
Frisco: Jag antar att det är superstämning bland de 14.000 åskådarna. Stängde av radion vid 2-0 för att äta, fast jag tror att jag låter bli att klicka fram radion igen.
Vinnerborg kanske har en egen regelbok han går efter...