Imponerande, två närmast oavbrutna sekvenser med omedelbara målchanser i vilka Löven trippar puckförande spelare två gånger utan att man tar utvisning gånger två, eller ens gånger en. Helt förlamande dålig domarnivå. Vad i helvete?
Bad_Brett: Många supportrar kollar bara på skottstatistik tyvärr. Björklöven plockar upp nästan alla era lösa pass bakom deras mål i offensiv zon och så åker ni på kontring.
Positivt så är det fler bra målchanser i 3:e än i 2:a.
henkeiskogen: Jag måste ha missat regeländringen i HA där man beslutade att "Spelare är alltid ansvariga för sin klubba i spel vid eventuell slashing/tripping/high stick, såvida det inte är Björklöven, i vilket fall man måste diskutera det."
Löven spelar bra i egen zon alla hjälper till. Visst vi skjuter mycket men hur många puckar kommet fram de flesta fastnar i trafiken framför mål. Sedan så har don en bra målvakt som tar skotten som väl kommer igenom.
Men det är stor skillnad på jobbet i egen zon. Vi hamnar allt som oftast ute i hörnen Lövens backar överglänser våra i det defensiva tänket. Vi må ha spelskickligare backar men hjälper inte ett dugg när dom väger för lätt.
henkeiskogen: Jo, mycket tydligt. Men domarna verkar rädda för Umeå, fan vet varför. Grötigare gäng har jag aldrig sett. Men Löven är svenska mästare på att förlora HA finaler kontinuerligt sedan snart 5 år i rad, så är nog lugnt.
Halloran är klass och kommer bli sjukt viktig framöver. Brickley däremot har jag helt gett upp hoppet om, det är passningar i midjehöjd och ständigt kladd med pucken. Sedan ska Sveningsson inte ha en minutjävel i pp.
Dundee: Löven hamnade i mälöverläge, de är duktiga på att försvara en ledning…. MoDo måste således göra det första målet så att Löven behöver öppna upp sitt försvar och gå till anfall på riktigt,