Matchdags igen och fight mot "hockeygiganten/shldopade" hv71. Skall vi rå oss på dem i deras hemmaborg? Blir en spännandre fight där jag hoppas vi sätter hv på plats. Hoppas på en del tillresta fans och en kvalitativ sändning av cmore. Goooo MoDo!!🥳🥳🥳
{8384}: Låt oss hoppas att vi kan göra en spelmässigt jämn match åtminstånde. Ser det ut som mot Troja lär det bli en rejäl torsk, om inte Tex står på huvudet.
Intressant att se om just Troja även kan störa Löven
Ben Perrault: Jag tror vi åker på en stjärnsmäll, med så många nyckelspelare fortfarande borta så har vi gått tungt på många spelare vilket jag tycker synts ordentligt senaste 3-4 matcherna, vi blir sjukt avvaktande och får långa långa anfall mot oss väldigt ofta, våra forwards orkar inte sätta rätt press på deras puckförare och dom får enkla och många skottlägen mot oss.
Vi har överlevt många matcher enbart pga Tex och Tikka målet och det finns en enormt stor risk att det blir platt fall ikväll, jag hoppas naturligtvis vi kan spika igen som vi brukar, men ikväll tror jag stjärnglansen i Hv71 kommer dominera våra ungdomar och ”slitna spelare” matchen slutar 6-2
Tarasov: Kul med 3 matcher av 'finalkaraktär på 9 dagar'. Däremellan ska vi avfärda Almtuna hemma. Är dock realist så tror bara på 9 poäng kommande 4 matcher
Rytter: Noterar en sak, många i Hv har tröjnummer som är höga, typ 56, 71, 90 osv, var inte det lite ”coolt” när man var 11-12 år och samtidigt hade neonfärgad snörning på skridskorna?
Gavelo: Grattis HV. Helt riktig utvisning på Dahlroth, men att inte ta den solklara mot Sylwander och en väldigt tydlig slashing på modospelarens klubba. pinsamt domarna.