zigge: Varför är det dåligt med strafftävling? Det kan vara ett hyggligt sätt att varva ned efter en träning och just situationen ensam med målvakten händer ju faktiskt också under match. Hur i hela friden kan du jämföra det med poker och yatsy???????????
På sätt och vis gör de ändå i det aktuella fallet rätt, på grund av två anledningar:
1) AIK hade hemmamatch och var därför ansvariga för säkerheten i arenan 2) Vilken tröja en bråkig åskådare har på sig är irrelevant ur juridisk synvinkel
Rimlig påföljd hade varit att nästa derby där AIK är hemmalag skulle spelas utan åskådare, samt att bråkiga supportrar, oavsett vilken klubb de håller på, portas från arenan.
För jag menar, visst hade det blivit lite konstigt ifall MoDo Hockey hade fått böta för att en full Sundsvallsbo iförd MoDo-tröja muckade gräl i Timrå-klacken i E-on Arena?
Det som irriterar mig mest är dock att Djurgårdens supportrar gång på gång blir framröstade till de bästa i Elitserien. Att de hällde urin på HV-klacken och ryckte loss stolsdynor och kastade in på isen under finalserien i våras, tycks redan var glömt. Och när det blir bråk under derbyn så är det alltid AIK-supportrarnas fel. För tyvärr är det ju så att det alltid är de fulla, tokiga, huliganerna som hörs och syns mest, medan de nagelbitande läktartränarna aldrig får några positiva kommentarer. Och när det gäller att supa och skrika utan att egentligen bry sig om spelet på isen, så är Stockholmare i en klass för sig.
Apropå DIF, jag måste missat detta, skulle man inte utdöma ett "straff" efter kravallerna i förra derbyt DIF - AIK? Vart kan man se det straffet? Blir det precis som vanligt? "Alla är så avundsjuka på Sthlmsklubbarna, lantisar mot storstan", blablabla.
Gustafsson: Man hade förvisso rätt i att Brodin såg ut ungefär som Mowgli när Baloo skulle lära honom att slåss, men ska man vara seriös så ser det inte särskilt bra ut. Bättre hålla en högre nivå än så tycker jag.
Jösses vad Brodin hade tur att Tollefsen inte ville slåss egentligen.
Wayne Gresky: Måste man ta i så mycket när det gäller officiella hemsidan? Man kunde åtminstone ha strukit ordet "patetiskt". Föreningen framstår inte direkt som professionell (i alla fall enligt min mening, finns ju olika åsikter om det).
Nikki Nine: En text som nog skulle kunna uppfattas som lite lätt provocerande om man var djurgårdare:
"Djurgårdens junior Daniel Brodin muckade gräl med Tollefsen - som har en del rutin från just sådana situationer - i lördags på Hovet. Det hela såg närmast patetiskt ut då Brodin vevade runt, men Tollefsen bara lugnt höll fast denne och visade klart och tydligt att han inte ville slåss. Till sist ledsnade dock OKT och då var det tur för Brodin att han snabbt intog isläge."
Bad_Brett: Har fortfarande inte smält att K-Fop fick lägga en straff... Dessa extrapoäng som vi tappar kan visa sig ha en enorm betydelse när det hela ska avgöras i början av Mars.
Bad_Brett: Hv börjar med att falla två gånger om i uppspelsfasen och Timrå nyttjar det ena. Även om vi fick poäng så är de andra lagens matcher för viktiga för min smak. Måste få lite större glapp neråt. Men 1p i stockholmo känns som 1p vinst
Jag är grymt nöjd med oavgjort efter full tid, däremot så är det fan inte bra att vi förlorar ännu en extrapoäng på straffar. Fan vi krigar för att komma till slutspel och varenda poäng är livsviktig, varför då inte satsa lite för att ta en "gratis"?