1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505313 inlägg · 4102 ämnen

HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00

« · 1711830 · » Till forumet

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Gusse:

Tror du har helt rätt, men Rögle kan faktiskt dra ifrån,
Min gissning är att vi och Rödhökarna gör upp om kvalplatsen

Hamnar vi i kvalet så tror jag att vi åker ur, för så dåliga är vi, tyvärr
Kommentera

J F K: Brynäs verkar förlora i alla fall, synd det var mot Luleå. Men men man kan inte få allt.
Kommentera

Gusse: Jo,mycket pekar på att du inte har en aning om vad du snackar om.
Kommentera

Hampie: Modo , Rögle , Malmö gör upp om vilket lag som inte behöver kvala. Där ligger spänningen för i år. Dom första tio lagen är klara.Jag äter gärna upp det här inlägget. Men inte mycket pekar på att jag har fel. Faktiskt ingenting just nu.
Kommentera

hk:
Känner mig väldigt negativ ikväll men, vi kan nog glömma play in.
10 poäng upp och både hv och luleå börjar vinna sina matcher.
Sen ser jag tyvärr inte att vi kan vinna matcher i följd...
Kommentera

J F K: Allt som jag orkar skriva nu är att personerna i Modohockey har ingen hockeykunskap alls.
Kommentera

J F K:

I så fall så kommer det att ta ett tag innan benen blir lättare igen. Andreas måste någonstans släppa upp den tunga träningen under en period, men det är ju inte säkert att det är dags för det än.
Kommentera

NuMo: nedtränade lär vi vara rejält. Man har ökat intensiteten ordentligt. Det vore jättekonstigt om det inte gav utslag.

AJ tränat mycket hårdare än någon tidigare modernare. Anders Forsberg var helt djävla värdelös. Han skulle aldrig någonsin varit kvar för att han åt duktig på att snacka, men helt urusel som tränare.
Kommentera

NuMo: Äntligen läggs det i alla fall puckar mot mål, synd att det var 30 sec kvar. Gris kedjan måste alltid grisa, tycker lappy blir lite för fin ibland.
Kommentera

NuMo: PW gör ju helt sjuka räddningar på slutet. Dels Skröders med benlyftet i läget vid 6mot5 är inte dålig.

Ja jag tycker vi verkar seg.
Men ja det vore väldigt önskvärt med en bättre målvakt.
Kommentera

Modo har förlorat matchen innan den ens har börjat. Hv checkar fast modo i egen zon gång på gång. Modo är helt talanglösa när tillfälle ges i offensiv zon. Reideborn har varit stabil men det ramlar in puckar ändå på alla sett.
Om jag skulle varit försvarare så hade jag sett till så att motståndaren inte kan stå framför målet och använda sin klubba.
Kommentera

Jävlar. Skröder får äntligen en chans, men blir luggad.

Annars känns det verkligen som en "stabil" förlust. Vi är kanske nedtränade plötsligt? Träningsintensiteten har ju höjts rejält enligt uppgift.
Kommentera

Hampie: Men mycket beror på att Hv har en mycket bättre målvakt. Reideborn är för dålig för tillfället.
Kommentera

J F K:
Samtidigt är det inte godkänt oavsett att skjuta 3 skott på mål efter 15 minuters spel i en 3:e period där man jagar reducering.
Såklart hv drar ner på tempot och vill försvara sig men vi är totalt uddlösa tyvärr...
Man får falska förhoppningar av att möta karlskrona som har uselt försvarsspel och målvakt.
Tror vi förlorar denna match pga att vi fick en för lätt resa förra matchen.
Kommentera

snowden: Tycker vi skapat en hel del för att ha ett oavgjort resultat i matchen. Känns som luften gick ur när det blev 3-1 men tyckte vi var på g och var närmare 2-2 en 3-1.
Kommentera

J F K:
Kan så vara. Men modo är bäst på att misslyckas, så tycker det känns befogat.
Vi är ju inte fbk precis..
Kommentera

Monno:

Nä, förlusten beror inte i första hand på Reideborn, men han vinner verkligen inga matcher åt oss.

Visserligen styrde Skröder det senaste, men som vanligt så förvandlas Adam till atomer vid styrning.

Jag tycker att vi är lite sega i benen på något sätt, vi hinner inte ge varandra understöd när vi går till anfall så vi blir lätta.

