Labban: Woods är en skugga av sin kapacitet. Laget spelar nonchalant och oinspirerat. Sedan är faktiskt DIF bättre än på väldigt länge, men hade vi spelat på topp skulle vi ändå varit i ledning.
Confusius: Men det är ju det som jag har skrivit hela tiden. Han kan ju bli en poängspelare. Det är ju du/ ni som skriver han är bra, men poängspelare "är han inte". Aja lätt att det blir fel i tolkning i text. Jag tror iaf att södergran har stor stot potential att utvecklas som poängspelare/ spelare.
{5647}: Ska vi vara ur form så är väl det här ett bra tillfälle. Förhoppningsvis varvar vi upp när vi går mot slutspelet. Det är då allt ska sitta och vi ska vara på topp.
Det finns alltid prospektörer (andra lag) som tror de kan omvända attityder, Bernhardt kanske behöver ett miljöbyte för att börja vilja ge järnet hela tiden varje byte varje match,
Jag skulle ha sålt honom billigt och köpt en billigare spelare som åtminstone vill ge järnet för laget
Gavelo: Problemet är väl mer att så fort vi saknar 1-2 viktiga spelare så verkar det som ett måste att göra om varenda kedja. Det är väl bara att fortsätta med kedjorna som innan, och trycka in en ny på saknads plats.
Vi har 3 duo´s som funkat i Woods/Dickinson, EJK-Aagaard, AP-Mannberg, och en fjärde kedja som funkat bra hela säsongen i Ohlsson-Jacobsson-OP
Försök att så långt som möjligt köra dom kombinationerna, sedan är det väl efter tycke och smak att placera in övriga spelare
Donald: Tyvärr är detta något vi får acceptera, hade blivit mer fysik med mindre rink. Men hockeyn går snabbare idag, fysik lönas inte på samma sätt som tidigare. Även fast både Färjestad och Luleå kändes starka förra året så är det mer styrka/ snabbhet och fysik i ett.
Tarasov: Jovisst men det var innan de har studerat konsten att stänga ner Modo. Det enda sättet är att stänga ner mittzon och ställa upp i igelkottsförsvar, då har vi absolut NOLL svar på lösning från Karlin och co.