JonteD: men nr23 som domare är fan det sämsta jag sett på en rink. Dömde Västervik - löven. Dömde oss hemma mot löven / även senast mot djurgården. Vill bara ta plats.
{9682}: Djurgården spelar ändå bra och jag som är på plats kan säga att publiken är aktiv. De reade ut biljetter så det är bra tryck i hallen. Även om målet föregicks av slarv var det inte orättvist sett till chanserna.
Hampie: Jag såg inte hela sekvensen men hur får Djurgården PP där? Satt sig inte Eliott på pucken medvetet i 10 sekunder. Hur åker han inte på delaying the game?
Hampie: Är det jag som ska skärpa mig? Försöker seriöst stötta Södergran lite i allt erat hets. Fattar inte det här med att det måste göras en massa poäng.
{9682}: Detta är nog det ända jag inte håller med ove om 😅. Iaf inte med vårat lag. Vi är inte ett fysiskt lag, vi försökte på tokfysik mot södertälje. Vi ska spela ut motståndet. Med fart, snabbhet aka Skellefteå.
{9682}: En ganska dålig period, Guden svag på returerna och släpper en billig bakom sig. Berna, Näsén och Berg är katastrofala i egen zon. Många dåliga passningar men framförallt saknas det tempo.
Sigge: Är det bara jag som tycker att EJK lyft sig ordentligt senaste 2 månaderna? Tycker att man börjar känna igen honom från förra säsongen.
Som alltid mot topplagen är det fullständigt kaos i egen zon när Bernhardt - Näsén är inne. Det här hade varit en jämn match annars.
Hade jag varit tränare hade jag övervägt väldigt noga om jag inte hade särat på dom under slutspelen. I grundserien har vi råd med dom, men så fort vi möter topp5 är det fullständigt kaos Motståndrna vet det vi det här laget, och utnyttjar det
Alltså jag förstår inte hur det är möjligt att vi gång på gång får sådana här tillfällen som Aagaard, han blir utvisad och DIF får pp.. Alltså båda spelarna var väl delaktiga i det som hände, men sa Aagaard någonting dumt till domarn eller vad fan var det som hände?
Vi har ju haft flera tillfällen under säsongen där motståndaren har bråkat ner vår spelare på isen där vår spelare sedan försöker komma upp eller bara försvarar sig mot slag eller dylikt och så åker båda ut.. Är det bara jag som är färgad och inte ser när vi får dessa fördelar som de andra lagen får eller händer det inte?
Hampie: Nä, vi är inte Flyers, men vår klubb måste lära sig det som kommer i vår. Bernie åker runt som en trött mes. Han kan ju börja öva i en match som denna.
{9682}: Jag håller med dig. Men det är just backarna med bara offensiv inriktning som oroar mig. Börjar att bli försent att splittra bernhardt näsen. Jag är orolig som fan där. Hoppas dom väntar på slutspel bara
Lite kul att se att Vela stormdök mot den Diffaren som gruffade mot Woods innan han blev stoppad. Det där kommer bli enormt viktigt i ett slutspel. Vela kommer inte tolerera att någon annan är på tex Woods eller Dickinson eller för den saken någon alls.
Hampie: Hela laget måste ju lära sig griseri utan att falla i fällan som dansken. Vi kan säkert vinna om det blir Hawaii. Förstår att DIF är taggade. Sjukt besviken på Bernie där dock.
{9682}: Väldigt besviken på bernie, men det har jag varit i 10 matcher. Han har lite för mycket hybris, men bättre det nu än i ett slutspel. Han har ju storleken, räckvidden för att vinna mer dueller mer puckar. Men skulle säga att han skiter i defensiven med näsen.