knaskamilla: Jag gissade ju bara en gång (Moskva). Sen sa jag ju rätt (Paris) men EN detaljering var fel som jag sedan SNABBT ändrade till rätt svar...
Övriga som gissat och antalet: Paddan:2 Frisco:1 Kans:1 Portello:1 NuMo:1
Det luktar lite avundsjuka från söder tror jag. ;-)
Paddan: Jaså! När jag var där (sommaren -82 eller -83) så sprutade det Trocca ur ett antal vattenkanoner från plattan i centrum på bilden ner på gräsplanen nedanför Är dock inte riktigt säker på detaljerna då det var läng sen... Men vätskan var lite "gulaktigt" och boubblade i "nedslagsbassängen" så jag tror det var Trocca...
mike66: Det finns fördelar med att ståskita. När man varit utomlands några dar så är kistan inte vad den borde vara och därför är det ett bra sätt att få ur sig det hela väldigt snabbt att ståskita. När knät är i 90 grader är det redan klart. Tar 2 sekunder. Praktiskt.
Frisco: Denna bilden är tagen samma dag genom framfönstret på den gamla Volvolastbilen märkt NFB. Men det får man väl inte skriva här kanske? Jag vet inte vad Modoratorerna tycker om att man nämner flyttjobb och ickeskatt? Hur som helst.
Frisco: I det där landet har också jag varit i. Jag var ca 10 mil väster om denna stad i en liten håla som heter Evreux alldeles utanför Normandie (ståskita i 5 veckor du vet ;) Ser du som du sitter i restaurangen inför den sista kraftansträngningen på väg upp och tar en liten färdknäpp när bilden togs?
Frisco: Prag är ett av de få ställen jag varit i. Jag har alltsedan dess längtat tillbaks. Jag rekommenderar varmt Prag när vi har lågvår i Mellersta Norrland.
Frisco: Det kanske de gör, har inte reflekterat så mycket över det hela.Ajdå, så det var fel med rom. Jamen då får jag väl fortsätta med cola istället.
Övriga som gissat och antalet:
Paddan:2
Frisco:1
Kans:1
Portello:1
NuMo:1
Det luktar lite avundsjuka från söder tror jag. ;-)