FBK - MoDo 060317 (kvart 4)
Ok, men vi har lika många SM-guld trots att Modo har nio raka slutspel, och fjolårets stjärnkavalkad i färskt minne.
Haha, är Jantunen och övriga i laget med och delar på flarran ;.)
Men den segern var ju inte mycket värd när ni åker i kvarten.
Per HApps:
Den virren tog jag efter omgång 48. Då var Timrås A-lag borta från slutspel.
Två förluster för Modo ikväll..Fredagskvällen är räddad..
Nu smakar virren extra bra :))
Skål
Det är vad jag ogillar mest av de sista årens Modo, de verkar fan inte vilja gambla och bryta mönstret. Fan, det går ju att kötta in 2 puckar sen är det nerv. In med mer vinnarskallar i klubben!!
Äh, helt underbart!!!. Skit i matchstraffet, kanske vi proppade bort andrecentern, mer sånt. Jag vill att de kör bärsärkarhockey nu och plockar bort lite motståndare inför nästa match. Kötta!!! ;-)
HEJA TOBBE !
Tacklingen är klockren. GE OSS RIKTIGA domare för f-n..., Mesar.
Halsmandlarna?
Paddan:
Hella, Nilsson och pizzabagar'n lär väl spela en del. Avlastningskedja, helt enkelt.
Mäkligt, enligt Sportbladet skulle Harald göra omflyttningar i kedjorna, fast jag tycker att kedjorna ser ut precis som de gjorde inför matchen i Kempis.
Det är klart, en omflyttning kanske blir att Tussilago får sitta på bänken hela matchen vilket inte skulle vara någon nackdel... snarare tvärtom.
Frisco: Apropå uppladdning och fagra killar, här är Finlands bidrag till kvalet till Eurovisionsschlagerfestivalen.
Verkar dock ta en jäkla tid att just ladda upp.
Jag hittade både att "Char" var röding och "Bäckröding" Så jag vet inte om jag kan ge dig rätt för den översättningen;-)
Hawerchuk: Några timmar kvar att tentaplugga innan det är dags för avsnitt fyra av The creatures from the purpleyellow lagoon.
Dags för lite musik från Eagles of Death Metal, med några kända ansikten som gästspelar i videon.
"...i MODO:s fall har man inte under de senaste 15-20 åren fastnat i nå´t förvaltande ledarskap. Nyfiket satsande har präglat klubben."
Världsklass i Sveriges bästa förening.
Charging är väl när man tar alldeles för många skär vilket jag tror du vet också :)
Jag funderar på vilken nivå tcklingarna skall vara egentligen. Det måste ju vara något som väsentligt understiger det Öberg gjorde. Man godkänner ju endast tacklingar som är 47 timmar och 58 minuter "mjukare".
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)
Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh
Forwards:
4 Mattias Hellström