Riktigt bra match, Jag är imponerad över hur mycket mer struktur vi visar upp jämfört med DIF, samt hur givmilda de är i egenzon och de lägen de släpper till.
Med rätt värvningar och fullt lag och tryggheten i vårt spelsystem så slår vi ut DIF i slutspelet.
Får man drömma om 2 spelare så är det M.Powell i Oskarshamn och Tyler Kelleher Tappara. Skulle man kunna få in dessa 2 så har vi gett oss en väldigt bra chans att slåss om shl.
Monno: Precis, sluta matcha en kille som varit grym de flesta matcherna och behöver precis den här erfarenheten i en match som inte betyder massor i november är knappast det jag vill att våra tränare ska göra.
Tarasov: Sett sågen mot Johansson, men varför säger han Aagaard som Ågaard? Två A:n i rad på danska blir lika mycket å oavsett placering i ordet. Det ska alltså uttalas Ågård. Nåja.
Rytter: Tycker vi var bättre i första. Klart bättre i andra, men de var bättre i tredje. Ja, det handlar om deras pucktapp och slarv. Inte ett jäkla ord om att vi har ett bra presspel och håller ihop laget bra.
Silly: Guden hade några fina räddningar och räddade oss ett par gånger mot slutet. Men det slank in alldeles för många enkla i början. Det är svårare att spela när vi måste jaga hela matchen.
Även om förstafemman står för all produktion (Umegård snodde åt sig en assist förvisso på Woods mål) så tycker jag att samtliga femmor arbetar på bra. Andrafemman var dock osynlig men var inte ute och söndagsåkte utan arbetade på bra. Både tredje och fjärde hade chanser och slet i varje byte så att DIF aldrig fick någon riktig vila.
Umegård är ytterligare en junior jag vill se mer av, tycker han klarar av seniorhockeyn bra.
Såg någon till Klasen? Eller checkade han ut för att han är för bra för ligan?
5-5 nu iallafall. Näsén och Bernhardt har inte en av sina bästa kvällar