poffa: Detta skedde ett par timmar efter matchen. Ett par Danskar och en halläning kände jag igen=)) Joda, Stalle var där. Eller de andra var hos Stalle.....
Polen-Danmark 1-2 (0-0) (0-1) (1-1) 23:23 0-1 Mike Grey (Lasse Degn) 41:47 1-1 Artur Slusarczyk 42:59 1-2 Henrik Børner (Thor Dresler-Michael Smidt) Udv.:Polen: 5x2 min.Danmark: 5x2 min. Tilskuere: 1286
Idag fick han vila men imorgon och på söndag i mactherna mot Ukraina och Norge ska Hirsch stå.
[Han tilskrives en stor del af æren for, at Modo har fået maksimumpoint i de seneste fem kampe, hvor han kun er blevet passeret én gang i snit. »Det passer mig fint med en lille pause,« siger landsholdets 23-årige førstemålmand.]
Tilskuere: 1200 ----------- På papiret er Ukraine Lundströms hidtil største skalp som dansk landstræner. Men den største ære for sejren lader han tilflyde målmand Peter Hirsch, som med sin ro og sine klasseredninger skabte stabilitet i egen zone. -----------
knaskamilla: 0-4 slut. det brukar vara jämna matcher mellan Norge och Danmark. Norge spelar inte i A-VM som danmark men Danmark halkar sig ju kvar pga en vinst i gruppspelet så det är svårt att göra jämförelse på det. Senast klarade sig Danmark kvar i A-gruppen pga det oerhört vackra Japanska självmålet, om du minns?
Glömde säga att Norge slog Danmark med 5-2 ikväll i Lillehammer. Både Jesper Damgaard och Morten Green med i matchprotokollet. Damgaard 2 min roughing och Green 2 minuter slashing.
Danmark tog idag en av sina största landslagssegrar någonsin (börjar bli lite uttjatat iofs), när man mitt på Fyn slog Slovakien med 2-1. Mål av nytiken Nielsen och Kasper Degn.
Säkert kaptenskap av Jesper, plus en tvåa för unsportsmanlika conduct av kalsongkille Hirsch - det var väl allt att rapportera. Jojust - de spelar i Sveriges grupp i VM också.