{9682}: löven spelar exakt som de gjort hela säsongen. Lever på omställningar och kontringar, inget riktigt eget spel. Dominerar skotten pga en del pp. I 5-5 växer dif in i matchen och är bättre i slutet av perioden
{9682}: Det som stör är ju Djurgårdens backsida, den ser svag ut och kan komma fälla avgörande på sluttampen Inget ont om Nicklas Danielsson men han spelar ordinarie back och det är inget styrkebesked Kevin Karlsson på bänken som är back av naturen.
Hoppas han får chansen nu nästa säsong i Minnesota, hade varit kul och se honom nu när han fått utvecklats lite, fast kanske bästa är att han får stanna i SHL om DIF går upp för gör dom inte det tror jag han drar.
Ja man hoppas verkligen någon sänker honom snart så han får tillbaks med samma medicin, vart är spelare som Jämtin, Ledin, Jardemyr, Kåberg när de behövs!
Viktigt för Dif att klara anstormningen i första. Om de kommer undan med likaläge har dem en bra chans. Men ser riktigt tungt ut just nu. Det blir inte bättre av att domarna blundar åt allt som Löven gör.
Robin Ztorken L: Dåhre har gett tydliga direktiv till Rahimi. Skada så många som möjligt, slashingar i knävecket innebär inte tillräckligt hög skaderisk. Huvudtacklingar är effektivare för att få bort en gubbe för gott. Rahimi nickar och följer order, var så säkra...
{9682}: jag trodde dif skulle bjuda på mer motstånd. Men efter 1 match så är känslan att löven tar detta enkelt. Men att dra några riktiga prognoser efter 1 match är inte direkt rättvist.
Men ska jag låtsas vara Saida så säger jag att dif måste ta denna match för att det ska bli fler än 5 matcher i denna matchserie. 2-0 här o jag tror det blir 4-1 i matcher.
ante08: vet inte om det behöver vara så dåligt, han är ju ganska begränsad i 5 mot 5 med sina dåliga ljumskar och rent kass/oengagerad i defensiven. PP däremot är han ju ett tapp!
JoJo2613: Jo, har bara varit här några säsonger, men tycker Löven-hatet förtjänar en egen sida. Det pågår från omgång ett varje säsong , så bra om man slipper det på sidor som handlar om MoDo . Ex.vis blir man lycklig när ett inlägg på Silly Season dyker upp. Vem är på gång nu då? Sen står det att Piss-Stråhle är otrevlig.
Man kan väl snacka om allt givetvis , men lite respekt för trådarna
därav att denna tråden kan bli en samling för Löven-diskussioner
puffe: Tror det är mer HA snack och då blir det ju automatiskt Löven och Dif snack då det är bara dom 2 lagen kvar som lirar. Vi är ju inne i ett slutspel och kommer möta antingen Löven eller Dif om vi nu kommer vidare till final. Så jag fattar inte varför du klagar på det. Det är ju bara trevligt om våra trådar är aktiva oavsett vad vi snackar om. Finns ju inget annat o snacka om typ. Våran Silly Season är ju stendöd då vi fortfarande lirar och man kan ju bara snacka om gårdagens match så många gånger innan alla har sprungit runt i 100 cirklar om samma saker.
Greg P: En idiot på isen som borde åttalats tycker jag. Fullständigt respektlös och ignorant för att skada andra spelare. En av de vidrigaste spelarna vi haft inom svensk hockey.