MartinSedin: Hm, så lätt kommer Ni inte att slå oss på torsdag. Ni kommer att få kämpa betydligt mer då än vad Ni gjorde idag. Och förresten.... så vinner mina grabbar.
Man vill ju inte klaga i glädjens stund men vad gör Hedin på 6-5 egentligen? Ibland blir han för kreativ och tar för stort ansvar och gör sådana däringa dumheter.
Sedan tar vi en sak till när jag ändå är igång. Hur i hela H-E kan man låta Wilde spela istället för MaJo? Wilde är ju utan tvekan elitseriens sämsta spelare.
poffa: Sant. Wilde är ju dock riktigt bra i BP, det måste du hålla med om. Uppenbarligen var det iaf inte bara Brithén som tyckte att Wilde skulle få spela... Men som Pirro har sagt, "backarna är jämna" och de får vila lite och spela vart annat. Sen var det en tabbe av MaJo 0-1 målet.
Wilde är inte bättre än någon av de andra backarna i BP. Snarare sämre. Visst han är stor men han gör inte speciellt mycket. Han står mest och knuffas och går ofta till överdrifter. Han är alldeles för vårdslös även i sådana situationer.
Sen är väl inte 0-1 målet enbart MaJo:s fel. Wilde drar dessutom på sig två utvisningar, blir rundad hur lätt som helst av Davidsson och är allmänt seg och definitivt farlig bakåt.
PS. Var det inte förresten 2 herrar här inne som var och "scoutade" på försäsongen när Wilde spelade och tyckte, "Det är bra Hedin, skriv kontrakt med han".
Jag erkänner att jag skrev det men jag ångrar mig hårt nu. Jag trodde ju att han skulle bli bättre och bättre men han har blivit sämre och sämre och sämre och....
poffa: Var inte Wilde lite av Brittas värvning? På tal om Agu är han den första spelaren med MODO anknytning som når JVM innan han gjort debut i Elitserien?
På tal om Wilde så har jag än idag inte fattat hur han kunde skriva NHL kontrakt med Boston i somras...
Vad det gäller Wilde och hans kontrakt med Boston så diskuterade vi det i TV-soffan. Vi kom fram till att endera så är Bostons scouter sämre än MODO:s eller så gör han sig bättre på små rinkar. Ingen av oss kunde förstå vad de sett hos honom som gjorde att de ville han honom. Men det är klart, de värvade Karlin också och gjorde så man stod där och såg ut som en fågelholk.
poffa: Jag håller med dig, gillar inte heller Wilde. Han är verkligen inte snabb eller spelskicklig, han är bara stor men han använder inte sin storlek särskilt mycket, inte på rätt sätt iaf. Jag hade hellre sett MaJo istället...
Hehe det låter bra det, skulle man inte jobba imorrn så kanske man hade gjort detsamma! Men det kan väl inte vara särskilt många som tycker att Wilde är speciellt bra...
Skönt med ikoner!