Men gör vi ett turmål så har vi chansen liks förb...
Kommentera

Dundee: Den här Dwyer. Njaa?
Kommentera

snowden: Men de skapar inte mycket mer heller. Med en bra målvakt hade det inte varit 3-1.
Kommentera

Monno:
Vi är inte nära hv idag. Vi skapar inte mkt framåt idag
Kommentera

Monno: Nja 1 mål skulle han tagit idag men håller med dig om att det ej går lasta han för förlusten som det ser ut att bli. Men det är tyvärr många andra matcher innan denna som han varit starkt bidragande till att vi förlorat.
Kommentera

snowden: Det är möjligt, men att skriva sådant så tidigt in på säsongen tyder på att man är en gnällkärring eller aldrig någonsin sett hockey en hel säsong. Du väljer.
Kommentera

Dundee: Jag vill andå påstå att ev.förlust inte är p.g.a Adam.
Hur många pass har vi på bladet idag? 3st?
Kommentera

snowden: Fan vad dåligt tempo, att enkla uppspel ska vara så svårt.
Kommentera

snowden: Det är ju det jag skrev vi behöver få in en normalt stabil målvakt med rutin för att kunna vinna matcher med uddamålet istället för att förlora med det.
Kommentera

Dundee:
Så målvakten är inte en del av laget?
Kommentera

snowden: Nu är det inte riktigt så illa många matcher hade vi kunnat ta poäng i med en normal målvakt. Tyvärr har vi inte en normal målvakt ens. Det är därför jag sagt flera gånger att man bör plocka in tex Johan Backlund. Han är absolut ingen stjärnmålis men han skulle öka chansen att vinna en match som står och väger. Han lär säkert göra misstag han med skillnaden är att en så pass erfaren målis skakar av sig det och är på igen nästa match. Adam verkar tyvärr ej ha det psyket.
Kommentera

Tyvärr kommer det nya tränare hela tiden så Torp får hela tiden nya chanser att spela. Torp har säkert bra inställning och tränar bra, men ingen tränare verkar bli långvarig nog att syna vilka nackdelar Torp bidrar med under matcher. Jag kommer inte att bli speciellt imponerad av Andreas Johanssons ishockeykunskaper om inte han kan se alla fel Torp gör. Torp själv gör nog så gott han kan så felet ligger hos tränaren som låter Torp spela.
Kommentera

J F K: Det är så det har varit och fortfarande är. Oavsett nivå.
Kommentera

Monno: Alltså vi behåller ju inte pucken en gång idag.
Än om det är lugnt så dumpar vi bort den.
Och när vi väl försöker är passen 2m fel.
Kommentera

J F K:
Jaså? Tycker det är helt rimligt
Kommentera

Gusse: Ja jäklar Skröder styr in 3-1 det såg jag först nu...
Kommentera

Gusse: Sluts fjanta dig. Det där resonemanget är på en sjuårings nivå.
Kommentera

Steken84: Vilken stjärna du är.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi vinner mot Karlskrona, mot ett HV som hade en djup svacka, mot Rögle. Det visar ganska tydligt hur bra Modo är denna säsongen. Klarar vi kval så får vi vara glada. Play in och slutspel kan vi glömma.
Kommentera

Hampie: Ja jävlar vad unik du är som gett skröder kritik.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det har de flesta påpekat sedan försäsongen men kommer ej hända. Man skulle skitit I att värva Dwyer och lagt krutet på en målvakt istället. För antar att det är det ekonomiska det sitter i annars hade en ny keeper varit på plats. Skulle ej så vara fallet är det tjänstefel.
Kommentera

Monno:

Köp en ny målvakt NUUUUUUU!
Kommentera

Steken84: Hurru skärpning. Höj nivån.
Kommentera

NuMo: Japp, för övrigt så var det Adam som spelade fast oss i egen zon. Trodde han var bättre med klubban.
Och dessa fumlingar, snacka om flaxig.
Kommentera

spud: Adam ska ju plocka den efter isen men missar den totalt.
Kommentera

spud:
min kritik för skröder verkar befogad ...
Kommentera

Dundee: Ja det där var faktiskt riktigt dåligt av Adam. Vrf ska han rädda med plocken och inte med kroppen? Stört.
Kommentera

HV 71 - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Reideborn ditt jävla homo försvinn
Kommentera

Dundee: Vi har för urusla målvakter. Varje gång det är jämt så faller det avgörande att reideborn kastar in puckar. Trist.
Inte ett enda mål såg svårt ut att rädda.
Kommentera

Dundee: Adam? Skröder boxar ju in den.
Kommentera

Steken84:

Jag upplevde det som att Lapierreformationen hade haft ett väldigt långt byte och att Lapierre vill ge sina kompisar en chans att byta, men ingen fattade vad han skulle göra.

Jaha. Så var det durkslag av Reideborn igen.
Kommentera

Ja när vi är på g så gör Adam en blunder .........
Kommentera

snowden:
ORKAR INTE SÅ JÄVLA USELT
Kommentera

« · 1711830 · »