bisterfinnen: Ett enormt tack till bisterfinnen som gjorde det hela möjligt!
Några notiser från gårdagen: -Bortsett från några kids som ropade fittor åt oss efter matchen och några linköpingsfans som försökte slåss med vakter och polisen så upplevde jag ingen hotfull stämning. De lhc-are jag snackade med i arenan var väldigt trevliga.
-Hasse Jonsson har ett ruggigt fast handslag.
-Alexander Steen var där och minglade med oss och sa grattis.
-Petter Rönnqvist ville absolut inte ge bort sin guldtröja för den skulle sonen som är stort modofan ha.
-Perfekt avslutning av kvällen då jag, ria-ra och knaskamilla på något sätt hamnade på rätt sida av staketet och som enda fans kunde mingla med spelarna vid bussen. Både Oscar Steen och Tobias Enström körde förresten det klassiska mobiltricket för att slippa prata.
"Till sist tyckte jag att det var oerhört stort att se hur nästan hela publiken stannade kvar och hyllade sitt eget lag men kanske också guldlaget. Det har jag aldrig varit med om förr. Linköping har Sveriges bästa förlorare."
NuMo: När Brynäs vann i Kempis 99 så försvann hemmapubliken otroligt snabbt därifrån. En man hann knuffa till mig och kasta iväg min Brynäskeps och skrika djävla idiot till mig innan han lämnade kempis.
Kvar fanns jag och några hundra andra Brynäsfans för att hylla vårt lag efter den fantastiska triumfen.
Modopubliken skulle jag vilja kalla för sveriges sämsta förlorare.
Tack all göteborgare, äkta som oäkta, som gratulerade till guldet igår kväll/natt. Det värmde. Inte en sur min, bara leenden och en hel del kramar på vägen. Jättekul.
Jag har nog fortfarande inte fattat hur stort det här är. Önskar att jag hade varit hemma nu.
Måste givetvis tipsa alla modoiter om dagens avsnitt av Pucksnack, som ägnas helt åt SM-finalen och främst Modo Hockey. Många sköna bilder för dem med sympatier i Övik.
Själv undrar jag om Linköpingspubliken verkligen hyllade MoDo. Jag minns att vi sjöng "LHC, LHC, LHC" när de fick sina silvermedaljer. Sen minns jag att LHC-klacken sjöng "Hata SSK", "Ledin, Ledin, ditt jävla svin" samt "Hata HV". Jag måste ha missat något.
Salle och Timander var bra fina idag när dom ryckte åt sig micken och tog över tillställningen:
"Vi är MODO Hockey och vi ska dricka bira, när vi har vunnit SM Guld, ja då ska vi fira"
Fantastiske Döme dominerade fullständigt på scen idag och höjdpunkten var när han och Krizan stannade kvar på scen när de andra gått ner och sjöng "SM GULD SM GULD SM GULD"
Några notiser från gårdagen:
-Bortsett från några kids som ropade fittor åt oss efter matchen och några linköpingsfans som försökte slåss med vakter och polisen så upplevde jag ingen hotfull stämning. De lhc-are jag snackade med i arenan var väldigt trevliga.
-Hasse Jonsson har ett ruggigt fast handslag.
-Alexander Steen var där och minglade med oss och sa grattis.
-Petter Rönnqvist ville absolut inte ge bort sin guldtröja för den skulle sonen som är stort modofan ha.
-Perfekt avslutning av kvällen då jag, ria-ra och knaskamilla på något sätt hamnade på rätt sida av staketet och som enda fans kunde mingla med spelarna vid bussen. Både Oscar Steen och Tobias Enström körde förresten det klassiska mobiltricket för att slippa prata.