Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Detta är andra gången i höst som W hyllar MoDo. Känns konstigt.
www.youtube.com/watch?v=at6oe0UYBoI
Petey21: Äh, Magnus Wernblom får hänga med här också.
"Vad tycker du om de tacklingar som har varit hittills i år?
- Jag tror att de är ganska normala. Går det fortare kanske det blir lite mer, det är en konsekvens man får räkna med.
- Men jag gillar när det smäller. Domarna är de som drar ner emellanåt. Det kunde ha varit lite mer. Det är svårt att veta många gånger vad man får hålla på med och inte. Men det är väl svårt för dem (domarna) när det går fort."
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2223527/vickade-pa-rumpan-och-vantade-pa-pass
Alla tycker olika och så kommer det alltid att vara mer eller mindre, vissa tycker att Hedman är en buse,mördare,råskinn,sopa medans andra tytcker han är bra,spelar korrekt,tyfft men riktigt, andra inte ens vet vem han är.
Hedman har som uppgift att spela sitt spel (fysiskt) och då löper han större risk att åka på utvisningar och avstängningar, att han bara gjort sig skyldig till 1 matchstraff där han korrekt dömt begått ett regelbrott på de första 20 matcherna säger väl mer om hans ärliga fysiska spel än om hans regelvidrighet.
Då är Skrøder 1000 ggr fulare i sitt spel.
Goliatmusseron - Wikipedia
Jag har större respekt för era känslor än vad ni har för våra inne hos oss för att göra det.
Det jag kostar på mig är ett tyst o ganska skönt leende när jag läser härinne.
Det räcker så.
Som jag ser det är man mest upprörd över hur det skrivs i media om Hedman som spelare. En viss skillnad från Pikkarainen då ni vägrade acceptera avstängningen.
Jag personligen tycker att Hedman skall bli avstängd för tacklingen då den var grymt ful, däremot kan jag inte acceptera en längre avstängning grundad på att han skulle vara någon återfallsförbrytare.
Varför känner man igen det du beskriver????
Det jag tycker är intressant är att samma enar som "gormade o skrek" om Pikkas avstängningspet på Macnevin o tyckte det var ok inne hos oss, är nu inne på att drevet går mot Hedman o att det är sååå orättvist mot Hedman o Modo.
Det sista här är inte riktat mot dig, Rytter.
Visst har jag räknat med att Hedman ska få en avstängning förr eller senare under säsongen då han har en sådan spelstil och sätter sig själv i sådana situationer. Men jag tycker att jakten på honom efter tacklingen har gått till överdrift, sedan är det fel att man drar upp korrekta tacklingar som exempel på att han är en buse. Det är det som stör mig.
Detta är den första fula grejen han gör, så vartifrån kommer snacket om att han är en återfallsförbrytare?
Vad tycker du att Hedman ska ha för straff?
Själv tycker jag att 2 matcher vore lämpligt då denna armbåge är ganska lik den Halonen delade ut, och han fick väl 2 matcher?
Har tillägnat Nyström lite utrymme i bloggen och mailat honom adressen. Antar att det blir strutsen som vanligt.
"Däremot var det ingen klass på Josef Boumediennes crosschecking i ansiktet på Fredrik Bremberg.
Josef får räkna med att bli avstängd. Samtidigt tror jag honom när han säger att det var en olyckshändelse. I den typen av situationer brukar de flesta spelare köra upp klubban högt. Bremberg höll sig cool och då small det ordentligt.
Men, nej.
Lite blod på isen var inget att hojta så mycket över den här gången.
Det var som det skulle vara i en riktig premiär.
Bremberg kom ju också snabbt tillbaka och var bäste HV-spelare i den här matchen."
Jag säger inget om de tidigare händelserna som orsakat drevet mot honom. Tacklingen på Wallin tycker jag är en klockren open-ice, t.ex.
Det som skedde igår såg däremot inte speciellt snyggt ut. Tvärtom riktigt fegt att sätta upp armbågen på det där viset. Som sagt, jag undrar fortfarande var det orättvisa i kritiken mot detta ligger.
Wayne Gresky: Ja, det är väl den enkla, snabba vägen ut ur dilemmat. Annars är väl kompensationsutvisning en vanligt förekommande företeelse. I've done it, det kan jag erkänna.
Mano: En utvisning är ingen utvisning förrän påföljande tekning utförts. Fram till dess kan domarna ändra sitt domslut, oavsett vad domslutet är. Att den ena domaren skulle sätta sig över den andra domarens beslut är nog knappast troligt.
Jag har sett det hända på elitserienivå i innebandy en gång och på domarkurserna jag gick så berömde man den typen av beteende. Men det är inte lätt att ta det beslutet, det kan jag lova dig efter mina år som innebandydomare. Jag har aldrig gjort det, trots att jag nog borde gjort det ett par gånger.
Domaren som stod tre meter från själva händelsen såg ingen utvisning, men det gjorde han som stod på andra sidan isen. Mycket intressant.
Frågan är då: Kan domaren som stod närmare och som såg att det AIK-spelaren mer halkade än hakades annulera domslutet? Det är troligt va? Men har det gjorts någon gång? Har ni sett det hända?
Lugn, jag retades bara. Jag kan se in i framtiden. Jag ser även att Foppa får sitt SM-guld, Hedman avgör. Wennerholm och Nyström gråter av olika orsaker.
Redigerad kommentar