knaskamilla: Du behöver inte oroa dig. Jag lovar att hjälpa dig att behålla andraplatsen. "Det är ju trots allt bara en lek." Nja, om nu westerlind skulle gå om oss så tror jag inte att det skulle vara en lek längre.
Huvudsaken är inte att vinna utan med hur mycket man vinner med.
knaskamilla: Låtsas? Jag har 3 poäng upp till X-boxen vettu. Jag krigar med näbbar och örnklor för att komma ifatt MammaMuh och allt vad dom heter. Ligger just nu på en 31:a plats så det är jämnt så det förslår.
Ja, MoDo är verkligen med i tiden och lägger mycket kraft på att utveckla sin grafiska image - lite tråkigt att Brynäs envisas med att behålla ett traditionellt klubbmärke. Ska bli spännande vad de hittar på till nästa säsong:
65 Selander: knappast att frölunda förlorar idag det blir en solklar seger o vi tar rekordet om minst antal insläpta mål i elitserien vad sägs om det??
eddie1: Ett är iaf säkert. Ni kommer att ta det rekordet om Henrik Lundqvist står i målet. Man kan väl nästan räkna de matcher han släppt in mer än två mål på ena handens fingrar. MODO hade väl exakt 100 insläppta mål -99, den gången de var totalt överlägsna men ändå fick spö av Brynäs i sista finalmatchen.
Så om jag vore Frölunda skulle jag inte vilja möta det lag som placerar sig som nr 5-6 i serien i en final. Där skulle pressen enbart ligga hos Frölunda. Det vore annat om man mötte FBK. Många tippar ju VF-FBK i finalen men jag tror att det finns lag som kan skrälla i slutspelet. Själv hoppas jag på MODO såklart :)
samjo: jo jag förstår dig att du håller på ditt lag:)o jag önskar dig lycka till må bästa lag vinna om vi möts*L*
henke skall tyvär inte stå idag men hoppas norrena håller sifrorna nere iallafall fas jag har inget större förtroende för honom men i kvarten så står henke som tur är det har Conny själv sagt*L*
det bästa vore o möta typ timrå eller nått i semifinalen o själv så tror jag att HV71 kan skälla dom ser starka ut nu helt plöttsigt..
Nej, det är jag inte orolig för. Bilden var en del av min kampanj som jag kallar "NU är det nästa vecka!". (Eller borde den heta "Nu ÄR det nästa vecka!"? Eller "Nu är det NÄSTA VECKA!"?)
Aha, jag förstår. Tyvärr har jag inte hittat ett lika relevant foto, men det är fina färger. Bilden är en del av min kampanj som jag inte kallar någonting. 19 mars drar den igång på skarpen.
1 mike66 162 14 32 Timrå 2 frisco 159 5 32 Modo 3 knaskamilla 158 8 42 Modo 4 sorkenn 155 9 49 Djurgården 5 westerlind 152 2 40 Brynäs 6 riha 148 7 41 Modo 7 G.L.M.C. 142 3 36 Modo 8 krullis86 118 3 29 Modo 9 Skalpjägaren 108 12 20 Frölunda 10 ginnan 108 2 32 Modo 11 ida9 98 13 29 Modo 12 Soid 67 7 19 Modo 13 samjo 59 4 14 Modo 14 NuMo 37 2 5 Modo 15 Modorulez 7 0 3 Modo 16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs
Här tappade jag den andraplats jag prenumererat på länge, p.g.a. att Frisco tippade bättre än mig. Jag snubblade på mållinjen, kan man säga.
Grattis till miiiike, som faktiskt sett ut som en klar vinnare väldigt länge nu. Okejrå, grattis till Frisco också (fast han tror iofs att den här tävlingen inte betyder något).
Wewillwintoday: >>>>Angående swehockey.se spelar inte Wilde ikväll, han är inte ens ombytt. Kan det vara så att han är satt på bänken för resten av säsongen???
Nej nej nej. I slutspelet kommer Wilde att vara bättre än någonsin.
Du ljuger så du tror dig själv... Efter att ha missat Rinsite under hela säsongen kommer jag nu göra bejublad comeback och visa min klass som tippare. Kanske första priset kan vara ett "slippa gå till Timrå om det blir final"-kort.
poffa: Jag vet inte varför de är tysta. Jag tycker de borde fira att en Svensk spelare i deras B-lag (han som förlorade brottningsmatchen under VM mot Mellberg på fall efter 5 sekunder) gjorde ju ett mål i går mot Charlton (1-4).
Frisco: Tillad mig at omformulere så: Er du misundelig på Manchester United? Tottenham...syntes de var cool da de havde Lineker (Min alltime-fav-striker)
Det är helt enkelt mördande tråkigt att leda ligan med fem poäng, gå till kvartsfinal i Champions League, vara trolig FA Cup-segrare, att ha satt spaden i marken för den första snygga fotbollsarenan för över 60 000 åskådare i England och ha ett nytt disneykonsultritat märke som ökar souvenirintäkterna i målgruppen: pojkar 8-13 år, markant.
mike66: Aha, kul att se att man fick ligga bland de två första i varje fall innan första omgången är spelad. Lyckades inte riktigt klara sponsringen från Bill Gates, därav det halvologiska nicket på rinksite...
Lumber Jack: Samtidigt som MoDo vinner mot Vilda Västern så kommer Spurs att vinna mot Hammers (som inte varit sig själva sedan den fantastiske Julian Dicks la av) www.sportcartoons.co.uk/westhamplayer3.html
Aben: Mål av Lineker på passning från Gazza. En fantastisk kombination.
Som knas redan vet så tror jag stenhårt att MoDo kan vinna idag: Jag har tippat genomgående 2:a på match och perioder plus två X-garderingar. Nu gäller det att Werner m fl ställer upp och motsvarar mitt förtroende.
Hmm, knas påstår att hon kommer att rycka ifrån mig idag - är hon MoDo-supporter?
westerlind: Det är inte bara hon... Jag har hört många som säger att nånting (jag vet inte vad) är kört... Åt dessa otrogna finns bara ett att säga: Skämmes ta mig fan!!!
Ungefär som anledningen till att man sitter här istf Scandinavium, då. Grrr...surmuppar! Jag svarar självklart med en säker tvåa som slutresultat, även om jag inte orkar med i den sjövilde MoDoiten Westerlinds genomgående tvåor. Klart vi vinner, sen hoppas jag att all slutspelshockey avgörs norr om Vättern, suck...charlataner.
Hmm, vad är det här fasoner - insinuerar du att jag är en papperstiger? Jaja, det är tacken för att man som brynäsare tror mer på MoDo än medgångssupportrarna här.
Äsch då, min enda religion här i livet är pragmatik, så jag förstår precis din situation. Nu blir väl bara frågan om du kan förena pragmatiken med ett romantiskt förhållande till ett nytt hockeylag. Då blir jag imponerad.
Huvudsaken är inte att vinna utan med hur mycket man vinner med.
Ps. Cool kille förrseten som du känner ;)