modo_foppa: Jag blir mer och mer säker på att vi inte klarar av det ju närmarre slutsignalen vi kommer. Radion gör att jag invaggas i en falsk osäkerhet.
Dragan 2k: Tack så micket. Nej, det var en hårdbrödmacka jag åt! Enligt kommentatorerna så spelade HV möjligtvis på 75% av sin förmåga i afton. Funderar på hur mycket MoDo hade slagit av på tempot eller om det var max hela tiden.
Portello: Tja, de har väl påstått lite av varje på forumet. Men jag vet då vem av målvakterna som var helt döslut efter mindre än halva första ispasset och inte var det Krizan i varje fall. Bra skridskoåkare och dessutom är Krizan riktigt bra på att använda målvaktsklubban.
NuMo: Hehe. Jo så kan man se på det. På tal om aftonen gillar jag skottstatistiken för de olika lagen. Södertälje brassar av 49 skott och vi matar på med 53 skott.
Bra målvaktsspel och bra försvarsspel säger vi kanske kontra dåliga avslut.
knaskamilla: "Matchen i Jönköping handlade om HV mot slovaken Karol Krizan. Jönköpingslaget fick riktigt många tillfällen att spela power play, bland annat fem mot tre vid två tillfällen, men Modomålvakten tog allt."
"Närmast ett HV-mål kom Mika Niskanen, men finländarens tunga slagskott räddades med klubbskaftet av Krizan."
Paddan: Enligt stats.swehockey.se så ställde Modo upp med två målvakter ikväll. Königsson är elitseriens bästa målvakt enligt statistiken. 36 skott, 0 insläppta och 100,00%. Intressant.
Rubriken på denna tråd borde heta "Rånet i Jönköping"
Hv71 gör en riktig kalkonmatch men dominera ändå fullständigt mot MODO.Normalt skall Hv vinna denna macth med 4-5 mål men Krizan i Modo målet var som en levande vägg. Han var riktigt bra men Hv71 gjorde han bra också med sina tama avslut.Hv 71:s PP var under alll kritik.
MODO skall ha cred för sin kämpainsats matchen igenom.Jag räknade till att Modo hade 3 bra målchanser i hela matchen..
Laban: Som jag sagt tidigare. det var inget rån, ej heller tur.
Det går nästan inte att spela sämre än vi gjorde idag, ändå räckte det inte till förlust. Gör motståndarna mindre än ett mål så blir det nästan omöjligt att vara sämre.