Frisco: Värst vad perioden gick snabbt. Bara 1-0 i baken, det här kan ju bli bra ändå till slut. Djurgården måste verkligen vara usla i år när man inte ens lyckas dominera mot oss på hemmaplan.
En period spelad, vilket lämnar två perioder kvar, avslöjade kommentatorsflickan innan hon drog igång AC/DCn . Det hade hon ju inte fel i.
Salle: Enligt swehockey var skottstatistiken 5-10 efter första perioden. Verkar oroväckande det här, vi ska ju normalt ligga under med 27-1 eller något sånt i skottstatistiken.
Poffa: Äh, det duger väl, tycker bara att det känns som att hon verkar vilja få med lite för mycket detaljer i sina kommentarer och därför ger ett lite uppsplittrat intryck.
Salle: Det är ju inte så många där än, men det kommer kanske att bli. Jag antar att folket har varit på teater, museer etc. Emellanåt kan man i alla fall höra en domarvissla.
Sådana här gånger skulle jag nog hellre lyssna live från spelarbåset.
Paddan: Jag hörde visserligen något om att Salomonsson inte sålt tillräckligt med bingolotter denna månad och fått spelförbud, skoningslös klubb man håller på....
Fullsatt i globen bör ju alltså per definition betyda att övrigt utbud i Stockholm utrotats. Stockholmssympatiserande sportjournalister brukar ju ha det argumentet som det främsta, för att det tidigare varit så knappt om supportrar på läktarna.
Kontenta: Så länge det finns något annat att göra i Stockholm så gör man hellre det än att gå på hockey.
Tvärtom är det på landsbygden, där en Stockholmssympatiserande sportjournalist inte kan finna något annat att göra än gå på hockey. Antagligen för att den Stockholmssympatiserande sportjournalisten inte gör annat än det när han är på landsbygden.
Frisco: Jepp, jag har hört att Challe skulle visa egenproducerade filmer inspirerade av Kieslowski på Jumbotronen innan första nedsläpp. Själv har jag allvarliga funderingar på att plugga istället för att behöva lyssna på förnedringen.
Blir dock rädd för att det överväldigande publiktrycket från de nästan 14.000 Djurgårdssupportrarna på plats kan bli för mycket att klara av. Dessutom verkar den där Lasso-Lasse i DIF-målet ganska svårpasserad.
Salle: Nu kan förberedelserna börja, Krizan har redan varit i farten i ett par timmar och mätt upp målburen där nere i södern så han vet med vilka marginaler han kan spela.
En period spelad, vilket lämnar två perioder kvar, avslöjade kommentatorsflickan innan hon drog igång AC/DCn . Det hade hon ju inte fel i.