Amitiel: kommer det komma en ersättare eller är Joel sista värvingen?orkar inte med allt kaos nu hade hoppats att Modo hade samma trupp som dom började säsongen med...
modomille: med tanke på vad man tappat och att de skulle ersätta med en toppback så känner man sig lite frågande. Men om huras haft han förut lär han veta vad han får. Dock hade jag nog hoppats på lite mer på papperet. Då man inte har någon koll alls på killen så ska man väl inte säga så mycket.
Monno: Idag trodde jag att vi skulle vinna när vi gjorde 0-3 men icke.Är iallafall nöjd med spelet och att vi fick med oss ett poäng mot ett väldigt starkt Färjestad, även om dom inte var så bra i första.Mot Frölunda är det väldigt viktigt att vi vinner ser jag ändå då vi inte får hamna efter topp 6 lagen för mycket och vi måste få bort målskillnaden.Joel Kwiatkowski... flipp eller flopp? Fanns det inte bättre spelare på marknaden?Känns som att hans karriär har varit på nedgång dom senaste 2 åren men då har har han också spelat för ett väldigt dåligt Fribourg-Gotteron,så det kan vara en anledning också.
Rytter: Jag kan bara se negativt på den här värvningen, då jag vill ha Kyle!! Kanske inte den bästa värvningen för Modos del men det är en grym attraktion för publiken. Dessutom är han SC-mästare. Han kan bidra med den typen av erfarenheter också. ;)
Silly: Verkar göra en halv poäng per match i snitt och vara en rörlig, offensiv back. Jag hade hellre sett en mer defensiv pjäs jag, men det är ingen dålig spelare. Ritchie måste väl haft hygglig koll på honom och han gjorde mest mål av en back i NLA 2012-13.
FBK kan för övrigt gå långt i år. Dom är sådär äckliga som bara FBK kan vara. Mkt flyt och får köra ryggsäck för fullt. Sen den där Earl va en skicklig jäkel. Inte klassisk köttare som dom brukar ha.
Monno: De har nästan spökligt tur med domsluten hela tiden, men visst har Sawchuk rätt i att vi skulle vunnit detta om vi fortsatt spela vårt spel hela matchen. Det bådar hur som helst väldigt gott inför fortsättningen.
En sak som skiljer väldigt mycket från tidigare säsonger är att även om vi blir passiva och backar hem så skapar vi en hel del riktigt bra chanser.
Ja nä det här var surt. Vi fortsätter inte stressa dom i uppspelning utan backar hem. Väl inne i zon är det tungt att hålla emot. Vissa byten stressade vi likt 2 första och då kom dom knappt ur egen zon.
Sawchuk: Det var nästan starkt av Modo att lyckas tappa den här ledningen, för vi var ju inte bara målmässigt bättre vi spelade ju mycket bättre än FBK också.
Man får inte bli så J***A passiv bara för att man leder, man måste fortsätta spela.
Gusse: Mm, skogs agerar Barbie å går med sig en tvåa. Å en ful värmlänning i målgården vid kvitteringen. Jag verkligen avskyr FBK som just nu avgör. Fan! Men bra mycket bättre än jag trodde med 1 pinne 😐
Tkr Ullman skött sig bra.