Sponsra dem? Då får de allt ta och skärpa sig. Sedan 99 har det bara gått utför. Mer grafik men sämre spelkänsla. Värst var väl 2002 eller om det nu var 2003, där man skulle köpa hockeykort och boosters och skit för att få tillgång till finter och moves.
Det senare, my man. Det senare... Att du syftade på ett spel förstod jag redan innan du skrev det. Jag menar, jag har ju alla NHL-lir från EA Sports sedan 1993...
Nu vet jag inte om du syftar på att du inte vet att det var ett spel jag menade, eller om du menar att ingen normal människa köper spel längre till PC. Personligen uppskattar jag EA:s årliga NHL spel så pass mycket att jag köper det varje år.
Första hemmamatchen så vet jag inte riktigt vad jag skall välja. Just nu så står det mellan #44, #7, Avalanche tredjetröja med #21 eller långsnöresreplican...
Jag säger som tränarna brukar säga: Det avgörs först matchdagen.
De måste hålla biljetter för bortasupporters, så det gör de nog. Men frågan är om du inte måste köpa dem via supporterklubben, på något vis? Äh, vad vet väl jag, egentligen...
Tänker givetvis komma på besök de två gånger Malmö är på plats. Vad tror ni, måste man köpa biljetter långt i förväg eller håller Modo alltid ett antal biljetter för bortasupporters?
Paddan: Vad kostar egentligen alla försäkringar som MoDo måste betala ? Är det typ 8 * 1 000 000 + 1 * 2 000 000 eller är det betydligt mindre eller mer ??? ( från förvirrad fattig stackare som försöker få råd med 2 spelare ..)
Poffa: Hmm, så har man ju då hamnat i någon form av dilemma. Vad passar bäst för en sån högtid som den första hemmamatchen i Kempehallen säsongen 2004-2005, #32 eller #44?
Poffa: Fan vad de surrar på. Nä, den gode Foppa får ta och skriva på ett riktigt ettårskontrakt, precis som Timmander. Sen kan NHL dra igång nån gång kring jul så Lemieux får bli den äldste någonsin att vinna Art Ross Trophy.
Kul att allt från hockeysnack lagrats förresten! Satt precis och läste vad jag och kompisar skrev i NHL gästboken för nästan tre år sen. Och en väldans massa inlägg fick jag där också =)
Så låter det inte alls i Gavlerinken. Enligt Kent kommer Peter inte ta beslut förrän under helgen. Men det är klart, han sa även att Peter var bortrest i dag. Farsan snackade med honom på lunch, då Peter, Henrik Gradin och en till satt där och käkade.
Jag har också fantiserat. Jag har också biljett (såklart).
Såhär skriver Expressen idag: "Nummer 21 - Peeeeeter Forsberg. Så låter det i Gavlerinken på tisdag när Brynäs tar emot Modo i elitseriepremiären. Hur stort som helst."
Den bästa stämmning jag upplevt i Kempis är nog när vi slog Frölunda i match 5 i sudden (minns inte år) och framförallt då Alavaara gjorde comeback efter sin avstängning. Detta borde ju slå dessa minnen tio gånger om....
Paddan: Då det gäller syn från ståplats känner jag mig ganska lugn pga mina 193 centimeter :)
Deas: Jag hade tänkt vara där. Jag ser också framåt mot lineup och undrar om det kan slå Börje Salming och Canada Cup 1976. De i Kempis som inte ställer sig upp kan lika gärna stanna hemma resten av säsongen.
Deas: Tyvärr har jag inte sett mig nödd och tvungen att införskaffa mig en tågbiljett till en rundresa i Sverige, men sittplatsbunten är uthämtad, så det är väl snart bara att riva bort den första biljetten i bunten.
Tror förresten att om man ser dåligt på ståplats så kan nog bunten fungera som en fin utsiktsplattform.
Det blir 10 timmar tåg upp och 10 timmar ner igen men det är det värt. Spelarpresentationen som nu kommer har jag med gåshud (bokstavligt talat, jag är helt ärlig) fantiserat om många, många ggr under flera år.
Vilka fler har biljett till denna underbara tillställning?
Sponsra dem? Då får de allt ta och skärpa sig. Sedan 99 har det bara gått utför. Mer grafik men sämre spelkänsla. Värst var väl 2002 eller om det nu var 2003, där man skulle köpa hockeykort och boosters och skit för att få tillgång till finter och moves.