Pekka Arbelius: Vad det verkar på de som sett honom nu under försäsongen så verkar många överens om att Brickley kommer bli bra för Modo i Shl. Dock är Berg och Näsen tyvärr för begränsade.
Underbart att se Rouhoumaa, vilken lirare. Dikterar tempo, skapar chanser och leder offensiven. Även Ranta är sjukt intressant snabb, stark och bra skott. In med en riktig högklassig ytter typ grimaldi, greco med dem så blir det bra.
Vi slarvar med pucken som vi inte gjorde på samma sätt mot t.ex SAIK. Det är där löven får sina chanser för mycket mer skapar de inte på egen hand.
Tycker vi borde kunna vara mer noggranna men det är ju 1v sedan senaste matchen.
Tredje är riktigt tunga att möta och kommer bli nyttiga i vinter.
Vi får tänka på att vi ej har med våra två bästa backar samt två forwards för topp 6.
{10015}: Helt ärligt tror jag att Modo som lag gör bättre resultat om vi behåller en tydlig stomme än att göra en HV71 och försöka värva ett helt nytt lag, identitet är underskattat. Wahlberg är oerhört stabil och kan användas på olika positioner så den förlängning är bra enligt mig. Sen tycker jag det är ganska vettigt att gå in med Näsen, dom gjorde trots allt succé förra säsongen och förtjänar nog iaf en chans. Skulle vi se behovet vid jul så kommer Hinken att agera och då ryker nog de som inte tagit chansen.
Amitiel: Haha, vi är ju inte kända för att vara bra på försäsongen, men det var annat iallafall de föregående två säsongerna. Nu är vi i SHL. Tendenserna i egenzon är inte lovande.
Gavelo: Wahlberg tror jag funkar bättre än både Berg och Näsén i SHL. Näsén tror jag inte på i huvud över taget. Såklart kan han göra en del poäng, men det väger inte över fördelarna.