AJ fick som förste MoDo-tränare sedan Anders Forsberg känna på att vinna i Scandinavium. Ofantligt trevligt! Gör det hela lite lättare att i morgon gå upp 5:40 för att sedan sätta sig i en iskall bil och göra första arbetsdagen efter julledigheten.
Gusse: Dom dricker väl gravöl nu. Hoppas bara att SAIK spöket försvinner med. Det var en bra match om vi glömmer den andra perioden. Måste bara få bort alla dessa onödiga utvisningar. Men det går åt rätt håll. Syns att laget är bättre tränat nu. Imorgon får bli den första, enda och sista gången man håller på DIF.
Monno: Jag säger som sagt inte att Bjurö ska ta något av målen. Bara att det vore bra (nödvändigt?) med en målvakt som räddar mer än det han ska ta med tanke på vår primära situation.
Bad_Brett: Rönnberg är den tränaren som jag har svårast för. När han är sur, är jag glad. Grymt skön seger. Frågan är hur det här påverkar insatsen mot Skellefteå? Vi vi självförtroende nog att störa dom? Eller vi vi för mycket?
Håller med. Att folk är så nöjda med Bjurö, är snarare ett bevis på hur katastrofal Reideborn har varit.
Tycker vi ser BETYDLIGT starkare ut. Vi blir inte frånåkta på samma sätt i slutet av matcherna och vinner närkamper även efter långa byten. Det är uppenbart att kraven är högre nu.
Reglerna måste ändras så att det kan bli slut på dessa pajaserier med målvaktsbyten för att få en extra time-out. Åtminstone införa en begränsning så att man inte får byta tillbaka de närmsta 5 minuterna eller något.
Lars Johansson klockade 6 sekunder ikväll, Det är grymt osportsligt och en normal tränare hade skämts, men Rönnberg har ju uppenbarligen någon diagnos (det är även hans vänner övertygade om), så han begriper nog inte hur löjeväckande det är.
9_TNT: Jag tycker inte att Bjurö är så fantastisk. Han tar det han ska och har därmed överträffat reideborn, men han ser liten ut rätt ofta. Sista målet är han snett ute på, men man kan inte kräva att han ska ta den. Första är en styrning vid blå och kanske borde han tagit den?
Oj oj oj , inte illa att ta en tre poängare borta mot Frölunda. Hoppas att många sluter upp på lördag hemma mot Skellefteå.
Ska du på matchen så ta med dig ett par extra kompisar så att de blir fullt hus. På lördag är de upp till bevis, visa att den här segern inte var en tillfällighet.
Härligt med en seger! Dock måste modo in med en till stabil back! Det är där det faller. Ritchie tillbaka offensivt och en ny back in så blir detta bra
Nu börjar kommentatorn mala på igen. Förra gången var Modo hopplösa och värdelösa och pajaser. Nu är det ett under att Modo leder och att ingen i hela världen kunde gissa det på förhand i sin vildaste fantasi eftersom oddsen på det var 1 på 1 miljon.